Jump to content
  • 0

EC uit Zwitserland


gelijkstroom

Question

Bij het scenario in de HvN-route "EC uit Zwitserland" krijg ik het volgende probleem: de sprinter naar Ede-Wageningen rijdt tot Wolfheze en blijft daar staan voor een groen sein. Het daaropvolgende sein is nl. rood en dat verandert niet, hoewel de baan verder vrij is. De EC uit Zwitserland zit daar achter en komt dus ook tot stilstand. Ik heb de bestemming van de sprinter wat aangepast, maar dat hielp ook niet. Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe eventueel te verhelpen?

Link to comment
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Misschien kan hij niet naar de eindbestemming komen. Kijk in de scenario editor welke route de sprinter neemt. Rijdt hij bijvoorbeeld het verkeerde spoor op, of stopt hij waar hij niet moet stoppen? Gebruik dan een rood vlaggetje om de route de programmeren. Het werkt een beetje als een navigatie. Je stelt zo'n vlaggetje bijvoorbeeld in op Hamburg Rahlstedt spoor 2 met eindbestemming Hamburg Hauptbahnhof. De trein rijdt dan via spoor 2 op Hamburg-Rahlstedt naar Hamburg Hauptbahnhof.

Edited by Alola
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Bedankt voor de reactie, maar dat is - denk ik - niet de oplossing. De route is helemaal goed en de eindbestemming ook. Als ik in de editor het scenario versneld afspeel, komt de trein ook netjes in Ede-Wageningen aan. Maar als ik de route gewoon rij, dan is er na het station Wolfheze een sein, dat constant geel toont. Als de sprinter nadert, wordt dat sein rood, terwijl het sein aan het eind van het perron gewoon groen blijft. Alleen gaat de trein niet verder. Hierbij een foto van de situatie.

20221002203947_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Je moet er maar even mee leven gelijkstroom, heb het scenario iig meegenomen voor de volgende testversie met als hoogtepunt het vernieuwde station Ede Wageningen.

D.w.z. de spoorligging met seinen en perrons ..., het nieuwe stationsgebouw laat nog heel even op zich wachten als het er ooit nog van komt dus zullen we dit voorlopig met het oude station moeten doen.

 

Screen1.thumb.jpg.a6ff6f89fd89651a9cb0b8cd4b4c629f.jpg

 

Screen2.thumb.jpg.50586ae4036dc741278bfbca4d1898a7.jpg

Edited by Trains-xp
screen 1 en 2
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0
Op 1-10-2022 om 14:19, gelijkstroom zei:

Ik heb de bestemming van de sprinter wat aangepast ...... en hoe eventueel te verhelpen?

Heb eens gekeken bij de v1.7 testversie en idd blijft de sprinter staan, maar als je de sprinter nu eens bestemming Wolfheze P2 geef dan is het probleem over en blaas je er met de EC langs.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy