Jump to content
Het is weer mogelijk om te stemmen op jouw favoriete screenshot! I It’s now possible to cast your vote for your favourite screenshot! ×

haakjes en oogjes aan HSL zuid


Gerwil

Recommended Posts

Jawel, ik heb HSL zuid geïnstalleerd met alle tips en adviezen van jullie, en het goede nieuws is: hij rijdt! Maar zoals ik verwachtte, met wat haken en ogen. De installatie van de benodigdheden ging niet echt makkelijk, maar ook dat had ik verwacht. Zo kwam het vaker voor dat als ik assets plakte in Railworks, ik de melding kreeg dat de bestanden al bestonden (wat een woordspeling), die heb ik overschreven. Venezia-Milano (part 1,2,3, 4, 5,6 en 7) ook hier: steeds meldingen van bestaande files, ook die overschreven. Railstudio Romana.exe: hier kreeg ik bij iedere 3 delen de command prompt te zien. Kon ik niets mee, dus die heb ik maar weg geklikt.

 

Ik ben ervan overtuigd dat ik nog wat files niet (helemaal correct) heb geïnstalleerd, maar daar ga ik nog aan werken met de lijst. Ik ben nu aan het proefrijden en kom natuurlijk al het e.e.a. tegen vanaf Amsterdam Centraal. Zo zie ik op de routelijn onderin beeld in de cabine echt tientallen wissel-aankondigingen die er in werkelijkheid niet staan. Hebben jullie een suggestie hoe dat komt? Dan kan ik wat gerichter gaan zoeken.

 

Vlak voor Station Sloterdijk staan de bovenleidingportalen (de betonnen voeten) in de lucht, dus daar ontbreekt een stuk tunnel/dijk, ga ik ook naar zoeken.

 

Maar ik heb 1 ding geleerd: eerst deze route (HSL) zo compleet mogelijk krijgen, dan pas naar een andere route. Want anders wordt het weer een chaos....

 

Dus ik denk dat ik nu op de goede weg ben, alleen nog ontbrekende bestandjes zoeken en installeren... en ik ga nu TS Tools bekijken wat die zegt (ik ben amper Amsterdam Centraal uit....) Opnieuw heel erg bedankt voor jullie support, en als jullie weer iets stoms van me tegenkomen, geef me maar weer gerust een schop onder m'n dinges!

 

 

Edited by Sjef61
Geen vraag maar een mededeling ,
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Iets wat me opvalt (en al eerder opviel): in Tools worden (nu ook weer in HSL) heel veel assets als missing vermeld die in een standaard route van Steam zitten (dus een DLC van mij), in dit geval Munich-Augsburg. Betekent dit dat Munich-Augsburg niet correct is geïnstalleerd in Steam?

Link to comment
Share on other sites

Ja, dat klopt.

Dat had ik al eerder verteld dat die in een AP bestand zitten. Een soort ZIP bestand van TSC.

TS tools kan daar niet standaard in kijken dus wat daar in zit wordt als missend opgegeven door TS tools....

image.png

Link to comment
Share on other sites

Oké, begrepen. Maar ik ben zojuist Rotterdam Centraal binnengekomen en geen enkel probleem meer onderweg! Tunnels (inclusief Schiphol) perfect, het seinenprobleem is opgelost en de portalen staan weer stevig in de grond en zweven niet meer! Kortom, het geduld heeft zich beloond (zoals jullie mij steeds weer onder de neus wreven), iig tot Rotterdam! De hele route tot dusver perfect, morgen verder richting Antwerpen!

 

Nog twee dingen (eentje had ik al aangestipt): zo weinig verkeer op de (snel)wegen, is dat niet op te lossen? Is daar een bestand voor? En twee: ik vond de perrons van Sloterdijk en Lelylaan wel erg leeg, wat aankleding (meubilair) betreft terwijl ik volgens mij alle scenery-objecten daarvoor heb geïnstalleerd.

 

Maar verder: ik begin het te leren, geloof ik! Thanks! En slaaplekker straks!

Link to comment
Share on other sites

als er verkeer gaat over de weg dan is het hoeveelheid verkeer aan te passen.

Dit vereist enige kennis zoals het Bin bestand vinden van die weg  die daar verantwoordelijk voor is omzetten naar xml, de code aanpassen, en het xml bestand weer omzetten naar een Bin bestand.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Sjef61 changed the title to haakjes en oogjes aan HSL zuid

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy