Jump to content
Het is weer mogelijk om te stemmen op jouw favoriete screenshot! I It’s now possible to cast your vote for your favourite screenshot! ×
  • 0

Omroepen scenario's


Bertrein

Question

Weet iemand waar ik bv scenario's kan vinden met omroepen? Ik heb lang gezocht, oa op deze site, maar kan eigenlijk niks vinden.  Zijn er ook programma's die omroepen genereren?  Ik dacht oa op thirdrails en rw-enhancer?  

Ik weet dat in train simworld originele omroepen zijn te downloaden voor Britse routes en die kun je vervolgens met een add-on programma laten draaien tijdens een rit.    Mis dit in TS classic nog. 

 

Link to comment
Share on other sites

11 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

deze lijsten zijn niet helemaal up to date maar kijk maar of je er wat aan hebt.
https://simtogether.com/files/category/939-scenario-broadcaster-yesno/

 

Je kan het ook zelf omroepen toevoegen aan scenario’s 

https://simtogether.com/files/file/1303-een-nieuwe-geluids-marker-voor-scenario-makers/

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

dank, ja ik had de link al ontdekt. Het lukt me niet op NO-NL het scenario 'het Kamperlijntje' te vinden. Deze zou dus met omroepen zijn. 

Overigens heb ik nu het Reizigers informatie systeem gedownload en dit werkt ook wel aardig merk ik.  

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Inmiddels heb ik t Hart van NL ook kunnen installeren.  Ik heb een scenario gevonden met omroep. Die met de Koningstrein. Echter ik kreeg een OOM ( zo heet dat geloof ik?)  

Andere vraag: 

 

Heb ik ook als speler de markers nodig voor omroepen?  Neem aan dat die alleen bedoeld zijn voor scenario-makers of moet ik ze ook installeren?  

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dan toch weer een vraag: Ik heb de rwp-bestanden voor de geluidsmarkers in TS gezet via utilities. Zoals in de handleiding staat.  Is dat voldoende als niet-scenario bouwer of dien ik nog meer te installeren? De PNH-bestanden bijvoorbeeld. 

Ik heb nu ook de Twente-lijnen en volgens mij zijn er omroepen ingebouwd in de scenario's, maar ze spelen nog niet bij mij.  

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Oke dank,  ja ik zie het staan allemaal.  Was me niet duidelijk dat dit allemaal voor mij zou gelden.  Dacht dat het voor scenario-makers zou zijn.  

Ik zal eens kijken of het me gaat lukken.  

Ik werk ook met  een programma van Steam waar ik de wav-files in kan zetten.  Dan handmatig met sneltoetsen de omroepen activeren voor elk station.  

Zal even kijken wat ik prettig vind. 

Dank weer! 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Scenario makers die omroepen gebruiken leveren altijd de wav bestanden mee maar niet altijd de markers.

Mijn markers hoef je maar één keer te installeren.

 

Sommige scenario makers gebruiken geen markers maar een eigen LUA script die ze ook meeleveren.

Dan hoef je zelf niets te installeren

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy