Jump to content
SimTogether wenst het Nederlands elftal veel succes op het Europees Kampioenschap 2024! I SimTogether wishes the Dutch team the best of luck at the European Championship 2024! ×
  • 0

Hart van Nederland (Beta 8.5) Ontbrekende bovenleidingsportalen


Sirion

Question

Goedenavond railfans en -simmers,

Ten eerste om eventjes duidelijk te hebben, ik heb voorheen, een jaar of twee geleden, de route "'t Hart van Nederland" (toen de tijd de nieuwste versie) al gehad, grotendeels werkend met hier en daar wat missende objecten, alleen niet storend veel. Ik heb een weekje geleden Train Simulator 2020 weer geïnstalleerd en een goede handvol Nederlandse routes geïnstalleerd inclusief alle "critical assets" op Chris' z'n website, en misschien 75% van alle "non-critical assets" op diezelfde pagina. (Bron: https://www.christrains.com/nl/required_assets_for_most_dutch_routes.html)

Na de installatie van de simulator, als eerste alle assets gedownload en geïnstalleerd, en daarna de eerste route 't Hart van Nederland Beta 8.5 geïnstalleerd. Alles deed het prima, behalve de bovenleidingsportalen. (Zie screenshots onderaan).

Ik heb toen ook het Starterspakket geïnstalleerd met de Retro Canvas Route, de Krammerdijks Deltaland (v2.1) route, en de HSL-Zuid route. Deze werken zonder problemen.

Wel moet ik zeggen dat ik de *assets* voor Im Köblitzer Bergland heb gedownload, volgens mij van Krammerdijks Deltaland's bijgevoegde .pdf, maar heb die route zelf niet. Ook heb ik München - Augsburg van DTG niet. Maar volgens mij heeft die niets met bovenleiding te maken.
Zou iemand zo aardig willen zijn mij te vertellen wat ik over het hoofd gezien heb? Afgezien van DTG's München - Augsburg route en de Im Köblitzer Bergland route heb ik alle (benodigde) payware add-ons van DTG al.
Ik heb reeds alles nog eens nagekeken en opnieuw alle assets met Utilities.exe geïnstalleerd om te checken of ik iets gemist heb. Still to no avail...

Alvast bedankt.
Groeten, Sirion.

Station Nijmegen als voorbeeld:
36b1f5b837652e8b4e09117b3fb222a7.jpg

Opstelterrein Nijmegen heeft alleen de portalen met de seinen erop:
6958d55cdc35a7218c8987d1377ebddd.jpg

PS. Als dit in het verkeerde forum is geplaatst, mijn excuses.

Link to comment
Share on other sites

8 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

nou Sirion gooi de beta 8.5 er maar gauw weer af want die word allang niet meer ondersteund!

Inmiddels zitten we met 't Hvn al op V1.4 en hier te vinden is:

Kortom als je dat eens download en installeerd dan praten we verder mocht je onverhoopt wat tegenkomen.

Succes. ?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ohh Jee Dat zou een hoop verklaren!
Ga ik zometeen even proberen. Alle Beta 8.5 bestanden (compleet) verwijderen?

EDIT: Omdat ik niet in het bezit ben van de route Münich - Augsburg van DTG (en Im Köblitzer Bergland?), wat mis ik precies? Een DB ICE-3 heb ik al van een andere route, en heb ik vlug een NS repaint van gemaakt. Als 1e op mijn boodschappenlijst staan de laatste paar kleine dingetjes van Chris' materieel dat ik nog niet heb.

Hoe belangrijk zijn de Münich - Augsburg en de Im Köblitzer Bergland routes voor de integriteit van meeste Nederlandse routes?
De routes waar ik het voornaamste op rijd zijn 't Hart van Nederland, Krammendijks Deltaland, en de Retro Canvas Route gaat daar ook toe bijbehoren.

Groeten, Sirion.

PS. Mijn excuses voor dubbel-posting, maar ik zag geen bewerk-functie in het menuutje.

Edited by Sjef61
Storend woord aangepast.
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sirion, je hebt duidelijk de handleiding nog niet gelezen want de addon Münich - Augsburg heb je helemaal niet nodig bij 't HvN.

De Im Köblitzer Bergland wel maar is indirect niet nodig voor de route integriteit maar wel een must want daar zijn veel objecten van geplaatst.

Het EU Loco & Asset Pack kan mogelijk wel fataal zijn, mocht je dat niet hebben, voor de integriteit omdat daar enkele cruciale objecten van gebruikt zijn

Maar heb je dat Pack nog niet koop dan bij Steam de Rascal & Cottonwood Route Add-On, al is het maar voor de assets map waaruit ook objecten zijn geplaatst,

want deze route bevat tevens de benodigde:
o EU Loco & Asset Pack *
o US Loco & Asset Pack *

 

Kortom lees vooral de handleiding goed door (en streep ze weg als je het hebt geïnstalleerd) zodat je alles compleet hebt omdat er veel objecten in staan die cruciaal kunnen zijn, denk dan aan de Coha objecten waaronder de wisselstellers en de gebruikte trackrule in zit, geen trackrule betekent geen rails om maar eens wat te noemen!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Die asset packs heb ik al. Het gaat mij voornamelijk om extra DTG routes die mij 30 Euri's per stuk gaan kosten.

Ik snap dat jullie op handleiding lezen hameren, maar mijn vraag hier is wat mis ik precies als ik die niet heb? Dat staat niet vermeld in de handleidingen.
bijv. wat scenery, of complete lege steden, bos, spoorweg, etc.

Met wat missende objecten kan ik prima leven, maar als bijv. een stad half kaal is vind ik dat een groter probleem.
Het is voor mij de vraag of ik voor een paar huisjes, boompjes en beestjes 30 Euro wil neertellen..

PS. In mijn voorgaande post heb ik al vermeld dat ik alle andere assets al heb.

Edited by Sirion
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Als je de route nu eerst even  installeert met wat je hebt dan zie je daarna zelf wel of het erg hinderlijk is met wat je mist.

 

Je kan dan zelf  bepalen of die 30 euro of meer een goede investering is  en dus de moeite waard is.

Hobby's kosten nu eenmaal geld.

Je kan van de bouwer niet verwachten dat hij voor elk scenario (welke payware wel en welke niet noodzakelijk) een impact analyse kan maken

 

Er is ook een programma waarmee je kan kijken naar wat je mist zonder die route(s).

 

 

 

Edited by Sjef61
Link to comment
Share on other sites

  • 0

't Hart van Nederland (1.4) doet het nu prima.
Het is alleen bij die route, volgens mij was het HSL-Zuid, maar weet ik niet 100% zeker, die Münich - Augsburg als benodigdheid had.
Maar ik vraag me vaak af of bepaalde stukjes nog niet afgemaakt zijn, of dat dat missende scenery is.

Dan neem ik liever het zekere voor het onzekere.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Goed om te horen Sirion.

HSL Zuid heeft deze payware nodig.

Je ziet gelijk dat bepaalde payware bij meerder routes wordt gebruikt.

afbeelding.png

 

De HSL route is volgens mij compleet en deze versie loopt van Watergraafsmeer tot Rotterdam.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 uren geleden, Sirion zei:

Ik snap dat jullie op handleiding lezen hameren, maar mijn vraag hier is wat mis ik precies als ik die niet heb? Dat staat niet vermeld in de handleidingen.

En ja waarom hameren wij zo op de handleiding?, omdat vaak genoeg voorkomt over bijv. een missend object terwijl het in de handleiding vermeld staat!
En daar is een handleiding juist voor om alles wat daarin staat te installeren, dan zou  het normaal gesproken compleet zijn, er kan natuurlijk altijd  iets missen.

 

2 uren geleden, Sirion zei:

't Hart van Nederland (1.4) doet het nu prima.

Maar ik vraag me vaak af of bepaalde stukjes nog niet afgemaakt zijn, of dat dat missende scenery is.

Mooi dat 't HvN 1.4 het prima doet.
Trouwens W.I.P. trajecten betekent Work in Progress mocht je dat nog niet weten waar er een paar van inzitten dus kale stukken waarbij de infrastructuur wel zo goed als klaar is.

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy