Trophies and Medals BertTrain 455 Posted Friday at 09:58 AM Share Posted Friday at 09:58 AM Hier en daar heb ik al over verteld maar bij deze het plan voor mijn nieuw project. Ik ga een gedeelte van de Limburgse Spoorlijnen ombouwen naar het jaartal 1985. In dat jaar waren nog veel spoorlijnen in Limburg uitgerust met klassieke beveiliging. o.a. het traject Maastricht - Heerlen en Schin op Geul - Heerlen via Simpelveld. Deze twee trajecten zullen dan ook opgenomen worden in deze nieuwe route, daarnaast zal het traject Maastricht - Vaals in deze route terugkomen. Da afgelopen weken heb onderzoek gedaan naar de mogelijkheden en ook een stukje route uitgeprobeerd. Begonnen in Schin op Geul en daarna naar Wijlre. Beide stations hadden de nodige wijzigingen tot gevolg aan de spoorinfrastructuur. Hoewel er rond deze lijn wat gebouwen en dergelijk betreft weinig veranderd moesten er tocht in Wijlre enkele nieuwbouwhuizen afgebroken worden. Naast het bouwen van de route zal ik ook weer de nodige objecten moeten gaan bouwen. Er komen veel seinhuizen langs de route die nog in 1985 bestonden. Heerlen zal helemaal op de schop moeten en het oude stationsgebouw zal ook gemaakt moeten gaan worden. Wat ik tot nu toe ervaren heb is dat er toch nog wel een en ander bij komt kijken, maar ja het is een uitdaging . Om even de sfeer te proeven alvast wat plaatjes: Bij station Schin op Geul is de splitsing naar Simpelveld en Heerlen aangepast. De perrons van Schin op Geul zijn aangepast aan de oude situatie en voorzien van nieuwe aankleding. Het eerste object dat ik voor deze route heb gebouwd is het plaatsnaambord Schin op Geul, ook maar gelijk een lampje ingezet. We mogen 80 km/h gaan rijden. De beveiliging was in 1985 zodanig ingericht dat op tweesporige trajecten elk spoor maar in een richting kon worden bereden. De westelijke wisselstraat bij Wijlre is aangepast, in 1985 was alleen spoor 1 in gebruik, tegemoet komende trein konden tussen Schin op Geul en Wijlre elkaar passeren. Het perron in Wijlre is ingekort. Op het perron staat een opstapje voor mensen die moeilijk ter been zijn. Het is de kunst voor de machinist om te zorgen dat een deur van de trein bij het opstapje komt te staan . Nieuwbouw huizen in Wijlre zijn afgebroken, je hebt nu wel mooier uitzicht op het landschap. 5 Link to comment https://simtogether.com/forums/topic/2828-limburgse-spoorlijnen-in-1985/ Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts