Jump to content

Steam is coming to TSW


rcdevisser

Recommended Posts

Ik had het in de eerste instantie niet in de gaten, maar met deze melding in de announcements dacht ik aanvankelijk dat steam platform opnieuw geïntregreerd zou worden in een compleet nieuwe versie. Nee dus. Na het bekijken van het bericht stonden de tranen mij letterlijk in m'n ogen toen ik las dat er stoomlokomotieven in ontwikkeling zijn. 

Zie: https://live.dovetailgames.com/live/train-sim-world/articles/article/bringing-steam-to-tsw2

Zo op het eerst gezicht zal dat een Engelse machine zijn. maar dat geeft niet. Als doorgewinterde stoomfanaat zie ik nu al halsreikend en kwijlend naar uit.

Nu had ik enige tijd geleden een Chat met Matt P. persoonlijk en hij legde mij uit dat het probleem vooral in de natuurgetrouwe rook en stoomontwikkeling zit.
DTG wil een perfect product neerzetten dat de stoomlok volledig eer aandoet zoals het hoort en geen half werk wil leveren.

 

Immers de verdere oosterburen in Polen zitten niet stil. Polen had al de primeur van allereerste op DOS basis werkende trein simulatie "EN57" dat door een groep studenten bij wijze van grap en schoolproject was begonnen. Voor de komst van MSTS was ik hiermee wel bezig geweest en heb er leuke herinneringen aan. De poolse creatievelingen laten er geen gras over groeien en hebben een PKP Br 52 aangekondigd weilsiwaar niet capabel met TSW, maar wel een soortgelijke game engine in de trend van Unreal. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat DTG nattigheid hierin voelt. Deze druk kunnen ze niet meer ontwijken en de roep van vele stoomfanaten voor stoomtractie wordt nu uiteindelijk bewaarrheid. Hoe en wanneer is nog niet bekend. Het staat niet op de directe roadmap gepland.

 

Ik vermoed dat de lok die gaat komen sowieso een dame is van Britse makelij hetzij de Flying Scotsman, Mallard, Royal Scot of Britannia. Ik zou helemaal achterover vallen als dit een 01.10 zou worden met een stammetje Bm, Am, BDum en WRum wagens in de originele oude afleveringskleurstelling. Geweldig en dan over de Spessart Rampe ermee. 9 tot 11 wagens aan de haak en de 01 doet het werk alleen. Nog mooier een 01.10 in voorspan erbij te hebben dan knallen we zo de helling op richting Gemunden. Overigens zou de 01.10 het ook erg goed doen op de Ruhr-Sieg Nord.

Link to comment
Share on other sites

Ik zou niet erg vinden als stoom voor TSW komt in de vorm van een BR44 of BR52 met brammenwagens en Krupp torpedo's zien voor de Rhein-Ruhr-route.. Wie weet, ooit...

 

...Maar ik vind de machines van the Forge al complex dus wellicht beter van niet voor mij.

Link to comment
Share on other sites

De Forge Sim, maakt deze wel erg netjes. Ik mis wel nog  een aantal essentiele bedienbare elementen zoals ketel spuien, beweegbare schaarstang, kieprooster, afsmeren en nog een lijstje die ik maar niet zal noemen omdat het anders teveel wordt. Als dit alles mogelijk wordt met de stoomloks binnen TSW dan komen we echt al een heel end.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy