Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,718 Posted March 26 Author Share Posted March 26 WIP 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,718 Posted March 27 Author Share Posted March 27 (edited) TrainSpecEnvMask.fx is de weg kwijt geen idee waar dat nou weer aan lig maar TexDiff doet het wel.. de wielen doen zelfs view facing.. Edited March 27 by Rob_zeeland 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted March 27 Share Posted March 27 Als je TrainSpecEnvMask gebruikt moet het object gesloten zijn. dus zoals bij een kubus moeten alle 6 vlakken aan elkaar zitten als een object. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,718 Posted March 27 Author Share Posted March 27 (edited) het object is rondom helemaal gesloten zover ik kan zien edit: met TrainBasicObjectDiffuse.fx heeft ie het zelfde effect. alleen als ik faces Two sided doe is het in orde.. Edited March 27 by Rob_zeeland 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted March 27 Share Posted March 27 (edited) Denk dat je object "binnenstebuiten" zit. Daarom fixt dubbelzijdig renderen het ook. Kijk eens naar je material en de object eigenschappen. Plak de textures er eens opnieuw op als je niks anders dan normaal ziet. Edited March 27 by KerAp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,718 Posted March 27 Author Share Posted March 27 binnenstebuiten zit het niet.. bij de material opties zie ik niks afwijkends als met een de andere modellen.. zoals op het 2de plaatje zithet binnenstebuiten .. maar dat gaat natuurlijk niet werken met een enkele face.. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted March 27 Share Posted March 27 (edited) Je zal toch iets anders doen dan normaal. Kan je misschien een material "samplen" van een model wat wel goed werkt, en die erop plakken? Zoals je ziet zit er toch iets verkeerd. Vergeet je misschien een tweede of derde texture voor de specular en/of de nep environment map? Spiegel je misschien een normal? Het model kan toch binnenstebuiten uitkomen ook al zitten je poly's goed. En niet goed afgesloten loft kan dit bijvoorbeeld doen. Probeer uit te zoeken of het aan je geometrie of aan je material/shader/texture ligt. Edited March 27 by KerAp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,718 Posted March 28 Author Share Posted March 28 nog 1tje dan WIP 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,718 Posted March 28 Author Share Posted March 28 Station Liemde heeft ook verlichting nu 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,718 Posted March 30 Author Share Posted March 30 (edited) nieuw projectje, de tram laten rijden op een rails met road blueprint WIP! De tram rijd Ik ben er alleen nog niet over uit als ik 2 tracks naast elkaar leg.. want dan werkt de trafficmanager niet zoals het moet.. de bovenleidingen heb ik geplaatst door er eerst een spoor overheen te leggen en die er na weer te weg te halen.. voor die meerdere tracks zou ik nog varianten kunnen maken met een andere tram en trafficmanager maar dat heb ik nog niet gemaakt/getest Edited March 30 by Rob_zeeland 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,718 Posted March 30 Author Share Posted March 30 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,718 Posted April 1 Author Share Posted April 1 (edited) Nog een paar spiegels er op en wat repaintjes.. WIP! Edited April 1 by Rob_zeeland 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,718 Posted April 1 Author Share Posted April 1 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals mkasthijs 210 Posted April 1 Share Posted April 1 Zeer netjes! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,718 Posted April 2 Author Share Posted April 2 deze heeft het oude model vervangen.. voor wie de oude ooit geplaatst heeft.. je zal hem nu een kwartslag moeten draaien.. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted April 2 Share Posted April 2 Mocht je de lampen willen laten knipperen dan heb ik daar een script voor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,718 Posted April 3 Author Share Posted April 3 (edited) Die lampjes knipperen al sjef. Dat hebben we ooit al eens gefixt met jou script Edited April 3 by Rob_zeeland 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals RienBranderhorst 50 Posted April 3 Share Posted April 3 Ziet er allemaal weer mooi uit, netjes gedaan hoor Rob! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted April 3 Share Posted April 3 7 uren geleden, Rob_zeeland zei: Die lampjes knipperen al sjef. Dat hebben we ooit al eens gefixt met jou script Oeps. Ja dat klopt, oude dag hè… 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,718 Posted April 4 Author Share Posted April 4 (edited) De tram kan nu op het spoor en ingezet worden in scenario's als AI Het is nog niet helemaal klaar en er word hard gewerkt aan de losse delen zodat het ook fatsoenlijk om een bocht kan.. WIP en niet te vergeten.. Alle eer is voor @Sjef61 in deze voor het harde werk! ik heb alleen maar de tram gemaakt maar sjef heeft hem laten rijden! Edited April 4 by Rob_zeeland 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,718 Posted April 5 Author Share Posted April 5 de zoveelste vrachtwagen maar ben er nu bijna.. deze en nog een 2 as variant gaan de oude Truck_Trailer wagens vervangen die ik nu al heb uitgebracht. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Marc D. 240 Posted April 5 Share Posted April 5 Ziet er goed uit allemaal, Rob. Wat was het probleem nou met die Politie sleepwagen? De eerdere opmerkingen kloppen niet helemaal. Misschien is dit een beetje als mosterd na de maaltijd maar toch even het volgende. Sjef zei: "Als je TrainSpecEnvMask gebruikt moet het object gesloten zijn, dus zoals bij een kubus moeten alle 6 vlakken aan elkaar zitten als een object" Al mijn materieel en voertuigobjecten die met TrainSpecEnvMask werken zijn niet rondom gesloten om polygonen gebruik te verminderen en geven geen weergave problemen. Wat KerAp zei dat het object "binnenstebuiten" zit kan wel kloppen. Als je een object kloont en "mirrored" ofwel spiegelt moet je daarna in 3DMax wel een Reset XForm uitvoeren en de faces weer flippen. Ook zie ik dat je de truck een level of detail van 1000 meter geeft. De meningen verschillen daarover maar voor kleinere objecten zoals voertuigen is zo'n 500 meter ruim voldoende. Zeker als ze toegepast gaan worden op wegen kan dat de framerates aardig beinvloeden met tig voertuigen in een zwaardere route. Ook zou ik kleinere details zoals wielen en spiegels een lagere lod geven. Bij de ladderwagen heb ik zelfs 250 meter voor de body gebruikt zoals je kunt zien op het plaatje. Voor wat betreft de gelede tram als vehicle op wegen gaat niet echt realistisch. De nu gebruikte oplossing is dan een stuk beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,718 Posted April 5 Author Share Posted April 5 (edited) Hoi Marc, Dankjewel! Dat probleem met die shader krijg ik zo even niet opgelost.. alleen de spiegel is gedupliceerd en dan de x en y as gedraaid,. Maar als ik het model zonder de spiegels doe dan blijft het probleem dus dat lijkt mij uitgesloten. Die reset x-form kan ik nog wel eens proberen als ik die optie heb in blender.. de rotatie reset ik altijd maar nooit opgelet verder wat de andere opties zijn. Die 1_1000 naar 1_500 kan ik wel doen als dat een verbetering oplevert in de game. wat betreft de wielen.. die zijn bij mij niet los..dat deed ik eerst wel maar dat scheelt ook wel veel poly heb ik ondervonden. de tram ga ik nog even zien. die op nep rail als vehicle bleuprint vind ik er wel leuk uit zien .. je kan natuurlijk maar 1 tram in de traffic manager zetten en dan per 1 tegelijk laten rijden.. Edited April 5 by Rob_zeeland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Marc D. 240 Posted April 5 Share Posted April 5 https://blenderbasecamp.com/how-to-clear-the-transforms-of-your-object/ Dit is wat ik zo snel vond. Frison is wat dat betreft de expert op het gebied van Blender. Drop bij hem de vraag eens. Gelede trams als één voertuig gaat er denk ik raar uitzien in bochten op wegen. En bij opdelen in afzonderlijke bakken worden ze niet als één voertuig door de weg gezien lijkt me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,718 Posted April 5 Author Share Posted April 5 Vanavond ga ik nog eens naar die sleepwagen kijken. de tram rijd niet op een weg maar op een rails. de rails is alleen niet echt rails..je kan er geen trein op kwijt. de tram zo aan elkaar is uiteraard ook niet bedoeld om een bocht te laten maken maar meer voor rechte stukken als scenery.. dat ie bv vanachter een gebouw komt en na een lang recht stuk ergens weer achter verdwijnt en zo een loop doet elke keer.. uiteraard is een tram met losse bakken op een echt spoor veel beter voor het bochten werk maar daar word aan ge werkt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now