Jump to content
  • 0

verkeerd licht gaat groen en wissel verandert niet


Dutch TrainSimulations

Question

Ik ben een test scenario aan het maken in de route die ik aan het bouwen ben. Nu heb ik ingesteld dat ik op een trein moet wachten d.m.v. een rood licht.. als de trein voorbij rijd waar ik op gewacht heb springt het licht waar die over rijd op groen en ik moet blijven wachten.

 

als ik door rood rij kom ik er achter dat de wissel niet verzet is en ontspoort de trein.

 

iemand een idee wat hier aan de hand is.

 

ik zal een video er van op youtube zetten en hier de link nog delen. dan is het misschien wat  duidelijker dan dat ik het zo uit leg.

 

 

 

Edited by Rob_zeeland
link toe gevoegd
Link to comment
Share on other sites

12 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Ik denk dat je sein opvolging niet klopt

Zijn de voorgaande wissels wel afgedekt met een sein?

En is die wissel een auto of een handwissel?

Kan het niet goed zien.

Bij de COHA seinen zit informatie over het afdekken van blokken en wissels.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
27 minuten geleden, Sjef61 zei:

Ik denk dat je sein opvolging niet klopt

Zijn de voorgaande wissels wel afgedekt met een sein?

En is die wissel een auto of een handwissel?

Kan het niet goed zien.

Bij de COHA seinen zit informatie over het afdekken van blokken en wissels.

Dank weer voor uw antwoord. 1ste afbeelding is het linkse licht en 2de is het rechtse licht. zo heb ik alle wissels die ik tegen kom vanaf het ligt tot het volgende licht gedekt.

 

volgens mij als dat treintje voorbij rijd zou mijn licht op groen moeten gaan en de wissel uiteraard terug.het zijn trouwens allemaal automatische wissels.

 

20201209205316_1.jpg

20201209205251_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0
7 minuten geleden, Sjef61 zei:

Het gaat om de wissels waar je start.

Je start niet voor een sein maar je start midden in het wisselpark

ok..ik ga een sein plaatsen waar ik start. ik zal de uitkomst posten. alvast weer bedankt.

16 minuten geleden, Sjef61 zei:

Het gaat om de wissels waar je start.

Je start niet voor een sein maar je start midden in het wisselpark

Heb een sein neer gezet maar heeft niet geholpen. ik kan gewoon niet begrijpen dat die wissel niet verspringt en er staat niks ingesteld voor dat spoor als dat treintje eenmaal voor bij is..

ik heb inmiddels de wissels vanaf de andere kant tot het licht ook ingedekt.. dus dat zou nu ook goed moeten zijn.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
6 minuten geleden, Sjef61 zei:

Punt is dat je het hele traject moet voorzien van Seinen.

Wel raar dat de wissel niet omgaat. Dat zou wel moeten onafhankelijk van de seinen

ben inmiddels al wel wat verder.. dat kleine treintje vertrok ook van een punt waar geen sein stond..dus ben daar nu wat seinen aan het plaatsen en dan zien wat er gebeurd...

Link to comment
Share on other sites

  • 0
13 uren geleden, Sjef61 zei:

Het  beste is om zover als mogelijk alles af te dekken met seinen en dan testen.

Anders blijf je bezig.

 

Heb het voor elkaar.. het treintje vertrekt nu vanaf een licht signaal en de Virm ook.. heb dat treintje wel iets anders moeten toewijzen dan standaard vracht.. anders had die weer geen voorrang op de passagiers trein.

Weer erg bedankt voor de hulp en zal nu eerst eens kijken of ik zo veel mogelijk lichten kan plaatsen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
On 12/9/2020 at 8:59 PM, Rob_zeeland said:

Dank weer voor uw antwoord. 1ste afbeelding is het linkse licht en 2de is het rechtse licht. zo heb ik alle wissels die ik tegen kom vanaf het ligt tot het volgende licht gedekt.

 

volgens mij als dat treintje voorbij rijd zou mijn licht op groen moeten gaan en de wissel uiteraard terug.het zijn trouwens allemaal automatische wissels.

 

20201209205316_1.jpg

20201209205251_1.jpg

 

De eind pijlen (hier 1 en 2) van de seinen liggen te ver

Die moeten net  voor het tegenliggende sein op hetzelfde spoor.

 

Op het moment dat de pijlente ver liggen en voorbij de startpijl van het tegenligfgende sein , zal het sein niet op veilig komen.

Het beste is een eindpijl in een eigen blok. Desnoods even het blok doormidden knippen en aan elkaar lassen zodat het twee of meer blokken word.

 

Hieronder een voorbeeld van het plaatsen van de seinen met diens pijlen op de juiste plaats in mijn project waar ik hard aan bouw.

 

 

In geval van prioriteits instellingen per trein is het belangrijk nooit de treinen een standaard Special te geven zoals deze bij het neerzetten van de trein op het spoor wordt meegegeven door TS20xx. Deze altijd wijzigen in bijv. High Speed Freight, Standard Freight, Express of Local Passenger.

 

Wat ik altijd doe is dat ik mijn Player train een High Speed Freight meegeef. Dan hou je de mogelijkheid om treinen met een hogere prioritiet voor te laten gaan waardoor je bijv. moet wachten op een inhaalspoor.

 

 

 

De blokken worden met de rode driehoek in het midden van het spoor aangeduid

20201211122154_1.jpg

20201211122204_1.jpg

20201211122136_1.jpg

20201211122037_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0
5 uren geleden, rcdevisser zei:

 

De eind pijlen (hier 1 en 2) van de seinen liggen te ver

Die moeten net  voor het tegenliggende sein op hetzelfde spoor.

 

Op het moment dat de pijlente ver liggen en voorbij de startpijl van het tegenligfgende sein , zal het sein niet op veilig komen.

Het beste is een eindpijl in een eigen blok. Desnoods even het blok doormidden knippen en aan elkaar lassen zodat het twee of meer blokken word.

 

Hieronder een voorbeeld van het plaatsen van de seinen met diens pijlen op de juiste plaats in mijn project waar ik hard aan bouw.

 

 

In geval van prioriteits instellingen per trein is het belangrijk nooit de treinen een standaard Special te geven zoals deze bij het neerzetten van de trein op het spoor wordt meegegeven door TS20xx. Deze altijd wijzigen in bijv. High Speed Freight, Standard Freight, Express of Local Passenger.

 

Wat ik altijd doe is dat ik mijn Player train een High Speed Freight meegeef. Dan hou je de mogelijkheid om treinen met een hogere prioritiet voor te laten gaan waardoor je bijv. moet wachten op een inhaalspoor.

 

 

 

De blokken worden met de rode driehoek in het midden van het spoor aangeduid

20201211122154_1.jpg

20201211122204_1.jpg

20201211122136_1.jpg

20201211122037_1.jpg

dank voor uw antwoord.

 

Ik ben al een eindje op weg met hoe de lichten moeten gedaan worden.. maar dat van die prioriteits instellingen ga ik zeker mee nemen en eens mee testen..

Link to comment
Share on other sites

  • 0
7 uren geleden, rcdevisser zei:

 

De eind pijlen (hier 1 en 2) van de seinen liggen te ver

Die moeten net  voor het tegenliggende sein op hetzelfde spoor.

 

Op het moment dat de pijlente ver liggen en voorbij de startpijl van het tegenligfgende sein , zal het sein niet op veilig komen.

Ik ben niet bekend met het seinenpakket dat jij gebruikt, maar met het COHA lichtseinenpakket is dat volledig incorrect. De 'eind pijlen' (vanaf nu noem ik ze doellinks, zo refereert COHA er zelf ook naar) kunnen prima wat verder van de wisselstraat geplaatst worden zonder problemen. Ook de plaatsing van de seinen voor de tegenrichting heeft er in principe geen invloed op, in sommige 'real-based' zul je hier als bouwer zelfs niet onderuit komen doordat er bijv. de ene richting op wel seinen halverwege de wisselstraat staan en de andere richting niet.

 

Wat inderdaad wél van belang is dat er altijd een knip zit (in de route-editor te zien als een rood driehoekje) tussen het laatste wissel en de doellink van het sein. Een knip ergens tussen de doellink en de basislink van het volgende sein in dezelfde richting is eveneens aan te raden, dit zal praktisch gezien alleen voorkomen op wat moderne routes waar seinverdichting is toegepast.

 

7 uren geleden, rcdevisser zei:

Hieronder een voorbeeld van het plaatsen van de seinen met diens pijlen op de juiste plaats...

20201211122154_1.jpg

 

'Juiste plaats' valt over te discussiëren, je hebt nu de doellinken vóór de vrijbalken gelegd van het wissel dat dit sein afdekt.

Dat betekend concreet gezegd dat je sein in principe veilig kan komen terwijl de voorgaande trein de vrijbalk nog niet gepasseerd is en dus nog in conflictgebied staat

Met deze seinplaatsing heb je dus kans op aanrijdingen ?

 

 

 

Edited by MarkA
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy