Jump to content
SimTogether wenst het Nederlands elftal veel succes op het Europees Kampioenschap 2024! I SimTogether wishes the Dutch team the best of luck at the European Championship 2024! ×
  • 0

G-regime instellen


rcdevisser

Question

Ik ben bezig met een scenario met het rijden door tunnels met G-regime. Alleen ik krijg het G-regime niet zichtbaar maar in plaats daarvan gewoon X.

Wie heeft praktijkervaring met het instellen van G-regime in TS20xx................?

Geen reacties geven als je refereert aan de manual zonder zelf ervaring te hebben.

 

Ik wil dit graag van iemand horen die hier ervaring mee heeft deze goed in te stellen met de insteloptie's in de scenario editor.

Als er in de tunnel 6 blokkenzijn (seinen), plus de twee blokken vóór de tunnel en 2 blokken na de tunnel.
(Vergelijkbaar: Willemspoortunnel Rotterdam waar dit voorkomt)
Waar komt dan het G-Regime marker die die totale 10 blokken covert?
Ik wil graag duidelijk antwoord van iemand die hiermee getest heeft en er ervaring mee heeft en het G-Regime werkend heeft in zijn scenario.

Link to comment
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
7 uren geleden, rcdevisser zei:

Geen reacties geven als je refereert aan de manual zonder zelf ervaring te hebben.

Tsja, heb er geen ervaring mee maar reageer er wel even op.

Want hoe zou een eerste gebruiker die er ervaring mee heeft en werkend dit voorelkaar hebben gekregen denk je?

Die kon het niet vragen omdat hij/zij immers de eerste was, kortom krijg je geen treffend antwoord dan zal toch de manual erbij gebruikt moeten worden.

Heb je het werkend en wellicht de eerste dan ben jij degene die er bijv. een tutorial over kan maken. ?

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

De uitleg van het G-Regime wordt goed weergegeven. Ik ben er inmiddels achter hoe het werkt met het plaatsen van het G-Regime Scenario marker

Het principe werkt naar behoren naar enig uitzoeken hoe en waar precies het kritieke punt moet zijn om G-Regime werkend te krijgen. Het ging met name om een scenario op de Krammerdijks Deltaland waarbij je een tunnel passeert waarin G-Regime van toepassing is. Tenminste ik maak deze van toepassing omdat ik met een stoomtrein door die tunnel rij in dat scenario. daar hoort uiteraard een G-Regime bij.

 

Voor stoomtreinen komen er nog een aantal zaken bij en vallen onder Aangewezen Treinen.

Alhoewel het voor stoomtreinen niet zozeer de lengte en het gewicht is want dit is geheel volgens de lengte en gewicht van een doorsnee getrokken Intercity van 12 bakken. 

 

Voor stoomtreinen geldt dat:

- het vuur doorgebrand moet zijn. Dat wil zeggen witte rook uit de schoorsteen.

- Er mag tijdens tunnelpassage niet gestookt worden.

- Injecteren en gebruik van voedingspompem mag wel.

- De Luchtkleppen geheel open moeten staan.

- De Blazer open moet staan

- Er mag geen vermogen/trekkracht worden gegeven.

   Dat betekend dat de trein geheel op gravitatiekracht rijdt (met vliegwieleffect)

   De tunnel in naar beneden (Willemspoorstunnel) neemt de trein in snelheid toe. Door Rotterdam Blaak is de snelheid constant  (+/- 70 km/h).  De tunnel uit mag wel stoom worden gegeven zij het in beperkte mate. Eenmaal uit de tunnel mag de regulateur vol open en het ganghendel op 70%. In de praktijk wordt gelijk flink gestookt, want je hebt bijna geen vuur meer over. Deze passage met G-Regime heb ik als SSN'er zelf aan den lijve ondervonden op de lok toen ik nog aktief bij de SSN was. Ik ben nu alleen nog maar donateur.

 

De bovenstaande regelgeving staat niet beschreven in de link die naar de waterbouwsite leidt omdat deze site geen rekening houdt met stoomtreinen. De passage van de SSN gebeurd uiteraard vrij zelden. Namelijk bij speciale ritten.

Nu is dat scenario gecrashed. want ik plaatse weer teveel Dutch Classic treinen, maar het idee is er en werkt tijdens testen naar behoren.

Dus begin ik weer om een dergelijk scenario op te zetten met minder treinen 

 

?

Edited by rcdevisser
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy