Jump to content
SimTogether wenst het Nederlands elftal veel succes op het Europees Kampioenschap 2024! I SimTogether wishes the Dutch team the best of luck at the European Championship 2024! ×
  • 0

krijg seinen niet werkend


Rob_zeeland

Question

Goedendag allemaal. Bij deze een probleem met coha seinen. op screenshot 3 staat pijl 1 en pijl 2 nu zou 1 van die 2 op rood moeten omdat op allebei een trein komt maar ze gaan allebei op groen en die 2 lampen aan de zijkant geven ook een geel lampje.. ik heb geprobeerd via de afbeeldingen een beetje duidelijk te maken hoe de lampen staan.

als er iemand een oplossing heeft of een idee verneem ik dat graag..

20210516200228_1.jpg

20210517182658_1.jpg

20210516194512_1.jpg

20210517183557_1.jpg

Edited by Rob_zeeland
Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Vanaf een Sein gezien moeten alle mogelijke richtingen die je vandaar af kan rijden worden afgedekt.

Van wat ik zie is dat in plaatje 1 niet het geval. Of zijn dat een Engelse wissels?

Ook van de andere kant moet het worden afgedekt. En je moet End Off Track seinen plaatsen aam het einde van het spoor waar de buffer zit

 

afbeelding.png

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dankjewel voor het mee denken.. Vanaf een sein gezien kan de trein alleen links en rechtdoor.. op foto 2 is dat goed te zien.. zou het kunnen zijn dat TS of Coha ergens wel denkt dat die sporen ook de andere kant op gaan.. ik ga dat zeker gelijk eens testen..

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Zojuist, Rob_zeeland zei:

Dankjewel voor het mee denken.. Vanaf een sein gezien kan de trein alleen links en rechtdoor.. op foto 2 is dat goed te zien.. zou het kunnen zijn dat TS of Coha ergens wel denkt dat die sporen ook de andere kant op gaan.. ik ga dat zeker gelijk eens testen..

Ja, test of je niet per ongeluk ergens een Engelse wissel hebt gemaakt

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Een P sein is een Passeer sein die autonoom werkt.

Probleem is hier dat het sein niet kan weten dat er een trein kruist.

Dat sein heeft geen voeler op dat kruisend spoor,

Volgens mij kan dit zo niet goed werken in bewaakt gebied.

Dus alle seinen moeten alle sporen afdekken zoals ik al heb aangegeven

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 minuten geleden, Gerben B zei:

Zijn ook alle wissels geknipt en gelast? Zo dat er rode driehoekjes staan op de Y punten. Anders kan het systeem ook niet goed werken. Zo als beschreven in de COHA handleiding.

Goedenavond Gerben. dank ook alvast voor het mee denken!

 

in de screen zie je de driehoekjes.. volgens mij is dat prima zo..

20210517200249_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 minuten geleden, Gerben B zei:

Zijn ook alle wissels geknipt en gelast? Zo dat er rode driehoekjes staan op de Y punten. Anders kan het systeem ook niet goed werken. Zo als beschreven in de COHA handleiding.

Klopt.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Je gebruikt de foute seinen. Je moet met één sein ALLE tegenoverliggende sporen afdekken. Dus dat sein dat groen blijft staan moest naast de 0-link ook nog een link hebben op ieder spoor er tegenover. De rijweg rechtdoor is nu vrij, daarom staat het netjes op groen... Het sein weet nu niet dat er een trein aankomt om te kruisen vanaf een ander spoor.

 

Ik heb *ooit* een NL route gehad, en geloof me, die seinen werken nagenoeg vlekkeloos zonder bugs.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 minuut geleden, EsméevR zei:

Je gebruikt de foute seinen. Je moet met één sein ALLE tegenoverliggende sporen afdekken. Dus dat sein dat groen blijft staan moest naast de 0-link ook nog een link hebben op ieder spoor er tegenover. De rijweg rechtdoor is nu vrij, daarom staat het netjes op groen... Het sein weet nu niet dat er een trein aankomt om te kruisen vanaf een anders spoor.

 

Ik heb *ooit* een NL route gehad, en geloof me, die seinen werken nagenoeg vlekkeloos zonder bugs.

Goedenavond .. ook alvast bedankt voor het mee denken!!

Ik ga er gelijk mee aan de gang.. ik denk ook niet echt dat het een bug is maar alle opties waren even op voor mij vandaar.. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

@Gerben B zo heb ik ze gedaan met de pijlen..

 

@EsméevR geprobeerd maar dat werkte ook niet ..op de screen kan je ongeveer zien hoe wat loopt.. en dan heb ik even alleen die 2 seinen die groen zijn gedaan..20210517201339_1.thumb.jpg.abea0f50968998afe506e5f8ce09cc8d.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Klein voorbeeld, mijn inrijseinen voor Oberhausen-West. Ik heb niet genoeg raillinks op de seinen (20 max) dus heb bepaalde sporen WEL afgedekt en bepaalde sporen NIET. Het stuk spoor dat geselecteerd en rood is zal door het sein worden genegeerd, als daar een trein vanaf komt die het pad van mijn spelerstrein kruist gaat mijn inrijsein NIET op rood en zal vrolijk groen blijven. En datzelfde speelt zich bij jou ook af vermoed ik zo.

20210517201145_1.jpg

 

 

Zelf ga ik deze nog wijzigen naar bundel-inrijseinen, maar die luxe heb jij met jouw sporenconstructie niet.

 

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.. Spoor en seinbouw vergt echt wel opletten en consequent zijn.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
5 minuten geleden, Gerben B zei:

Dit bedoel ik Rob. Daar zie je op 3 punten de rode verbindings driehoeken.

Dat is heel voornaam voor een goede werking.

 

 

Screenshot_20210517-200854_Office.jpg

op de 4de afbeelding vanaf boven is goed te zien hoe dat zit

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dan zou ik eens eerst alle seinen weghalen en met één sein testen tot het werkt.. Het is nu nogal een chaos geworden.

 

Ik heb niet alles gelezen, maar ik zag ook iets over P-seinen, die heb je niet gebruikt, toch? Dat sein automatische blokseinen die volgens mij standaard altijd groen zijn tenzij het blok bezet is, je moet bediende seinen gebruiken.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

@Sjef61 dat had ik inmiddels al aangepast.

@EsméevR Dat van die P seinen ben ik nog niet over uit.. ik gebruik nu gewoon die AY LDP B XX dat zijn toch geen P seinen..

@Gerben B Ik heb allen die wissels om af te slaan naar de baan waar ze naar toe liggen..

 

 

20210517203728_1.jpg

Edited by Rob_zeeland
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ben dan ineens op de goede weg.. ik had die "kruisingen" niet gelast.. dat had ik niet gedaan omdat bij mijn andere route de wissels niet meer 100% goed waren.. maar ik denk dat ik toen een andere volgorde heb aangehouden.. dus eerst lassen van de kruising en daarna de afbuiging gemaakt.. nu heb ik dat andersom gedaan en nu blijven de wissels intact..

20210517204604_1.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Wat bedoel je precies met je antwoord over P-seinen, je weet niet precies welke dat wel en niet zijn?
Als dat zo is, hopelijk begrijp je dan dat het heel moeilijk is voor ons om ondersteuning te bieden als we niet weten of de juiste objecten zijn gebruikt, en op de juiste manier. Dan is het meer giswerk en hopen dat we het goed hebben.


Heb je de handleiding van Coha aandachtig doorgelezen? Toen ik ooit aan een NL route werkte liep ik steeds tegen vreemde problemen aan omdat de Coha scripts anders werken als de Duitse varianten. Echter kon ik alle problemen makkelijk oplossen nadat ik me had ingelezen..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy