Ik heb een probleem met door mijzelf gemaakte scenarios voor DTG Trainsimulator Classic. Het is ontstaan na het toevoegen van met LUA script gemaakte opdrachten zoals Cinematic Camera bij de start van een scenario. Hierbij heb ik ontdekt dat deze opdrachten alleen maar werken als het scenariologo, dat geplaatst wordt met het opgeven van de startlocatie bij het creëren van het scenario, in de buurt staat van de Player Train. Helaas is het mij nu al enkele malen overkomen dat bij het toevoegen en testen van AI treinen het scenariologo is verplaatst naar de Route Origin en ook niet meer is terug te vinden. Het is mij een raadsel hoe dit gebeurt. Forceren van het probleem met een eenvoudig scenario is mij niet gelukt. Resultaat van het verdwijnen van het logo is dat bij het opnieuw opstarten van de scenario editor het scherm staat op de coördinaten van de Route Origin en zonder scenariologo, maar wel diep in de grond. Ook wordt het lua script niet meer gevonden en kan dus niet meer worden gecompileerd. Als je in de scenario editor rechtsboven "script" aanklikt krijg je alleen het venster met de mogelijkheden, maar er is niets te zien van het lua script. Aanklikken van "Reload" heeft geen gevolgen, aanklikken van "Open Folder" laat de inhoud van de scenariomap zien waarvan scenarioscript.lua met de juiste inhoud gewoon deel uit maakt.
Ik zit nu dus met de volgende vragen:
1. Wat doe ik verkeerd waardoor het scenariologo zich verplaatst?
2. Is in de scenariosoftware ergens te vinden waar het scenariologo staat (coördinaten)? Ik gebruik ook TS-Tools dus kan ook .bin files bekijken. (In scenarioproperties.xml heb ik het niet gevonden)
3. Is er een manier om zonder de coördinaten te weten het logo terug te krijgen bij de Player Train?
4. Is er een manier om lua script opdrachten te laten werken zonder dat het scenariologo in de buurt staat van de Player Train?
Gaarne een reactie. Alvast mijn dank.
Question
PeJeKa 2
Ik heb een probleem met door mijzelf gemaakte scenarios voor DTG Trainsimulator Classic. Het is ontstaan na het toevoegen van met LUA script gemaakte opdrachten zoals Cinematic Camera bij de start van een scenario. Hierbij heb ik ontdekt dat deze opdrachten alleen maar werken als het scenariologo, dat geplaatst wordt met het opgeven van de startlocatie bij het creëren van het scenario, in de buurt staat van de Player Train. Helaas is het mij nu al enkele malen overkomen dat bij het toevoegen en testen van AI treinen het scenariologo is verplaatst naar de Route Origin en ook niet meer is terug te vinden. Het is mij een raadsel hoe dit gebeurt. Forceren van het probleem met een eenvoudig scenario is mij niet gelukt. Resultaat van het verdwijnen van het logo is dat bij het opnieuw opstarten van de scenario editor het scherm staat op de coördinaten van de Route Origin en zonder scenariologo, maar wel diep in de grond. Ook wordt het lua script niet meer gevonden en kan dus niet meer worden gecompileerd. Als je in de scenario editor rechtsboven "script" aanklikt krijg je alleen het venster met de mogelijkheden, maar er is niets te zien van het lua script. Aanklikken van "Reload" heeft geen gevolgen, aanklikken van "Open Folder" laat de inhoud van de scenariomap zien waarvan scenarioscript.lua met de juiste inhoud gewoon deel uit maakt.
Ik zit nu dus met de volgende vragen:
1. Wat doe ik verkeerd waardoor het scenariologo zich verplaatst?
2. Is in de scenariosoftware ergens te vinden waar het scenariologo staat (coördinaten)? Ik gebruik ook TS-Tools dus kan ook .bin files bekijken. (In scenarioproperties.xml heb ik het niet gevonden)
3. Is er een manier om zonder de coördinaten te weten het logo terug te krijgen bij de Player Train?
4. Is er een manier om lua script opdrachten te laten werken zonder dat het scenariologo in de buurt staat van de Player Train?
Gaarne een reactie. Alvast mijn dank.
PeJeKa
Link to comment
https://simtogether.com/forums/topic/2185-probleem-met-scenario-met-lua-script-waarbij-het-scenariologo-is-verdwenen/Share on other sites
5 answers to this question
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now