Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×
  • 0

Aanpassen tracksound IJsselroute.


gelijkstroom

Question

Ik heb nog een vraagje. Deze keer over de route van Zwolle naar Arnhem (IJsselroute). In deze route geeft de rails een onnatuurlijk bonke bonk geluid. Het stoort mij niet zo erg, maar het kan verholpen worden. Dat heb ik in een ver verleden ook gedaan, maar bij het opnieuw installeren van deze route i.v.m. een nieuwe computer kom ik dat probleem weer tegen. Je moet een aantal .bin bestanden aanpassen. Maar als ik die .bin bestanden open, dan krijg ik vreemde computertekens in wordpad of kladblok. Volgens mijn broer (iets meer verstand van computers) kan je niks veranderen in een .bin bestand, maar volgens mij dus wel.

Nu staat er in de handleiding: je hebt rstools nodig. Ik heb rstools wel, maar die gebruik ik vnl. om locomotieven en wagons te verwisselen indien nodig. Hoe kan ik rwtools gebruiken, om iets te veranderen in het bewuste .bin bestand? Het zou moeten gaan via Assets/RWaustria/Austria/Railnetwork/DBTracks/Track. Wie heeft hier ervaring mee of kan mij even op weg helpen?

Link to comment
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Ja, je moet .bin bestanden eerst met serz.exe (te vinden in de Dir. van Railworks) omzetten naar .xml en die bewerken.

En dat moet met dezelfde serz.exe weer terug gezet worden naar .bin.

Zie ook hier:

https://simtogether.com/forums/topic/1545-bin-naar-xml/#comment-12866

 

Of met TS_Tools,

1e -> klik Bestanden en Open TS2020 bestanden, zoek het .bin bestand op die je bewerkt

2e -> Als dat is gedaan klik je op Opslaan TS2020 bestanden

 

zie knipsel:

802073001_binbewerk.jpg.1905f17025d5b5857431051b6d5fffd4.jpg

 

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Wederom bedankt, Trainsxp! Voorheen heb ik het, als ik me niet vergis, met dat serz. programma gedaan. Maar nu heb ik het geprobeerd via RWtools. En dat werkte perfect. Het bonkige geluid is verdwenen en dat rijdt toch iets natuurlijker. Even op bestanden klikken (of files, als je, net als ik, een Engelse versie hebt) en dan open TS 2020 (of 2016 bij mij) en het bestand zoeken. Makkelijk, maar je moet het weten. Ik ben je zeer dankbaar voor de tip. Tot een volgende keer.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Als je de IJssellijn route download, dan krijg je een .rar bestand (RW 2480). Als je dat bestand opent, zit er ook een handleiding bij voor het aanpassen van de tracksound. Zo is het bij mij tenminste. In die handleiding staat precies beschreven, welke .bin bestanden je moet veranderen (BT_Standard Ballast moet HS_Standard Ballast worden).

 

Download handleiding  hier op Treinpunt.

image.png

 

Edited by Sjef61
Bestand vervangen voor een link. Bestanden van de Ijsellijn mogen hier op ST NIET worden gepubliceerd.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy