Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×
  • 0

Im Köblitzer Bergland


Mat47

Question

In veel Nederlandse scenarios heb je het pakket Im Köblitzer Bergland nodig. In de site van Christrains kan je assets van SAD downloaden betreffende dit pakket. Nu is mijn vraag: Moet ik toch dit pakket aanschaffen, omdat ik de routes niet nodig heb? Ik wil hoofdzakelijk nederlandse en belgische routes rijden. Ik ben benieuwd.

Link to comment
Share on other sites

7 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Een scenario is wat anders dan een route.

Soms worden in een scenario ter opleuken extra assets gebruikt.

Ik bedoel dan niet rijdend materiaal of actieve assets zoals markers ed.

Deze zijn meestal niet van belang voor de werking van het scenario .

 

Als je die route niet aanschaft  terwijl wel wordt aangegeven bij de Nederlandse route dat deze payware route is gebruikt, dan zal je toch assets gaan missen afhankelijk wat er van is gebruikt. Dit kan je controleren met TS tools.

De SAD freeware assets staan daar los van.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Het volgende aangeschaft:

Mannheim-Karlsruhe

Hamburg-Hannover

Cologne-Koblenz

London-Brighton

Munich-Augsburg

Im Köblitzer Bergland

 

Verschillende andere dlc's had ik al.

 

Zondag dus geen terrasje in België.

 

Hoe kan je me nog helpen, zoals in je antwoord?

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Als je handig bent met de computer kan je de volgende methode toepassen om de nieuwe IKB3 assets te gebruiken als oude IKB3 assets.

SAD maakt gebruik van 3 mappen.

SAD2016 is de nieuwe map met assets.,  SAD en SAD2011 zijn oude mappen.

Maak onder assets de map SAD aan.

Vaak worden  de mappen IKB3 en GermanLocal en Scenery  gebruikt in de Nederlandse routes.

In principe heb je alleen de BIN files nodig in de map SAD. 

Ik heb hierover contact gehad met de maker van IKB3  (Siegfried Derks)  en hij gaf aan dat dit  zover de beste en snelste methode was.

LET OP!: Er zit een keerzijde aan als je zelf een route gaat maken en SAD(2016) asstes gaat gebruiken voor je route. Je weet niet of TS ze pakt uit SAD of SAD2016.

Snap 2021-05-28 at 11.17.47.jpg

 

DUS:

Als je de Nederlandse route hebt geinstalleerd kan je met TS tools kijken welke SAD assets je mist.

Je kopieert  de missende mappen uit SAD2016 die TS tools aangeeft  in de map SAD

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy