Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×

MIDI Controller gebruiken in TS2021


Rob_zeeland

Recommended Posts

Beste allemaal. 

 

Na de wens om een Raildriver aan te schaffen .. die blijkbaar heel moeilijk leverbaar is en zeker niet goedkoop is, ben ik eens gaan zien of je een midi controller zou kunnen gebruiken om een trein te besturen.

 

Er is dus inderdaad een mogelijkheid om dit te doen. Alles wat je nodig heb is uiteraard een midi controller. Dat zou een DJ controller kunnen zijn of een midi keyboard waar wat knoppen en faders op zitten of een controller met allemaal knoppen en faders. het maakt niet uit eigenlijk. deze zijn al te koop voor +/- € 40-. verder heb je MIDIKey2key nodig, dit is een gratis programma wat gelijk support heeft voor Train simulator. Ik heb het nu werkende met 2 christrains treinen.

 

dus voor degene die wat fijner een trein wil besturen is dit zeker een mooie optie! Ik hoop dat ik hier wat mensen een plezier mee heb gedaan. voor mij werkt dit in ieder geval optimaal.

 

hier nog een link en een youtube tutorial:

 

https://midikey2key.de/

 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Zier er leuk uit

 

 

Ik gebruik normaal Saitek Throttle Quadrant en Flight Yoke die anders geconfigureerd is.

Momenteel wacht ik op een ander bureau waar ik de set weer kan opbouwen

 

Normaal staat de Flight yoke aande linker zijde en beide throttle quadrants aan de rechterkant

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy