Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×
  • 0

train simulator newbie


thenewviking

Question

hallo,

sinds deze week heb ik train simulator ontdekt en ik ben er nu al helemaal gek van. Ik wilde vanaf mijn jongste jaren al machinist worden, maar dat is er nooit van gekomen. nu ben ik 60 en lijkt het dan toch te gaan gebeuren.

waar ik alleen mee zit is de bediening, bv in de passagiermodus. of hoe naar een bepaalde plek vooruit gaan en dan de trein voorbij zien denderen.

maar ook hoe de seinen en de atb precies werken is nog volslagen onduidelijk. 

is er ook ergens een goede tutorial of handleiding te vinden waar dit uitgelegd wordt?

 

groet,

Sander Noorman

Link to comment
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Hoi Sander,

 

Het bedienen van Train Simulator is heel gemakkelijk met je toetsenbord. Over het algemeen geldt het volgende:

 

A= Meer tractie.

W= Richtingsschakelaar naar voren, of neutraal als hij in de stand achteruit staat

D= Minder tractie

S= Richtingsschakelaar naar achteren of neutraal als hij in de stand vooruit staat.

De toets met de " en ' tekens betekent dat je de treinrem harder aantrekt.

De toets voor de dubbele punt en de puntkomma betekent treinrem lossen.

De toets met { of [ betekent locomotief rem lossen.

De toets met } of ] betekent locomotief rem aantrekken.

 

De backspace toets is meestal de noodrem.

/= De parkeerrem lossen of aanzetten.

F1 = Task overview: Dit zijn de taken die je in een scenario moet verrichten.

 

1= Cabine aanzicht

2= Aanzicht van buiten aan de voorkant.

3= Aanzicht van buiten aan de achterkant.

4= Drive-by camera waar bij je jouw trein eigenlijk voorbij ziet schieten.

5= Pasagervieuw, dit is het binnenaanzicht van de trein.

6= Koppeling camera, waarbij je de koppeling ziet.

7= Camera vanuit de lucht

8= Free Camera: Hier kun je dus eigenlij vrij door de route bewegen voor zover Train Simulator dit toestaat. Met de pijltjestoetsen beweeg je en met de rechtermuisknop kun je je  camera van richting doen veranderen. Dit geldt ook voor de andere camera's,

9= 2D map, dit is de kaart van de route waarbij je seinen en andere treinen kan zien die in de buurt zijn.

 

Voor instructies hoe je bepaalde treinen rijdt kun je de handleiding van Train Simulator bekijken. Deze bevindt zich in de map Manuals in je Railworks map, of je kunt de handleiding bekijken voor treinen die je gekocht hebt, bijvoorbeeld de handleiding van de Christrains ICMm, die je ook in de Manuals map kunt vinden. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy