Probeer een (nu nog) simpele wagon te exporteren, maar mijn wielen zweven iets boven de rails:
De pivot van het model ligt precies op de grond, zoals bewezen door een export als static object met hetzelfde .igs bestand, waarbij het model wel naar behoren geplaatst wordt. De wielradius klopt ook precies, aangezien de onderkant van het wiel (minus de flens uiteraard) de grond precies aanraakt in 3dcrafter, en de hoogte van de as in het 3d-model gelijk is aan de opgegeven radius in beide blueprints.
Heb in de Blueprint Editor met elke relevante waarde gespeeld, maar geen enkele wijziging leverde verschil op. Wielradius in de Bogie Blueprint, een Y-Pivot offset in de Bogie Blueprint, Y-pivots in het Rail Vehicle component van de wagon Blueprint, Y-pivot van de bogie in de wagon Blueprint, Collision hoogte en grootte aanpassen, collision geometry verwijderen, niks aanpassen werkte. Heb al deze waardes een keer afzonderlijk met 0,5 verhoogd/vergroot, maar de wielen verplaatsen geenszins in de sim.
Dit is de hiërarchie van het 3d-model:
Dit is de bogie Blueprint:
En dit is de wagon blueprint:
Welke waardes ik ook verander, die wielen willen maar niet hoger of lager. De wielen in een (nep) bogie plaatsen heeft ook geen effect, en zou ook niet nodig moeten zijn, aangezien ik ander materieel met deze zelfde hiërarchie (geen bogie, alleen een wh01 en wh02 in de root van de hiërarchie) heb zien werken.
Nou is het verschil zeer minimaal, en zou ik het misschien op kunnen lossen door de pivot in het model iets te verplaatsen, maar omdat ik het bij ander materieel niet danwel een stuk geringer zie, en hetzelfde model als static object wel zoals verwacht/gewenst geplaatst wordt, denk ik dat er toch iets in de blueprint verkeerd gaat. Iemand een idee?
Het goeie nieuws is, dat ondanks dat alleen het onderstel en wielen al helemaal af zijn, deze wagon, die uiteindelijk de pipowagon (en de basis van de meeste werkwagons) van de RET moet worden, mijn beste begin ooit is, vind ik zelf. Volgens mij moet de flens nog iets kleiner, maar zeker mijn mooiste wiel ooit. Als een goed begin het halve werk is...
Maar goed, dit is het laatste obstakel waar ik tegenaan loop bij de voorbereidingen van mijn RET-project. Als ik hieruit ben, kan ik echt beginnen. En dan verschijnt hier uiteraard ook een topic. Heb er zin in!
Question
Dwarsligger 242
Dit is een hele vervelende, en hele vreemde...
Probeer een (nu nog) simpele wagon te exporteren, maar mijn wielen zweven iets boven de rails:
De pivot van het model ligt precies op de grond, zoals bewezen door een export als static object met hetzelfde .igs bestand, waarbij het model wel naar behoren geplaatst wordt. De wielradius klopt ook precies, aangezien de onderkant van het wiel (minus de flens uiteraard) de grond precies aanraakt in 3dcrafter, en de hoogte van de as in het 3d-model gelijk is aan de opgegeven radius in beide blueprints.
Heb in de Blueprint Editor met elke relevante waarde gespeeld, maar geen enkele wijziging leverde verschil op. Wielradius in de Bogie Blueprint, een Y-Pivot offset in de Bogie Blueprint, Y-pivots in het Rail Vehicle component van de wagon Blueprint, Y-pivot van de bogie in de wagon Blueprint, Collision hoogte en grootte aanpassen, collision geometry verwijderen, niks aanpassen werkte. Heb al deze waardes een keer afzonderlijk met 0,5 verhoogd/vergroot, maar de wielen verplaatsen geenszins in de sim.
Dit is de hiërarchie van het 3d-model:
Dit is de bogie Blueprint:
En dit is de wagon blueprint:
Welke waardes ik ook verander, die wielen willen maar niet hoger of lager. De wielen in een (nep) bogie plaatsen heeft ook geen effect, en zou ook niet nodig moeten zijn, aangezien ik ander materieel met deze zelfde hiërarchie (geen bogie, alleen een wh01 en wh02 in de root van de hiërarchie) heb zien werken.
Nou is het verschil zeer minimaal, en zou ik het misschien op kunnen lossen door de pivot in het model iets te verplaatsen, maar omdat ik het bij ander materieel niet danwel een stuk geringer zie, en hetzelfde model als static object wel zoals verwacht/gewenst geplaatst wordt, denk ik dat er toch iets in de blueprint verkeerd gaat. Iemand een idee?
Het goeie nieuws is, dat ondanks dat alleen het onderstel en wielen al helemaal af zijn, deze wagon, die uiteindelijk de pipowagon (en de basis van de meeste werkwagons) van de RET moet worden, mijn beste begin ooit is, vind ik zelf. Volgens mij moet de flens nog iets kleiner, maar zeker mijn mooiste wiel ooit. Als een goed begin het halve werk is...
Maar goed, dit is het laatste obstakel waar ik tegenaan loop bij de voorbereidingen van mijn RET-project. Als ik hieruit ben, kan ik echt beginnen. En dan verschijnt hier uiteraard ook een topic. Heb er zin in!
Link to comment
https://simtogether.com/forums/topic/1094-de-wielen-van-mijn-wagon-zweven-boven-de-rails/Share on other sites
18 answers to this question
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now