Jump to content

Geen vaarwel maar misschien tot ziens


Gerwil

Recommended Posts

Ik heb de knoop doorgehakt en alles van Steam, TSC en wat ermee samenhangt verwijderd. Zoal mijn kleinzoon zei 'stop maar, opa, je hebt hier echt geen lol meer van' en zo is het. Teveel mits en maars, teveel extra bestanden te kopen of te downloaden, teveel problemen met weer een bevriezend startscherm van TSC. Denk je alles voor een scenario te hebben geïnstalleerd werkt het niet omdat een consist ontbreekt, of een loc die je weer moet kopen, en zo keer op keer. Meer slapeloze nachten dan plezier in een 'best vette game' zoals Thomas zei. En hoewel ik besef dat ik de makkelijkste niet ben was de 'support' van een enkeling hier niet bepaald bemoedigend. Om alweer mijn kleinzoon aan te halen nadat hij enkele reacties van die iemand had gelezen: 'flapdrol, die houdt het voor klas nog geen 5 minuten vol'. Waarvan akte.

 

Dus het ga jullie goed, en wellicht tot ziens. Ik stap weer over naar FS(X) waar ik nog altijd meer plezier dan hoofdbrekend van heb gehad.

Link to comment
Share on other sites

Begrijp me niet verkeerd, Sjef. Ik was en ben je dankbaar voor de tijd en energie die jij aan mij hebt besteed, echt waar. Mar blijkbaar is TSC geen simulator voor mij. Ik genoot ervan, het realisme, de prachtige routes en scenery, en je weet ondertussen, al vanaf klein ventje was ik geobsedeerd door treinen. Ieder weekend met mijn ouders op pad door Nederland, in een tijd dat we nog geen auto hadden. Ik wist zeker dat ik machinist wilde worden en zo'n enorme kolos besturen zoals die op een vroege zaterdag- of zondagochtend op Amsterdam Muiderpoort kwam binnen denderen. Nadat mijn vader de avond ervoor met het spoorboekje in zijn handen de route had uitgedokterd, waar we naartoe gingen en hoe.

 

Maar ik bleef steken op de QD omdat ik wilde rijden, niet puzzelen en eindeloos kopen, downloaden en installeren om dan, als je dacht alles te hebben, weer een scenario op te starten om tegen een geel of rood grijnzend locomotiefje aan te kijken. En de ene keer op Edit duwen bracht dan wel eens wat tot leven en de andere keer niet, iets wat ik ook nooit begreep. Misschien ben ik idd niet slim genoeg maar alle logica ontging mij. Je download (al dan niet na aankoop), installeert en dan kun je rijden en genieten. Dacht ik, maar in TSC werkt het dus niet zo. En van jou begreep ik dat de sport blijkbaar bestaat om stapje voor stapje een route, een scenario te installeren, om dan daar vervolgens weer voortdurend aan te sleutelen. Dus een trainsimulator zonder het plezier van af en toe, als je zin hebt, gewoon een ritje te maken. Ja, dat kon wel maar alleen in de routes van DTG (en in de QD) maar zelden in de scenario's van Nederland.

 

Dus: echt bedankt, ook de andere leden die me zo geholpen en gesteund hebben, maar in FSX is het installeren van luchthavens, scenery en vliegtuigen en dan is het klaar en kun je je gang gaan. Niet achteraf dan weer dit en dan weer dat bijkopen, bij-installeren, sleutelen, en de ergernis omdat je niet kunt vliegen.

 

Maar ik hoop echt dat het een tot ziens is en geen vaarwel want mijn hart trekt echt naar de trainsimulator. Maar dan zonder al dat gedoe er omheen....

 

Fijn (bijna) weekend en nogmaals bedankt!

Link to comment
Share on other sites

En dan nog iets, Sjef (want het zit me echt wel dwars). In MSTS was het ook: kopen, downloaden en installeren en rijden. Misschien ben ik daardoor op het verkeerde been (of spoor) gezet, dat ik dacht dat TSC ook zo werkte. En na de prachtige QD routes verder ging zoeken en toen tegen een muur (of stootblok) aanliep. En als je dan om support vraagt word je uitgemaakt voor dom, zelfs uitgelachen (wat echt niet leuk is!) of doorverwezen naar Google. Dan wil je al gauw het bijltje erbij neergooien. Ik zie mezelf niet als dom, ben begonnen na de MTS als elektrotechnicus, heb kopieermachines en printers bij Rank Xerox gerepareerd en onderhouden, ben in de ICT gerold waar ik uiteindelijk als projectleider ben geëindigd. Sturing gegeven aan engineers en klanten opleiden in de te gebruiken software, dus nee, ik ben niet dom. En als je dan zo bejegend wordt is dat dat verre van bemoedigend als beginner in een volkomen vreemde "game-wereld".  

Link to comment
Share on other sites

Dr.  Google is je beste vriend voor TSC. 
En als je uitdagingen ziet als hindernissen dan is deze simulator niets voor jou.

Mijn advies is, geef de boel maar aan je kleinzoon en ga lekker vliegen wat jou blijkbaar meer vreugde geeft.

Als iets pijn gaat doen dan moet je stoppen er mee. Beter gaat het niet worden..

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Waarom wist ik nou toen ik deze topic titel zag staan dat jij de topic starter zou zijn?.....

Overigens kan ik me best voorstellen dat je ermee stopt. Het is zeker een vervelend stukje software af en toe, en je moet vrij gemotiveerd zijn om de boel een beetje lekker draaiende te krijgen, laat staan content te maken, want dat is wat je nodig hebt om ergens te komen met TS: motivatie. Dan kan zelfs een schoolverlater met een IQ van 80 een Railhopper bouwen en scripten... 😉

En als je die motivatie niet meer hebt, kan je je energie inderdaad beter ergens anders in steken. Overigens ben je wel meer dan door een enkeling geholpen, hoor. Ik heb van de week nog drie kwartier voor je zitten typen... Maar dat is niet erg, ik sluit me helemaal bij Sjef aan, en wens je veel plezier met FlightSim, want daar hoort een simulator om te draaien: er plezier in hebben.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Het is spijtig dat je stopt met TSC, Gerwil. Ik had nog wel wat meer video's klaarstaan om naar je toe te sturen per PM, maar ik zie dat dat niet doorgaat. Ik begon zelf ook met QD en dacht na een tijdje: het zou toch mooi zijn als ik mijn eigen scenario's zou kunnen maken? Dus ik heb hier de handleiding voor scenariomakers van deze site gedownload en sinds die tijd ben ik dol op scenario's maken, zowel Free Roam als Standard en ja TSC kan een vervelend stuk software zijn, bijvoorbeeld wanneer je aan het rangeren bent hij net moet crashen. Of in Free Roam als een wissel ineens veschuift en je van 160 km/uur naar 80 km/uur moet remmen terwijl je naar het rechterspoor wordt gegooid en vervolgens weer terug. Maar ook ik sluit me bij Sjef en KerAp aan. Als je ergens geen motivatie hebt en geen plezier, dan kun je maar beter je energie ergens anders in steken. Ook ik zeg geen vaarwel, maar tot ziens Gerwil. Ik blijf wel op dit forum actief.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nogmaals, dank jullie allemaal die mij hebben geholpen, of dat geprobeerd hebben. Maar als ik tot half 1 's nachts zit te klooien omdat ik een scenario niet rijdend krijg en er vervolgens een half uur wakker van lig is het niet leuk meer. Maar nogmaals, ik zeg geen vaarwel en ik zeg ook nooit, nooit. Want het blijft me intrigeren, maar waarschijnlijk verwacht ik gewoon te snel resultaat en dat kan niet in TSC.  En aangezien het bloed kruipt waar het niet gaan kan kom ik misschien eens op mijn besluit terug. In ieder geval bewaar ik de downloads... want TSC is idd, zoals Thomas zegt, "een vette simulator"...

 

Veel plezier en vooral gezondheid allemaal, en echt, bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy