Trophies and Medals Sjef61 2,313 Posted June 16, 2023 Share Posted June 16, 2023 ziet er ietwat onnatuurlijk uit om eerlijk te zijn 1 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18832 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,782 Posted June 17, 2023 Author Share Posted June 17, 2023 6 uren geleden, Sjef61 zei: ziet er ietwat onnatuurlijk uit om eerlijk te zijn dat idee had ik idd ook.. deze maar weer even naar de achtergrond zetten tot ik een beter idee heb..:) Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18833 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,782 Posted June 18, 2023 Author Share Posted June 18, 2023 (edited) De bouwer van "de oude lijn" heeft mij gevraagd wat in elkaar te zetten.. dit is het eerste resultaat ING House Amsterdam Edited June 18, 2023 by Rob_zeeland 4 1 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18847 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted June 18, 2023 Share Posted June 18, 2023 De vorm van het object is mooi gedaan, maar ik zou vooral aan de bovenkant even met je texture mapping spelen. 1 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18848 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,782 Posted June 18, 2023 Author Share Posted June 18, 2023 (edited) 5 uren geleden, KerAp zei: De vorm van het object is mooi gedaan, maar ik zou vooral aan de bovenkant even met je texture mapping spelen. Thx! Ik ben nog bezig met de textures..maar is niet heel simpel om dat netjes te krijgen maar kom goed. edit: de dak texture is nu geupdate! Edited June 18, 2023 by Rob_zeeland 3 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18849 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals petra.m.1960 42 Posted June 18, 2023 Share Posted June 18, 2023 dat is zeker gebouw in amsterdam als naar vumc gaat dat gebouw ken ik daar bij langs geweest wauw zie mooi uit rob 1 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18851 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals etienne123 441 Posted June 18, 2023 Share Posted June 18, 2023 Netjes weer! Complimenten! 1 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18852 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted June 19, 2023 Share Posted June 19, 2023 (edited) 14 uren geleden, Rob_zeeland zei: maar is niet heel simpel om dat netjes te krijgen maar kom goed. Ik weet niet hoe het in Blender zit, maar in de meeste programma's kan je met de UV-map spelen zonder de texture te veranderen. Je plakt de texture dan als het ware vervormd op het model. Dan kan je het relatief snel naar wens krijgen, alhoewel ik zelf liever de texture bewerk. Maar dit ziet er inderdaad een stuk beter uit. En die witte randen over de ramen zijn trouwens een mooie gelegenheid om eens met een normal map te experimenteren... Kijk bijvoorbeeld naar een object waar ik momenteel aan werk met vergelijkbare ramen, ook met witte randen erover. Met een normal map lijken de randen wat meer 3d, terwijl ze gewoon 2d zijn... Ook maakt een glimmende shader met nep environment map het net een beetje realistischer ogend: In dit geval is de normal map heel simpel te maken door een zwarte texture te maken, op de plek van de randen witte strepen te maken, en dat geheel met bijvoorbeeld de NVIDIA export plugin voor photoshop als een normal map .dds op te slaan. Zorg dat je texture bestandsnaam eindigt op _nm zodat hij niet gecomprimeerd wordt bij het exporteren. Gecomprimeerde normal maps geven lelijke artifacts. Ook moet je de texture nooit gespiegeld op je model plakken als je een normal map gebruikt. Geef in je 3d-model dan het material op de juiste plekken de normal map en een dummy texture voor de nep environment map (de hoofdtexture hergebruiken werkt prima), en gebruik de TrainBumpSpecEnvMask.fx shader. Je zal er geen spijt van krijgen. Kan er in je 3d-programma soms een beetje raar uitzien, maar in TS krijg je bovenstaand resultaat. Overigens geen commentaar of betweterigheid allemaal. Je wordt steeds beter, dus ik probeer je positief te stimuleren een stapje verder te gaan. Je leert sneller dan ik deed toen ik begon. Edited June 19, 2023 by KerAp 1 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18853 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,782 Posted June 19, 2023 Author Share Posted June 19, 2023 @KerAp Ik zal eens een probeersel maken met _nm ik heb dit nog niet eerder gedaan. en overigens vind ik het wel fijn om tips en opbouwende kritiek te krijgen van object makers die een pak meer ervaring hebben dan ik.. ik leer elke keer nog bij op deze manier! Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18854 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted June 19, 2023 Share Posted June 19, 2023 (edited) Moest hem even uit de waybackmachine pakken, maar ik heb het maken van de normal map texture van deze link geleerd: https://web.archive.org/web/20110213224653/http://www.gtraxsims.com/tut/normalmap.htm Met de huidige photoshop plugin hoef je niet meer als BMP op te slaan en dat in een losse NVIDIA tool te laden. Gewoon vanuit photoshop exporteren, als dds opslaan, en een normal map kiezen: Dit is hoe de normal map van de in mijn vorige post getoonde Katreinetoren voor het exporteren eruit ziet. Heel moeilijk hoeft het dus helemaal niet te zijn. Na het exporteren heb ik dit: Verder is het een kwestie van de juiste shaders gebruiken en textures in de juiste texture slots zetten, zoals hierboven beschreven. De gewone diffuse texture noem je bijv. texture_nm.dds de normal map noem je bijv. texture_norm_nm.dds Beide textures moeten dus het _nm achtervoegsel! Gebruik je ook nog seizoenstextures, komt dit achtervoegsel na de _nm, dus bijvoorbeeld texture_norm_nm_Wi.dds Power tip: met normal maps kan je met sneeuw ook geinige dingen uithalen! Edited June 19, 2023 by KerAp Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18855 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,313 Posted June 19, 2023 Share Posted June 19, 2023 Ik gebruik dit programma er voor. Dat werkt ook goed en er zijn YT filmpjes van hoe er mee te werken. http://boundingboxsoftware.com/materialize/ Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18856 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted June 19, 2023 Share Posted June 19, 2023 Dat ziet er idd interessant uit. 1 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18857 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,782 Posted June 20, 2023 Author Share Posted June 20, 2023 (edited) Station Schijndel WIP (helemaal 1 op 1 gaat het niet worden maar er is dan ook weinig info beschikbaar van het originele station) Edited June 20, 2023 by Rob_zeeland 3 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18860 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,313 Posted June 20, 2023 Share Posted June 20, 2023 ziet er zo netjes uit 1 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18861 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals petra.m.1960 42 Posted June 20, 2023 Share Posted June 20, 2023 netjes hoor rob ga lekker door 1 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18863 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals yzerenweg 19 Posted June 21, 2023 Share Posted June 21, 2023 Krijgen een mooie plek in mijn Duits Lijntje Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18866 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,782 Posted June 21, 2023 Author Share Posted June 21, 2023 station Uden (WIP) 6 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18867 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals petra.m.1960 42 Posted June 21, 2023 Share Posted June 21, 2023 er is warm weer buiten en rob is niet meer stoppen hij heb de smaak te pakken 1 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18868 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,782 Posted June 26, 2023 Author Share Posted June 26, 2023 3 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18889 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals petra.m.1960 42 Posted June 26, 2023 Share Posted June 26, 2023 dat zie mooi uit rob van vumc lekker bezig 1 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18890 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,782 Posted July 1, 2023 Author Share Posted July 1, 2023 Station Alkmaar (in aanbouw) 9 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18936 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals petra.m.1960 42 Posted July 1, 2023 Share Posted July 1, 2023 dat zie mooi uit rob grote kans dat morgen even foto gaan maken ik weet niet hoe bij spoor kant kan komen hoor daar even alkmaar noord doen gr petra Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18937 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,782 Posted July 4, 2023 Author Share Posted July 4, 2023 (edited) kleine update het begint wat te worden.. Edited July 4, 2023 by Rob_zeeland 7 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18969 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,313 Posted July 4, 2023 Share Posted July 4, 2023 Dat wordt het zeker. 1 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18970 Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals petra.m.1960 42 Posted July 4, 2023 Share Posted July 4, 2023 het gaat erg mooi worden rob 1 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/1924-assets-van-dutch-trainsimulations/page/11/#findComment-18972 Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now