Jump to content
  • 0

Template scenario


Dutch TrainSimulations

Question

Beste allemaal. Ik zou graag een template scenario maken i.v.m. de verschillende providers die ik bij het maken van een scenario elke keer aan moet zetten. het scenario kan ik wel maken maar hoe maak ik daar gebruik van bij het begin van een nieuw scenario maken.

 

 

Link to comment
Share on other sites

13 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Dank voor je antwoord. Als ik dat doe dan blijft het een free roam scenario kan ik deze dan ook nog omzetten naar een standard scenario?

 

zie net dat het een quickdrive scenario is.. dan zou ik eigenlijk een gewone standard moeten maken en die clonen 

Edited by Rob_zeeland
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, maar je moet wel eerst een scenario aanmaken

En die hoef je niet te gebruiken  als je het op deze manier doet.

Hoe het met die losse markers werkt heb ik geen idee..

 

Wie het weet mag het mij ook vertellen maar ik gebruik altijd de clone optie

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik heb het afgelopen jaar meerdere scenarios gemaakt maar vaak begin ik er 1 dan ga ik naar de plek waar ik wil beginnen en plaats daar dan een marker zodat die opnieuw begint vanaf dat punt. maar waar is dan die template marker voor.. die heeft volgens mij verder geen nut dan maar goed ik heb een freeroam waar alles in staat van providers omdat ik die ook in de wereld editor heb en die heb ik om gezet naar een standard..

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Vraag mij af hoe jij dat dan doet.. als ik b.v. in mijn eerste route een scenario wil maken en ik  stel alles in zoals naam endergelijke dan gaat die bij mij naar de marker van de wereld editor. en daar zet die dan een scenario marker naast. en als ik nu een stuk in de haven wil rijden dan zou ik die marker (zoals ik eerst deed) 60km mee moeten slepen.. maar als ik er gewoon naar toe ga via het kompas dan plaats ik daar een nieuwe marker.. en dan kan ik pas echt beginnen.. het is moeilijk uit te leggen zo maar al met al hebben we dus niks aan de template marker..

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Jij maakt een scenario in de Route editor en die klik je aan en maak je dan pas het scenario.

Dan moet je inderdaad alles weer aanklikken.

Maak je een scenario in het menu dan plaats deze die marker en start gelijk het scenario.

Bij een clone ga ik middels het compas naar mijn  start locatie. Je moet dan GEEN nieuwe standaard scenario marker meer plaatsen.

Je moet toch vliegen middels het compas of via een zelf te maken plaatsnamen template.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hmm, had nog nooit gebruik gemaakt van een Template scenario marker.

Maar die kun je iig niet als nieuw scenario maken omdat het dan niet in de lijst staat.

Ofwel je moet dan een bepaalt scenario in de editor starten en dan pas kun je hem plaatsen.

 

Afijn, je hebt het over een free roam scenario maar dan kan er geen spelerstrein geselecteerd worden, bij een template scenario kan dat wel.

D.w.z. dan kun je een trein aanvinken voor spelerstrein wanneer je hem een machinist geeft.

Edited by Trains-xp
taalfoutje
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Heb nog eens verder gekeken en het zou inderdaad in de categorie snelstart scenario vallen.

Dat zou dan betekenen als je hem zou aanmaken in een route wat niet in het snelstart menu voorkomt je het scenario niet kunt rijden, het scenario is met dit gegeven immers niet te selecteren wat geen snelstart menu heeft ......

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy