Trophies and Medals BertTrain 401 Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 (edited) Gisteravond is de Museumlijn Maastricht - Vaals online gekomen, je kunt hem hier downloaden. Voor de volgende fase van deze route open ik een nieuw topic. Allereerst zal ik het gedeelte Gulpen - Wijlre van scenery voorzien, de werkzaamheden hiervoor zijn inmiddels gestart. In Wijlre heeft deze lijn aansluiting gehad op de Miljoenenlijn en dat ga ik in de simulatie ook zo maken. Dat betekent dat het museumtraject van de ZLSM in de route wordt opgenomen, als eerste het traject Wijlre - Simpelveld. Om deze reden ook de nieuwe titel van dit topic. In dit topic zal ik de vorderingen van de route laten zien. Alvast twee plaatjes uit Wijlre, waar de eerste tuintjes zijn aangelegd. Edited January 15, 2023 by BertTrain 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals quintenvanhengel08 28 Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 Ziet er al veelbelovend uit Bert! Goed bezig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Wadlopertje 49 Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 (edited) Prachtig! Je hebt oog voor detail en dat maakt de route echt heel mooi! Knap werk! Edited April 26, 2022 by Wadlopertje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals downloader 59 Posted April 28, 2022 Share Posted April 28, 2022 mooi , eindelijk op de miljoenenlijn rijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals BertTrain 401 Posted April 28, 2022 Author Share Posted April 28, 2022 1 uur geleden, downloader zei: mooi , eindelijk op de miljoenenlijn rijden. Dat duurt nog wel een tijdje...maar de eerste rails liggen er al. Ik heb vandaag van Wijlre naar Simpelveld gereden, alleen de omgeving is nog knalgroen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals BertTrain 401 Posted May 4, 2022 Author Share Posted May 4, 2022 Afgelopen week de Maastricht - Vaals route uitgebreid met de sporen van de ZLSM miljoenenlijn. Het totale plaatje ziet er nu als volgt uit: Wat je in bovenstaand plaatje goed kunt zien is dat het traject van de miljoenenlijn veel minder bochtig is dan Maastricht - Vaals. Dat geld ook voor de hellingspercentages die onder de 1% blijven. (Maastricht - Vaals maximaal 2.8%) Ook ben ik begonnen met de scenery van de miljoenenlijn rond Wijlre. De rode Duivel en de railbus passen mooi in dit beeld. Binnenkomst van Wijlre vanuit Schin op Geul Station Wijlre Inrijsein van Wijlre vanuit Simpelveld 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Tobiasggg1699 22 Posted May 4, 2022 Share Posted May 4, 2022 Leuk om de miljoenenlijn in railworks te hebben. Ziet er prachtig uit. Ga zo door Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Warszawysk_ 24 Posted May 6, 2022 Share Posted May 6, 2022 Op 4-5-2022 om 10:11, BertTrain zei: Afgelopen week de Maastricht - Vaals route uitgebreid met de sporen van de ZLSM miljoenenlijn. Het totale plaatje ziet er nu als volgt uit: Wat je in bovenstaand plaatje goed kunt zien is dat het traject van de miljoenenlijn veel minder bochtig is dan Maastricht - Vaals. Dat geld ook voor de hellingspercentages die onder de 1% blijven. (Maastricht - Vaals maximaal 2.8%) Ook ben ik begonnen met de scenery van de miljoenenlijn rond Wijlre. De rode Duivel en de railbus passen mooi in dit beeld. Binnenkomst van Wijlre vanuit Schin op Geul Station Wijlre Inrijsein van Wijlre vanuit Simpelveld Ziet er mooi uit, ik kom net terug uit Simpelveld en het ziet er prachtig uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals BertTrain 401 Posted May 18, 2022 Author Share Posted May 18, 2022 Tijd voor enkele plaatjes van de vorderingen op de Miljoenenlijn. Tussen Wijlre en Eys Station Eys Tussen Eys en Simpelveld Station Simpelveld 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sikkenbaas 1,067 Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 Ik kan bijna virtueel naar mijn familie zwaaien in Eys! Zeer herkenbaar weer! Top! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Papaxander1111 1 Posted May 19, 2022 Share Posted May 19, 2022 Nu Alleen nog Zweedse stoom locs hier voor hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Papaxander1111 1 Posted May 29, 2022 Share Posted May 29, 2022 Als je het echt historisch wilt hebben zou je de mijnen ook kunnen toevoegen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Wadlopertje 49 Posted May 29, 2022 Share Posted May 29, 2022 Dat is toch alleen maar onder de grond, daar zie je toch niets van? Of wil je graag dwalen door ondergrondse gangenstelsels ipv treintjes rijden ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals BertTrain 401 Posted May 30, 2022 Author Share Posted May 30, 2022 12 uren geleden, Papaxander1111 zei: Als je het echt historisch wilt hebben zou je de mijnen ook kunnen toevoegen De route loopt niet door de gebieden waar mijnen waren, mogelijk alleen het gedeelte Simpelveld - Kerkrade, maar daar ben ik voorlopig nog niet aan toe. Als er mijnen zijn dan zal alleen de mijnbergen hiervan nog zichtbaar zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oswald 0 Posted May 30, 2022 Share Posted May 30, 2022 Je zou een fictioneel museum lijntje maken die van kerkrade station naar de mijn gaat die er naast ligt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals BertTrain 401 Posted May 30, 2022 Author Share Posted May 30, 2022 Ik hou het voorlopig even bij de plannen om de ZLSM Miljoenenlijn te maken, dat is op zicht al een hele klus. Wat daarna gaat gebeuren weet ik nog niet..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals BertTrain 401 Posted June 25, 2022 Author Share Posted June 25, 2022 Een kleine update. De afgelopen tijd een begin gemaakt met station Schin op Geul. Dit is nog niet af maar hier wat sfeerbeelden. Bij het station Schin op Geul heeft de miljoenenlijn een aansluiting op de lijn Maastricht - Heerlen. Deze aansluiting is in de laatste jaren een aantal keren aangepast. Bij de exploitatie van de Miljoenelijn was dit een dubbel sporige aansluiting. Toen de ZLSM over de Miljoenenlijn ging rijden werd de Miljoenenlijn losgekoppeld van de lijn Maastricht - Heerlen. Omdat de ZLSM later ook naar Valkenburg wilde doorrijden is er weer een eensporige aansluiting gemaakt op de lijn Maastricht - Heerlen, dat is de huidige situatie. 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals BertTrain 401 Posted July 7, 2022 Author Share Posted July 7, 2022 De laatste dagen gewerkt aan station Simpelveld. Vanuit het Station kun je via een paadje naar de werkplaatsen van de ZLSM lopen. Onderweg kom je allerlei verrassingen tegen. 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals harmjonker 4 Posted July 16, 2022 Share Posted July 16, 2022 Ziet er allemaal heel mooi uit! Kan je misschien al een versie uitbrengen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted July 16, 2022 Share Posted July 16, 2022 49 minuten geleden, harmjonker zei: Ziet er allemaal heel mooi uit! Kan je misschien al een versie uitbrengen ? Gewoon geduldig afwachten wat komen gaat. ‘Mocht je het gemist hebben….. Versie 1.0 kan je hier downloaden https://simtogether.com/files/file/2082-museumlijn-maastricht-vaals/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals GertMeering 1,223 Posted July 18, 2022 Share Posted July 18, 2022 Ziet er weer zeer netjes uit Bert, binnenkort heb ik weer nieuwe huizen die je eventueel kan gebruiken als je wilt. Ga zo door ! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals BertTrain 401 Posted August 12, 2022 Author Share Posted August 12, 2022 Afgelopen tijd enkele dagen in Limburg geweest. Van de gelegenheid gebruikt gemaakt om een aantal plaatsen van de Miljoenenlijn te bezoeken en veel foto's te maken. Van deze foto's heb ik voor station Simpelveld al enkele objecten gemaakt. Reclameborden en vertrektijdenborden. Richtingswijzer Aan het begin van het wandelpad naar de Werkplaats van de ZLSM stond dit straatnaambord. Het gedeelte Schin op Geul - Simpelveld begint flink vorm te krijgen. Ik ben inmiddels ook begonnen met het gedeelte Simpelveld - Kerkrade De ZLSM halte in Kerkrade 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted August 12, 2022 Share Posted August 12, 2022 zijn weer mooie plaatjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Gerben B 191 Posted August 12, 2022 Share Posted August 12, 2022 Heel mooi gemaakt al Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals GertMeering 1,223 Posted August 15, 2022 Share Posted August 15, 2022 Geeft altijd even net dat extra's aan een route... well done ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts