Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×

De vraag is hoe verhoog ik mijn ram werkgeheugen of schoon ik dit op ivm msfs.


dylanjohn10

Recommended Posts

Goedemiddag.

Ik heb gisteren mfsf aangeschaft.

Helaas loopt msfs niet verder bij het startscherm.

Ik zie bv wel de vlag van australie en ook de grote picto s.

En hier onder loopt een blauwe lijn.

Op een gegeven moment stopt msfs en keert terug naar steam en de bibliotheek.

Mijn pc is een medion, heeft een nvidia 650 videokaart en een werkgeheugen van 8gb.

Ik zie wel dat mijn werkgeheugen 1 gb gebruikt , 

Nu is mijn vraag, hoe kan ik het spel wel laten lopen.

Ik heb msfs in safe mode op te proberen starten , maar ook hierbij stopt de game.

Ik heb in het opstart scherm wel aangegeven om via het web assets of aad ons te laten inladen.

De vraag is dan ook hoe kom ik weer in het instel scherm.

Ik heb in steam ook de scherm instelling verkleind , maar helaas ook dit helpt. 

Mfsf staat geinstaleerd op c.

Alle overige spellen van steam staan ook opc.

Of is de oplossing, toch maar sparen voor pc met betere video kaart en werkgeheugen en processor. 

De processor is 3,2 ghz.

Greetz John

 

 

 

Edited by dylanjohn10
verkeerd aangegeven werkgeheugen
Link to comment
Share on other sites

Beste John,

 

Je vertelt in je verhaal niet of je computer een laptop of een desktop is. Onderstaande verhaal is gebaseerd op de aanname dat je een Desktop PC hebt.

 

Ik heb even de minimal system requirements van MSFS naast de specificaties die je noemt gehouden, en qua geheugen voldoe je maar heel nipt aan de minimale eisen van MSFS, waar aangeraden wordt om 16GB RAM te hebben en 32 RAM optimaal wordt bevonden door Microsoft. Je wou wellicht het RAM geheugen met een stick kunnen opvoeren, maar dan moet je weten of je DDR-3 of DDR-4 RAM nodig hebt, en wat het maximum is van je moederbord (sommige fabrikanten gebruiken moederborden die precies zoveel aankunnen als er geplaatst wordt, sommigen leveren een MoBo dat 2x het geplaatste geheugen aankan, soms kunnen ze veel meer aan).

 

Ik kan niet zien hoeveel cores je processor heeft, daardoor is het lastig inschatten of je processor voldoet, 3.2 GHz klinkt als afdoende, maar als dat op 2 cores zonder hypethreading is kan het wel eens te weinig zijn. Vandaar dat Microsoft een hele specifieke Intel i5 of AMD Ryzen 3 als minimum opgeeft. De aangeraden specs zijn wat hoger (een i5 8400 of Ryzen 5 1500X) maar optimaal is het een topline (i7 of Ryzen 7) processor van maximaal 2 jaar oud. De processor vervangen is in de meeste gevallen een dealbreaker voor een computer, omdat om dat te doen ook het moederbord zal moeten worden vervangen om de nieuwe processor aan te kunnen. Echter, als de processor sterk genoeg is, en het moederbord nog wat ruimte omhoog heeft voor het geheugen is er meestal nog wel wat aan upgrades te doen.

 

Dan de videokaart, de GTX 650 voldoet niet aan de minimale eisen van MSFS, en is daarmee je grootste probleem. Het minimale dat je nodig hebt voor MSFS is een 770, maar een 970 wordt aangeraden en een 2080 als optimum geldt. Een 770 beschikt al over minstens 2x zoveel vRAM als een 650, en ook op andere punten loopt de 650 flink achter op de 770. Het goede nieuws is dat een videokaart an sich upgraden redelijk eenvoudig is: het is één kaart vervangen, die maar op 1 manier in de sleuf past. (Er zijn meestal meerdere sleuven aanwezig waar hij in past, maar doorgaans slechts 1 die de volle potentie van de videokaart kan benutten). Het slechte nieuws is dat de minimale voeding van een 650 400 watt is, terwijl een 770 minstens 600 watt nodig heeft, en je dus best een redelijke kans loopt dat je ook die moet vervangen. Dat is niet heel moeilijk, en ook niet bijzonder duur, maar het vergt wel enige kennis en vertrouwen in jezelf om een voeding te upgraden.

 

Lang verhaal kort: ik kan uit je verhaal niet opmaken of de processor goed genoeg is. Als dat zo is dan valt je computer vermoedelijk nog op te voeren naar een status waarin de computer beter voldoet aan de systeemeisen, mits je daarvoor het geld, de kennis en het vertrouwen voor hebt. Mocht de processor niet meer voldoen, of de kennis of het vertrouwen om aan de computer te gaan sleutelen ontbreken, dan zou ik kiezen voor het sparen voor een nieuwe machine.

 

Ten slotte nog even je probleem: ik krijg ergens het idee dat de ingestelde resolutie van MSFS niet overeen komt met je PC, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy