Jump to content
  • 0

Per ongeluk alle .xml bestanden gewist


Dwarsligger

Question

Hoi,

 

Ik vrees dat ik een best wel flink probleem heb. Tijdens het installeren van een repaint heb ik per ongeluk een .bat bestandje op de verkeerde locatie (Railworks map) gedraaid, waardoor ik in mijn hele railworks mapstructuur alle .xml bestanden kwijt ben. Het bestandje in kwestie bevatte namelijk de regel:

 

DEL *.pak *.psd *.dds *.bak* *.tgt* *.cost* *.xml* *.proxybin *.old Thumbs.db serx.exe *.rar *.log /S

 

Ik begrijp dat hiervan alleen de .xml bestanden een probleem zijn. En de .dds bestanden in mijn source map, maar die heb ik gelukkig wél ge-back-upped. Ik heb met data recovery het een en ander terug kun halen, maar ook een boel niet. Nou is mijn vraag: Waar gebruikt RailWorks .xml bestanden, en hoe erg ben ik de pineut? Ik begrijp dat ik met mijn routes sowieso een probleem i.v.m. de RouteProperties.xml en ScenarioProperties.xml bestanden, maar zijn mijn Assets bijvoorbeeld wel veilig? Zag dat er onder de assets mappen toch ook wat .xml's zaten. Nou hoop ik stiekem een beetje dat die overbodig zijn gezien de Blueprint Editor bij mijn weten alles naar .bin omzet, maar daarom dus ook deze vraag.

 

Hoe fucked ben ik? Is er een kans om de boel (zo veel mogelijk) te herstellen? Waar moet ik vooral op letten? Ik had veel spul waarvan ik de herkomst niet meer weet.

 

 

Edited by KerAp
Link to comment
Share on other sites

19 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

XML bestanden heb je niet nodig.

Die doen niets.

Het gaat om de BIN bestanden en GeoPcDx bestanden en de TgPcDx bestanden.

Niets aan de hand dus

 

Bij mijn gemaakte assets lever ik nooit xml bestanden mee.

 

DDS kan je terug halen met TS tools door TgPcDx naar DDS te converteren

DDS bestanden zijn  source plaatjes als je eigen assets of repaints hebt gemaakt bv.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dus ik zit alleen met routes en scenarios? Kijk, dat is nog eens goed nieuws! Die terughalen is nog wel te doen. Hebben routes meer .xml bestanden dan alleen RouteInformation en ScenarioInformation?

 

Die .dds is ook niet zo'n probleem, is alleen van invloed op zelfgemaakt spul. Wat wel erg vervelend was, je voelt hem als mede-bouwer misschien al aankomen, waren mijn blueprints in de source map. Maar die kan ik wel weer terughalen met RWTools door de .bin in de asset map te openen. En gelukkig kon ik de meeste met data recovery terughalen.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, de XML van je source map is een probleem als je die niet kan terug halen. Die blueprints zal je opnieuw moeten maken ben ik bang als je geen backup hebt gemaakt (Dat is wel een gouden regel!!)

De uit de BIN file gehaalde XML kan je niet meer gebruiken in de Blueprint editor. Maar dan kan je die gegevens wel weer copyeren in de BPE.

 

Ja, wat  routes betreft, ja.., daar word een xml gebruikt. en wel de RouteProperties.xml en dito in de   scenarios's de ScenarioProperties.xml.....

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, dat is zover alles wat echt aan XML wordt gebruikt in de  content map. Maar helaas wel cruciaal.

Wat ik meestal doe zijn die twee bestanden omzetten mets Serz.exe naar BIN die dan als back-up fungeren.

Raakt de *properties.xml corrupt is het weer snel te herstellen met Serz.exe

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ok, dus dan moet ik alleen mijn routes waar nodig herinstalleren en mijn source map herstellen. Dat is nog wel te doen.

 

Was even bang dat ik al mijn assets opnieuw bij elkaar moest gaan zoeken. Weet niet of ik de energie daarvoor had gehad danwel of dat gelukt was...

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Zit juist meer met buitenlandse routes in mijn maag, maar zo te zien heb ik veel kunnen redden. Ben even bezig te schade op te nemen en te kijken wat ik zelf kan redden/opnieuw downloaden. Mocht ik nog wat nodig hebben, PM ik je.

 

Ik kom overigens toch flink wat .xml's van jou tegen, trouwens. ?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Even kort ander vraagje, aangezien ik er gelijk een grote schoonmaak bij doe.

 

Ik heb een PreLoad die niet werkt en die ik ook nergens kan vinden. Wil hem graag wissen, maar dat mag niet  van TS2021, de knop is grijs. Ken jij een trucje om die op te sporen?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, maar waar wordt die geplaatst? Niet waar je hem verwacht in ieder geval.

 

Edit: is er anders een manier om een .rwp te "inspecteren"?

 

Edit2: Ja, die is er, gewoon openen met WinRaR. Ben eruit. PreLoad zat in de RSC ICE3 map in plaats van de DTG 407 map. Opgelost.

Edited by KerAp
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy