Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×

't Hart van Nederland V1.6


Trains-xp

Recommended Posts

Ja al kom ik er nog niet helemaal uit.

Wat die kier betreft ben ik het niet helemaal mee eens want als jij door rood rijd staat de wissel niet goed en al eerder aangaf.

 

Mja om dat te testen kwam ik niet aan toe, want heb eens van spelerstrein gewisseld naar 11638 Naar Den Haag HS maar dan krijg ik dit voor de kiezen:

foutje.jpg.e2734d13844543114f17e8fc9eade202.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ik zie dat ik bij het beginpunt van trein 4939 Utrecht Centraal een dwerg sein heb moeten plaatsen. Port Weesp - Lelystad. Zie afbeelding misschien gaat daar iets mis dan. Maar als je dat sein weg haalt krijg ik een fout melding met andere treinen

die ook uit dat portaal komen. daarom heb ik dat sein geplaats.

  

 

 

Edited by Laurensv8
Link to comment
Share on other sites

Tsja als het scenario voor eigen gebruik is maakt dat niet uit met dat dwergsein, maar mocht je hem ooit in de release willen doen dan moet je dat niet doen als dit in de scenario editor niet en volgens mij ook niet mogelijk is en dus in de route editor moet!

Dan hebben gebruikers dat dwergsein niet wat resulteert in fouten.

 

Kortom alles wat vanuit de scenario editor geplaatst kan worden mag.

 

Edit/

Waar zie afbeelding ....?

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

Hmm dus je bent er zo kalm aan toch achter dat het de kier niet is en je het euvel elders moet zoeken.

En ja, normaal gesproken zou TS een fout moeten geven over trein 4939 Utrecht Centraal, en/of het te maken kan hebben met treinen in een portaal plaatsen weet ik niet. (waar ik trouwens geen voorstander van ben maar dat terzijde)

Link to comment
Share on other sites

Ik ga nu kijken wat er gebeurd als ik op spoor 1 mensen in en uit laat stappen en door de tunnel moet bij amersfoort. 

Kwam net in me op om dat is te testen kijken hoe het spel en de trein die wacht daar op reageert het is een raar iets want ook met de rij wegen weet ts dat ze me kaar nier kruisen

Link to comment
Share on other sites

Juist, een ding weet ik wel dat je nooit 2 treinen dezelfde tijd kunt laten vertrekken als ze nagenoeg bij elkaar staan, ofwel 1 in het portaal, en eentje er net achter.

Zet ze dan beide in een portaal of anders met voldoende afstand van elkaar en niet op dezelfde tijd laten vertrekken, hou bijv. 1.30 minuut verschil!

 

248764925_trein4336.thumb.jpg.6bb0476da4d8bcebb8a6f1aefeb4d3ff.jpg

 

395668918_trein4939.thumb.jpg.50b7d56917622a8c0dad11bee9d1e278.jpg

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

Kwam er al doende wel achter dat er een sein (116) ontbreekt wat het er niet makkelijker op maakt voor een goede verloop van de treinen.

En dan met name voor de stoptrein 4939 uit Almere richting Hilversum die vanuit de tunnel de hoofdbaan op moet zeg maar die ontbreekt en moet ik daar op wachten en de tijden voor geen meter meer kloppen.

Nu heb ik er een sein neer gezet en dit gaat stukken beter met de treinen loop, nu moet wel gezegd dit ik ze uit het portaal heb gehaald en net over de wissel heen heb gezet.

Daar heb jij nu niets aan maar zal in de officiële release een feit zijn.

 

1031060867_missendsein.thumb.jpg.61fd413e6fa5a5e346052d4ee63bb408.jpg

 

1580107715_sein116.thumb.jpg.b7f231dbb20120ab790a5d6586447214.jpg

Link to comment
Share on other sites

Oke , en dan dat probleem bij amersfoort echt vaag.

Fout in trainsimulator waarschijnlijk dan?

Heb gisteren gewoon in een test scenario gewoon 2 treinen op dat punt kunnen laten passeren.

Maar in dat scenario wilt ie dat niet hebben.

 

Edited by Laurensv8
Link to comment
Share on other sites

Zou het niet weten hoe of wat in Amersfoort, maar heb het scenario met veel vijven en zessen uit kunnen rijden.

Had overigens wel 1 van de 3 treinen verwijderd (welke weet ik ff niet meer) uit het portaal bij Weesp die maar fouten bleef geven.

Dat was wel voor ik het sein had geplaatst.

 

finish.thumb.jpg.a5b82163b47c57a3a4b1eba76ebd346c.jpg

 

Ben je trouwens een beetje handig in de route editor?

 

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

Oké, dan zou je er als test een sein kunnen neerzetten in de lijn van ca. die andere 2 seinen en dan deze: Coha - AY RDP B02 kiezen uit de lange rij.

Dan moeten de 2 linken (buiten de 0 link om die voor het sein moet) een eindje over de laatste overloopwissel geplaatst worden vanaf dat sein (116) gezien.

Dan kom je later niet voor verrassingen te staan.

 

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

Ik heb het op een bepaalde manier toch opgelost. Heb die trein naar denhaag vanaf amersfoort laten vertrekken.

Dus kom hem nu net na baarn al tegen. Dus hoef niks met seinen te doen en wat treinen die ik toch niet tegen kom verwijderd.

Het is nu een soepel scenario ?

Link to comment
Share on other sites

Mooi, ja het is jou scenario maar vroeg mij ook al af wat je met AI treinen moet die totaal niet in beeld komen en alleen maar geheugen kost.

En voor een mogelijk volgend scenario wil ik je als tip meegeven dat je bijv. een standaard scenario marker beter op de plaats kunt neerzetten waar de spelerstrein start.

Want zoals bij dit scenario staat die in Hilversum en het scenario start in Weesp wat weer nadelige gevolgen heeft, want nu word eerst Hilversum ingeladen en springt vervolgens naar Weesp wat ook geladen moet worden en gemerkt zult hebben.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Trains-xp changed the title to 't Hart van Nederland V1.8
  • Trains-xp changed the title to 't Hart van Nederland V1.6

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy