Trophies and Medals tram 138 Posted April 28, 2022 Share Posted April 28, 2022 (edited) Hoi, Ik ben al een tijdje bezig met de GVB S1 S2 alleen ik heb texture problemen. Als ik de texture maak in paint net komt het er super scherp uit.. Dan export ik hem als .dds en selecteer ik de textures in Blender. Ook hier zien ze er scherp uit: Dan export ik het 3d model. En in game ziet het er zo uit: Heel onscherp en dof. (Let niet op de paarse en roze kleuren dat zijn textures die nog niet zijn geselecteerd in Blender .) Heeft iemand een idee wat dit probleem is? Moet ik een ander tekenprogramma gebruiken of is paint .net goed? Ik export de textures niet met de RWacetool ,want het is .dds. Edited April 28, 2022 by tram Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted April 29, 2022 Share Posted April 29, 2022 Belachelijk, zo jaag je poly aantal onnodig omhoog. (Alhoewel het in dit geval wel meevalt) Maar als je ooit objecten gaat maken kom je alsnog in de knoop. Maar ik zie wel ambient en diffuse instellingen en UV arguments. Daarmee kan je waarschijnlijk die rare schaduwen oplossen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals tram 138 Posted April 29, 2022 Author Share Posted April 29, 2022 Zojuist, KerAp zei: Belachelijk, zo jaag je poly aantal onnodig omhoog. (Alhoewel het in dit geval wel meevalt) Maar als je ooit objecten gaat maken kom je alsnog in de knoop. Maar ik zie wel ambient en diffuse instellingen en UV arguments. Daarmee kan je waarschijnlijk die rare schaduwen oplossen. Inderdaad het is ook belachelijk om de textures zo te doen. Maar ja ik moet eens een keer goed kijken wat ik fout doe.. Want als ik het op deze manier doe voor alle objecten en metro s gaat het poly aantal inderdaad omhoog. Voor nu is dit goed. Oh ja inderdaad ik zal eens kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted April 29, 2022 Share Posted April 29, 2022 Zojuist, KerAp zei: Belachelijk, zo jaag je poly aantal onnodig omhoog. (Alhoewel het in dit geval wel meevalt) Maar als je ooit objecten gaat maken kom je alsnog in de knoop. Maar ik zie wel ambient en diffuse instellingen en UV arguments. Daarmee kan je waarschijnlijk die rare schaduwen oplossen. Valt best wel mee allemaal wat polys hectiek betreft. Veel paniek om niets. Als je na afloop de overbodige edges weghaalt scheelt dat ook weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals tram 138 Posted April 29, 2022 Author Share Posted April 29, 2022 (edited) Vraagje Hoe werkt dit? Edited April 29, 2022 by tram Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted April 29, 2022 Share Posted April 29, 2022 Ik weet dit maar 95% zeker, maar: Ambience - Hoe helder is de texture Diffuse - Hoe sterk reageert de texture op licht/schaduw Emissive - Hoe veel licht werpt de texture af Specular - Hoe sterk glanst de texture Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals tram 138 Posted April 29, 2022 Author Share Posted April 29, 2022 Hmm even proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals tram 138 Posted April 29, 2022 Author Share Posted April 29, 2022 (edited) Eindelijk de goede shader gevonden die 24 uur licht geeft: voor de koersborden.. Edited April 29, 2022 by tram Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted April 29, 2022 Share Posted April 29, 2022 Die had ik je een week geleden al verteld, maar goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals tram 138 Posted April 29, 2022 Author Share Posted April 29, 2022 Ja toen kon ik hem niet vinden omdat de naam anders was. Weet je nog? Je zei iets van TrainBasicUnlit ofzo Maar het heet in Blender Tex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted April 29, 2022 Share Posted April 29, 2022 Tex is buggy, TrainBasicObjectUnLit.fx niet. Ook is die laatste lichter voor de sim omdat fx shaders niet dubbel gerenderd worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals tram 138 Posted April 29, 2022 Author Share Posted April 29, 2022 Maar het probleem is dat ik die niet tussen mijn lijstje heb staan. Bij de shaders. Alleen bij Tex en AddTex stond erbij dat ze 24 uur licht gaven in Blender. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals tram 138 Posted April 29, 2022 Author Share Posted April 29, 2022 Ik zie hem hier echt niet tussen staan.. Of ik ben echt blind: Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted April 29, 2022 Share Posted April 29, 2022 Ik ga het gesprek wat we over de PM gehad hebben niet hier woord voor woord herhalen. Veel plezier met Tex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted April 29, 2022 Share Posted April 29, 2022 1 minuut geleden, KerAp zei: Ik ga het gesprek wat we over de PM gehad hebben niet hier woord voor woord herhalen. Veel plezier met Tex. We blijven wel vriendelijk he. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted April 29, 2022 Share Posted April 29, 2022 Ik was niet onvriendelijk. Maar dit gesprek werd een carbon copy van een PM wisseling (inclusief screens), dus ik doorbreek dat. Als ik boos zou zijn, zou ik niet 80% van mijn TS-tijd besteden aan hem helpen... Denk dat je mijn bericht verkeerd begreep omdat mijn enorme charmes niet door een internetlijntje passen... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted April 29, 2022 Share Posted April 29, 2022 1 minuut geleden, KerAp zei: Ik was niet onvriendelijk. Maar dit gesprek werd een carbon copy van een PM wisseling (inclusief screens), dus ik doorbreek dat. Als ik boos zou zijn, zou ik niet 80% van mijn TS-tijd besteden aan hem helpen... Denk dat je mijn bericht verkeerd begreep omdat mijn enorme charmes niet door een internetlijntje passen... Tsja, klonk wat sarcastisch. Maar als dat niet zo bedoeld is dan is dat nu duidelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals tram 138 Posted April 29, 2022 Author Share Posted April 29, 2022 Snap ik. Ik zal even goed naar alles kijken of ik de goede shader kan vinden. Volgens mij kijk ik er gewoon overheen.. (zoals gewoonlijk) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted April 29, 2022 Share Posted April 29, 2022 (edited) Het is vooral de alpha versie van Tex die buggy is, dus je kan Tex op zich nog best gebruiken, maar .fx shaders zijn lichter voor de sim. Bovendien is het goed mogelijk (en waarschijnlijk zelfs) dat de exporter Tex alsnog in UnLit verandert. En er zijn zat unlisted shaders. Herhaal ik mezelf alsnog lol. Sommige daarvan kunnen trouwens geinige dingetjes, maar laten we daar eens op terugkomen als je tevreden bent over je textures en over hoe je model met schaduw omgaat. Tot slot gebruikt Chris UnLit ook. Zou die het mis hebben, denk je? Kijk, dat was (goed bedoeld) sarcasme. Edited April 29, 2022 by KerAp Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals tram 138 Posted April 29, 2022 Author Share Posted April 29, 2022 Hmmm oke. Lijkt mij wel dat Chris gelijk heeft. Aangezien sommige shaders anders in Blender heten. Is het nogal lastig vinden. Dus even goed zoeken naar een shader die 24 uur licht geeft en .fx is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted April 29, 2022 Share Posted April 29, 2022 (edited) Aaaah... Ik wist niet dat je shaders in Blender in een lijst moet kiezen, in 3DC kan je hem gewoon zelf intypen. Daarom leek het voor mij alsof je niet luisterde haha. De shader is wel aanwezig in de dev/shaders map in je TS installatie. Denk dat hij gewoon niet in de SDK voor Blender zit. Wat je desnoods kan doen is de shader na export aanpassen naar TrainBasicObjectUnLit.fx met TS-Tools. Ik zie ook custom shader staan, misschien kan je hem daar zelf invullen. Edited April 29, 2022 by KerAp 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals tram 138 Posted April 29, 2022 Author Share Posted April 29, 2022 Aahhh ja dat kan ook. Dankjwel! KerAp en Frison. Oh en frison ik heb nog een vraagje.. Als ik 2 objecten met elkaar parent in Blender. Dan stretchen ze horizontaal in TS of ze plaatsen verkeerd. Bijv de wiper de wiperblad had ik geparent met de wiperstok. Maar in game was de Wiperblad in de lucht.. Weet jij hoe je dit kan voorkomen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals tram 138 Posted April 29, 2022 Author Share Posted April 29, 2022 Met de wielen was het zo dat ik die met de bogie had geparent. Maar in game waren de wielen horizontaal gestretcht : Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted April 29, 2022 Share Posted April 29, 2022 Frison in da house! Helpt als er iemand is die ook Blender gebruikt. Zijn in Blender bones nodig voor correct werkende parenting? Ach ja, als het maar werkt. Wat kan hij doen aan dit aggressieve kleurverschil bij de schaduwen? Zit in Ambient/Diffuse/etc, neem ik aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted April 29, 2022 Share Posted April 29, 2022 Ah, ok. En als je controle over je smoothing wil? Bijv. onderdeel A heel hoekig gerenderd en onderdeel B juist heel rond? Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals tram 138 Posted April 30, 2022 Author Share Posted April 30, 2022 Ah ok. Dus als ik het goed begrijp. Moet ik de juiste shader en BRIAGE exporter gebruiken met goede subtextures.. Hoe werken subtextures eigenlijk? Je bent de redder in nood frison! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Question
tram 138
Hoi,
Ik ben al een tijdje bezig met de GVB S1 S2 alleen ik heb texture problemen. Als ik de texture maak in paint net komt het er super scherp uit..
Dan export ik hem als .dds en selecteer ik de textures in Blender. Ook hier zien ze er scherp uit:
Dan export ik het 3d model. En in game ziet het er zo uit: Heel onscherp en dof.
(Let niet op de paarse en roze kleuren dat zijn textures die nog niet zijn geselecteerd in Blender .)
Heeft iemand een idee wat dit probleem is? Moet ik een ander tekenprogramma gebruiken of is paint .net goed?
Ik export de textures niet met de RWacetool ,want het is .dds.
Link to comment
Share on other sites
Top Posters For This Question
29
12
12
Popular Days
Apr 29
38
Apr 28
12
Apr 30
3
Top Posters For This Question
tram 29 posts
Sjef61 12 posts
Dwarsligger 12 posts
Popular Days
Apr 29 2022
38 posts
Apr 28 2022
12 posts
Apr 30 2022
3 posts
Popular Posts
Dwarsligger
Ik was niet onvriendelijk. Maar dit gesprek werd een carbon copy van een PM wisseling (inclusief screens), dus ik doorbreek dat. Als ik boos zou zijn, zou ik niet 80% van mijn TS-tijd best
tram
Snap ik. Ik zal even goed naar alles kijken of ik de goede shader kan vinden. Volgens mij kijk ik er gewoon overheen.. (zoals gewoonlijk)
Dwarsligger
Aaaah... Ik wist niet dat je shaders in Blender in een lijst moet kiezen, in 3DC kan je hem gewoon zelf intypen. Daarom leek het voor mij alsof je niet luisterde haha. De shader is wel aan
Posted Images
52 answers to this question
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now