Jump to content
  • 0

Inloggen


Gerwil

Question

Ik ben, voor mijn werk, gewend om in te loggen met zowel Google als Microsoft authenticator. Maar op deze site koste het wel heel veel moeite; je krijgt de ene code na de andere retour en je moet ze dus maar voor de zekerheid, één voor één intoetsen. Dan wordt er weer eentje geweigerd en moet je opnieuw de QR code scannen, waarna je weer 2, 3, 4 codes retour krijgt. Op die manier vergaat het menig member om nog in te loggen, lijkt mij. Afsluiten en inloggen op, bijvoorbeeld, DutchSims, gaat dan sneller en makkelijker. Plus dat je dan meteen vindt wat je zoekt.... De Nederlandse Bank is minder beveiligd, en dat voor een website voor een hobby....

Link to comment
Share on other sites

13 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Hoi Gerwil! Ik heb precies hetzelfde probleem als ik inlog. Het gebeurt nog wel eens dat de site helemaal geen QR code toont. In dat geval heb je een andere optie: Probeer op andere manier. Dan klik je op een mailtje ontvangen om terug toegang te verkrijgen.

 

Ik begrijp best dat het Simtogether team de website veilig wil houden,  maar het wordt toch wel moeilijk gemaakt voor gebruikers om in te loggen.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik heb er totaal geen last van.

Normaal hoef je dit maar 1x te doen als normaal lid.

Dus ik begrijp niet waarom er steeds opnieuw met de authenticator moet worden ingelogd.

Als ik als Admin inlog moet ik wel op steeds de google authenticator gebruiken wat normaal is

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
23 minuten geleden, Alola zei:

Hoi Gerwil! Ik heb precies hetzelfde probleem als ik inlog. Het gebeurt nog wel eens dat de site helemaal geen QR code toont. In dat geval heb je een andere optie: Probeer op andere manier. Dan klik je op een mailtje ontvangen om terug toegang te verkrijgen.

 

Ik begrijp best dat het Simtogether team de website veilig wil houden,  maar het wordt toch wel moeilijk gemaakt voor gebruikers om in te loggen.

JIj hebt de authenticator uitgeschakeld zie ik

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hoi Sjef,

 

Ik heb de authenticator niet uitgeschakeld, of in iedergeval weet ik niet op welke manier dat dan gebeurd is😅. Stel: iemand op, de 1 of andere manier op de uitlog knop drukt. Dan moet hij/zij nog steeds met de authenticator inloggen.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 minuut geleden, Alola zei:

Hoi Sjef,

 

Ik heb de authenticator niet uitgeschakeld, of in ieder geval weet ik niet op welke manier dat dan gebeurd is😅. Stel: iemand op, de 1 of andere manier op de uitlog knop drukt. Dan moet hij/zij nog steeds met de authenticator inloggen.

image.png

 

Ja, als je uitlogt moet je de weer de authenticator  code invullen wat ook normaal is

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Even links en rechts geïnformeerd, bij ex-collega's. Het probleem blijkt te zitten in het simpelweg uitschakelen van de Authenticator, wat ik heb gedaan in mijn accountinstellingen. Probleem opgelost, ik kan weer inloggen met mijn e-mail adres en wachtwoord (hetgeen, volgens een besmuikte opmerking van die ex-collega, meer dan voldoende zou moeten zijn voor een website die geen bindingen heeft met de nationale veiligheid van het land, maar dat terzijde). Een dergelijke beveiligingsmethode, als die al wordt toegepast op een website voor een hobby, zou toch eerst de instemming moeten krijgen van alle members. Maar ook dat terzijde. Tenslotte: deze beveiligingsmethode blijkt dus simpel uit te schakelen in de accountinstellingen (en dus verre van waterdicht!), ook iets waar alle members van op de hoogte zouden moeten zijn. Zodat je, als je zoiets simpels als je hobby wilt beoefenen, zonder omslachtige procedures kunt inloggen. Waarmee je vervolgens ook nog voorkomt dat mensen weglopen van je website en overstappen naar een vergelijkbare site waar je precies hetzelfde kunt vinden maar dan zonder al die ingewikkelde en nodeloze (en waardeloze) inlogprocedures te volgen.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, als je bij ons zaken hebt gekocht lijkt mij een extra beveiliging toch echt wel handig.

Maar het inschakelen van de authenticator optie is vrijwillig en dus een extra service....

 

<Edit>

Verder ben je niet verplicht hier te komen. Is ook vrijwillig....

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Die extra service kun je aanbieden, dan kunnen mensen die accepteren of weigeren. Kwestie van mensen de keuze laten of ze die methode willen gebruiken, en als ze dat niet willen, ze erop attenderen hoe ze het kunnen uitschakelen. En dat laatste doen jullie niet, dus als je geen kennissen hebt die hiermee overweg kunnen, plaats je sommige members voor een probleem.

 

En ja, het is inderdaad vrijwillig om hier te komen, maar je moet de kwestie niet omdraaien. Als je een website lanceert en bijhoudt, moet je blij zijn als mensen die bezoeken en zeker als ze dan lid willen worden van je community. Met die laatste opmerking doe je alsof mensen blij moeten zijn dat ze lid worden van de community. Dat getuigt van een zekere arrogantie t.o.v. je leden en vind ik misplaatst. Maar echt verbazen doet het me niet ondertussen.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

@Gerwil: Je kan ook de authentificatiemethode op 5 geheime vragen instellen; dan krijg je voortaan 1 van die vragen bij het inloggen in plaats van dat google zich er weer mee komt bemoeien.

 

@Sjef: Zo vrijwillig is die Authenticator anders niet, hoor. Ik heb maandenlang moeten accepteren dat ik met mijn telefoon niet hier kon posten (tenminste niet zonder mijn wachtwoord elke keer te resetten omdat ik die ook nog eens niet kan onthouden vanwege de voorwaarden waar het aan moet voldoen) voor ik bovenstaande methode ontdekte. En ja, elke keer ww resetten, ja, want de "mij op dit apparaat onthouden" functie van Authenticator werkt ook niet zoals het moet, tenminste niet bij mij. Ook vond ik het niet fijn om het alwetende megaconcern mijn login te moeten toevertrouwen, dus ik ben wel met Gerwil eens (wonderen zijn de wereld nog niet uit 😜) dat het een ZWAAR irritant ding is en lichtelijk NASA-achtig. Ik klikte dit topic ook niet voor niks meteen aan toen ik het zag staan. Ik zou het graag zien verdwijnen. Ik ervaar het als een soort firewall waar je maar moeilijk door komt.

Edited by Dwarsligger
Link to comment
Share on other sites

  • 0

We hebben een knop hiervoor als er problemen zijn hiermee.; Support ticket

Ik zelf ondervind geen problemen op mijn iPhone, iPad of  pc.

Ik gebruik zelf Chrome of Edge en zolang ik blijf ingelogd hoef ik geen code in te vullen.

Ik gebruik zelf de Google authenticator en die werkt prima.

En wat Gerwil betreft… De toon maakt de muziek…

 

Maar ik heb deze topic al gemeld bij Etienne.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Moet er trouwens bij zeggen dat ik het alleen op mijn telefoon had, op mijn PC werd ik wel netjes onthouden. Misschien kwestie van browser/android versie/cookies/weetikveel.

 

Mijn bericht was dan ook geen klacht, maar meer bedoeld om je op de hoogte te stellen dat het zijn werk niet altijd goed doet, ik heb immers een workaround gevonden, dus een support ticket is ook overdreven.


Over overdreven gesproken, waarom überhaupt de eis voor extra authentificatie? Wat is er mis met alleen een wachtwoord hoeven invullen? Het is anno 2024 al moeilijk genoeg een ww dat aan alle eisen voldoet te onthouden. Nou kan ik best onthouden hoe mijn eerste huisdier heet of in welke stad de ouders van ondergetekend duivelsgebroed elkaar ontmoet hebben, maar als ik dat op elke site moet invullen, stelt dat ook weinig meer voor als een van die sites gehackt wordt. En in tegenstelling tot je wachtwoord, kan je die zaken moeilijk veranderen... 😉 I rest my case.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Tja, en bij wie komt dat support ticket terecht? Bij de enige die blijkbaar geen probleem heeft met het probleem wat hij zelf heeft geschapen (althans, dat lijkt erop als ik zie hoe jij het systeem verdedigt) dus zo'n support ticket is gelijk kansloos want dat wordt onderuit gehaald, danwel van tafel geveegd omdat het geen probleem is volgens degene die het probleem (mede) heeft geschapen. Goh....hoe ondermijn je criticasters?

 

En ja, Sjef, ik weet dat je mij niet kunt uitstaan, simpel omdat ik geen genoegen neem met drogredenen, in dit geval. In eerdere aanvaringen ging het erom dat jij geen geduld met noch begrip had voor groentjes die hier met vragen kwamen, die werden voor dom uitgemaakt. Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Terwijl, en ik herhaal wat destijds heb gezegd, deze site juist zou moeten zijn om beginners op weg te helpen. Je gaat mensen die net komen kijken in zo'n enorm boeiende hobby niet voor dom uitmaken, of vragen "waarom snap je het nou niet?". Zo'n vraag stel je alleen als je geen enkel empathisch vermogen hebt, en als je dat niet hebt moet je geen groentjes begeleiden. Net zomin als een leraar verstand heeft van wiskunde maar geen idee hoe hij die kennis moet overdragen op leerlingen.

 

En wat mij vooral steekt, en waarom ik destijds Etienne heb gevraagd om te bemiddelen, is dat jij, als het je te heet wordt onder je voeten, kiest voor de weg van de minste weerstand: bannen zo'n zeikerd, eruit gooien, blokkeren. Echt, dat was een zwaktebod van je en daarom was ik toen klaar met je. Je zal best veel verstand hebben van TSC en alles wat er omheen hangt, maar je bent niet in staat die kennis over te dragen op anderen. Omdat je het geduld er niet voor hebt.

 

Goddank zijn er andere, vergelijkbare sites waar ervaren leden wel de tijd, het geduld en begrip hebben om beginners op weg te helpen.

 

Hier laat ik het bij want ik hou niet van oeverloze en bij voorbaat kansloze discussies omdat de ander vooringenomen is, vooroordelen koestert of bij voorbaat overtuigd is van z'n eigen gelijk. Soif.

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy