Jump to content

Commentaar op Sjef's QD scenario's ZW-NL


Gerwil

Recommended Posts

Eerst van Thomas (de jongste en kritische generatie TSC-fans): "vet gaaf cool oom Sjef!" (Dat oom heb ik er maar voor gezet, respect krijgen die kids amper mee). Hij heeft Middelburg-Rotterdam CS helemaal uitgereden, al was het met kleine oogjes toen ik hem naar bed stuurde.

 

Dat z'n opa: echt geweldig, absoluut een aanrader als je aan scenario's wilt wennen en ze zelf ook wilt gaan bouwen. Complimenten, echt! Dan komen de opmerkingen:

 

- er had van mij nog wat meer AI traffic in gemogen, het maakt het zo levendig!

- het omroepen van de stations is echt heel leuk, maar als je de IC rijdt worden ook de stations aangekondigd die de IC niet aandoet (maar de routes zijn zowel ic als ST te rijden, zag ik).

- de spoorwissel op Roosendaal is echt hartstikke goed gevonden (hoewel "dit is het eindpunt van deze trein" niet klopt als je naar Rotterdam CS rijdt)

 

Kortom, Thomas ligt te dromen om meester te worden en ik ben dik tevreden, Sjef. Hoop op meer! (Ja, ik ga er zelf ook aan werken....)

 

Link to comment
Share on other sites

Dat wat de stations aankondigingen betreft,  deze is vast gebonden aan het spoor richting het station.

Deze wordt aangestuurd door een geluidsmarker die ik zelf hen gemaakt.

Deze marker kan in een normale scenario worden voorzien van een trein type code. 00 t/m 99

Echter het is een beperking van TS omdat je geen trein type code  kan invullen in de trein  in een QD scenario.

De spelers trein kies je zelf en en de AI treinen worden  gekozen door TS en alles is voorzien van de standaard trein type code 0. (0  = Speciale trein )

Dus de stations die je dan voorbijraast zullen altijd worden aangekondigd. Een QD traject is dus altijd een stoptrein traject.

AI verkeer plaatsen is een hele uitzoek en test werk omdat deze AI verkeer in alle mogelijke gekozen scenario’s geen botsingen mogen veroorzaken met de spelers trein. Ik ben bezig om meer soorten trein samenstellingen te maken.


Als ik de update voor ZWNL klaar hebt ga ik het zelfde maken voor de Retro Canvas Route.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy