Jump to content

Pjottr

Community Booster
  • Content Count

    60
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Pjottr last won the day on April 20

Pjottr had the most liked content!

Community Reputation

15 Good

User Groups

About Pjottr


  • User Group: Community Booster


  • Member ID: 24


  • Post Count: 60


  • Post Ratio: 0.19


  • Total Rep: 15


  • Member Of The Days Won: 2


  • Joined: 08/17/2019


  • Been With Us For: 321 Days


  • Last Activity:


  • Currently:


  • Age: 18


Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Version 1.0.0

    130 downloads

    Good afternoon! Rush hour is about to start, so you will drive a 10-car SNG from Krammendijk C to Zevenberg aan Zee. Prepare your train for departure at 15:39. Try and stop at the indicated stopping points! Damaged tracks have been reported between Krammendijk Oostervaert and Miezerveen.
  2. Version 1.0.0

    19 downloads

    Express 525 Praha hl. n. - Přerov Between Česká Třebová and Zábřeh na Moravě a MIREL fault occured and the train had to be reset. Start up your train and depart at 23:37 towards Olomouc. In Olomouc someone else will take over your shift. It's late, so it's a peaceful ride. Enjoy!
  3. Pjottr

    Formule VIRM

    Nek aan nek race
  4. Route Bouwen 2: Overwegen en verkanting! Welkom bij de tweede tutorial over de basis van het route bouwen. In deze tutorial ga ik het hebben over overwegen en verkanting! Laten we beginnen! Spoorwegovergangen Om te beginnen, de spoorwegovergangen. Een Nederlandse route gebruikt eigenlijk altijd het NL Level Crossing pakket van Coha (Account vereist). Het pakket komt in een simpel .exe bestand. Wanneer je het pakket geïnstalleerd hebt, moet je het in de route editor weer selecteren. Mocht je even niet meer weten hoe dit moet, kijk dan even naar mijn vorige tutorial onder het kopje "Providers selecteren" Voor de overwegen moet je de volgende Providers activeren: Coha Overwegen NL > NLOverwegen De objecten in het pakket zijn vervolgens te vinden in Object Tools > Track Infrastructure. Zie de afbeelding. Hoe maak ik een spoorwegovergang? Nu kunnen we aan de slag! Om te beginnen: Een spoorwegovergang bestaat eigenlijk uit 3 delen: De overweg; De overwegpaden; Eventueel schrikhekken en/of andere details. We beginnen bij de overweg zelf. De overweg kan je vinden onder de naam Coha - LC xxxxx, waarbij de xxxxx'en staan voor het type. Er zijn namelijk veel soorten overwegen, sommige enkelsporig, sommige dubbelsporig, oudere varianten, nieuwere varianten, stationsoverwegen, AKI's, EBO's... Noem het maar op. Je zult even moeten zoeken tussen de overwegen om de overweg te vinden die jij wilt gebruiken. Voor deze tutorial gebruik ik de volgende 2 soorten overwegen: LC AhobA001 LC Aki oud Es De overwegen van Coha komen met een extra meet-balk om de spoorwegovergang goed uit te meten. De nep-sporen zijn niet te zien in de game, alleen in de editor. Je moet een spoorlink aanleggen voor elk spoor wat door de overweg gedekt wordt. Dit doe je door simpelweg op het spoor te klikken, bij 2 sporen op beide sporen dus! De onderstaande GIF laat zien hoe je dit doet. Nu hebben we de spoorwegovergang geplaatst. Maar, zoals je ziet is er nog geen weg. En een auto kan moeilijk over de ballast heen rijden. Daarom moeten we nog overwegpaden neerzetten, en natuurlijk een weg. Overpaden komen in verschillende lengtes. Daarom raad ik aan om eerst een weg neer te zetten, zodat je makkelijk de juiste lengte uit kan kiezen. Net zoals overwegen moet je de overpaden ook linken aan het spoor. Dit hoeft alleen maar op het spoor waar je het overpad op legt. Voor zichtbaarheid is de overweg omhoog verplaatst; zo kan je beter de overwegplaat neerzetten. Gefeliciteerd! De auto's kunnen nu oversteken! Je kunt nu zelf nog Schrikhekken toevoegen, zoals je ziet heeft de ene overweg deze wel, maar de andere niet. Verkanting Dan wil ik nu wat aandacht besteden aan verkanting. Verkanting is wat mij betreft een must, het zorgt voor een veel soepelere rit en ziet er gewoon mooi uit. Verkanting is overigens lastiger, maar ik ga mijn best doen de basis een beetje uit te leggen. Stap 1: De bocht aanleggen Om te beginnen, een verkante bocht aanleggen. Je kan dit niet "zomaar" doen. Eerst moet je de easements tool aanzetten. Daarna selecteer je het spoor en stel je gegevens in als snelheid, third rail, etc. Om te beginnen, aan het begin van een verkante bocht leg je een stukje recht spoor aan. Vervolgens volg je de paarse outlines die je als het goed is nu kan zien. Om een minder scherpe bocht te krijgen, volg je telkens maar kleine stukken. Je moet de radius van de bocht in de gaten houden. Wat bedoel ik hier mee? Je moet, via de paarse outlines, kijken waar de bocht uit komt. Als het niet helemaal duidelijk is, bekijk dan de volgende afbeelding: Als je een hele flauwe bocht aan wilt leggen, zul je hele kleine stapjes moeten nemen om te zorgen dat het ook echt een flauwe bocht wordt. Dit is lastig, en mij lukt dit ook niet 100% goed. Maar voor deze tutorial is het meer van belang dat je de verkanting werkend weet te krijgen. Stap 2: Aanvinken "Superelevation": Als je eenmaal de bocht met easements aangelegd hebt, zul je zien dat de bocht nog steeds geen verkanting heeft. De laatste stap is om de verkanting daadwerkelijk te activeren. Met de select tool selecteer je de hele bocht, en vink je "Superelevated" aan. En zo krijg je een bocht met verkanting! En dat concludeert gelijk deze tutorial. Vragen? Stel ze gerust! Tips en verbeteringen zijn ook welkom. Volgende keer wil ik proberen om seinen en bovenleiding uit te leggen. Verder heb ik geen plannen. Is er nog iets wat jij uitgelegd wilt hebben? Laat dat dan ook weten. Deze tutorials kosten veel tijd en energie om te schrijven, dus ik hoop ook zeker dat jij er wat aan hebt!! Succes!
  5. Pjottr

    Pjottr's Screenshot album

    The place where I will post my favourite screenshots. I enjoy taking screenshots like a photo. So instead of focusing on just the train, or truck, or anything else, I try to incorporate the enviorement.
  6. Hallo, Het programma DS4Windows werkt inderdaad. Als ik dan ook TS Telemetry gebruik overlappen verschillende controls, dus dat werkt niet lekker samen. Dan zou ik wel nog kunnen proberen om een eigen control schema te maken voor DS4Windows, tot nu gebruik ik de default profile met enkele knopjes voor o.a. dodeman toegevoegd.
  7. Verkanting is inderdaad iets voor later.. Heb het zelf ook niet helemaal onder de knie, ken net de basis van verkanting. De snelheden bij een bocht zijn natuurlijk ook afhankelijk van de radius van de bocht, maar verkanting zorgt wel dat je 'smoother' en sneller door een bocht kan!
  8. Maar heb jij het .ap bestand (zie de afbeelding) Dit bestand moet je uitpakken. Dan zul je zien dat je de DB variant wel hebt en de .GeoPcDx kopieren. Laat weten of het dan lukt. Sorry als ik wat langzaam ben met reageren.
  9. Hallo John, Ik gebruik de "standaard" DualShock4 PS4 controller, maar dan verbonden met USB (Geen DS4Windows). Dus geen vaste kabel, maar wel met een kabel, als dat duidelijk is. Omdat het bij beide PS4 controllers gebeurde, denk ik wel dat er een verschil is tussen PS4 controller en bijv. een PS3 of andere controller. Ik kan kijken of we (heel toevallig) nog een PS3 controller hebben, maar ik weet niet of we de PS3 nog hebben. Als ik het kan vinden, zal ik het nogmaals proberen en kijken of het dan wel werkt. Update. Heb de PS3 en nog een PS2 controller met adapter gevonden. De PS3 controller lijkt helemaal niets te doen, de PS2 heeft hetzelfde als de PS4, behalve dat bij de PS2 controller de beschreven fout met de remmen niet heeft. De rechterjoystick doet het helaas nog steeds niet.
  10. Hallo John, Controller support leek me interessant, heb het dus geprobeerd, maar loop tegen een probleem aan met PS4 controller. De toewijzing voor de remmen lijkt bij mij niet te werken, de rechterjoystick doet niets. De R2 knop overigens, lijkt een toggle te zijn die in stappen de remmen naar 100% brengt. Maar niet terug. Als ik die toets eenmaal indruk zullen de remmen altijd terug gaan naar 100%. Ik heb 2 controllers geprobeerd zonder succes, voor het geval de joystick misschien versleten was oid. Kan jij hier misschien naar kijken, of doe ik iets compleet verkeerd?
  11. Heb je wel het bestand BR407Pack01.ap?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy