Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×
  • 0

De Vechtdallijnen Beta 3 na update assets_C, zijn alle locaties van de vechtdallijnen weg en kan ik niet meer aanvinken als ik een nieuw scenario wil maken, om daar te starten


MB1987

Question

Beste Forumleden,

 

Als eerste wil ik de maker koen bedanken voor de update van de vechtdallijnen beta 3, de route is heel mooi geworden met de uitbreiding naar emmen en de nieuwe assets.

Ik had voorheen beta 2 en de assets van beta 2 geïnstalleerd, en kon toen met het maken van nieuwe scenario ook een locatie aanvinken zoals bijvoorbeeld marienberg of hardenberg of emmen zuid.

Toen vorige week versie 3 uit kwam had ik de route van beta 2 verwijderd, de handleiding volledige doorgenomen en alle assets geïnstalleerd die ik nog niet had via utilities.exe en daarna assets_a van beta 3 en de route van beta 3 geïnstalleerd met utilities.exe, toen startte ik train simulator op en kon gewoon een nieuw scenario maken en vervolgens een locatie aanklikken zoals bijv. marienberg of hardenberg of emmen zuid net als voorheen bij beta 2.

 

Vanmiddag zag ik dat de assets hier op deze site geupdate waren i.v.m. 2 lege bestanden in de eerste versie assets_C, dus heb ik assets_a verwijderd uit utilities.exe en assets_C geïnstalleerd in utilities.exe en vervolgens start ik train simulator op en als ik dan een nieuw scenario wil maken, kan ik geen locatie meer aanvinken en zijn alle locaties van de route verdwenen. Kijk ik vervolgens op de ijssellijn v1.7 om daarna een nieuw scenario te maken zie ik dat een paar locaties van de vechtdallijnen daarin staan die ik kan aanvinken ( niet alle ), heel erg vreemd.

 

Weten jullie toevallig hoe ik de locaties van de vechtdallijnen weer terug kan krijgen in de route van de vechtdallijnen, zodat als ik een nieuw scenario wil maken ook weer de locaties van de vechtdallijnen te zien krijg, en die dan kan aanvinken om daar te starten ???

 

Ik hoop dat ik het zo goed mogelijk geformuleerd hebt,

 

Ik heb al een aantal keer, de assets en de route van versie 3 verwijderd en opnieuw geïnstalleerd in utilities.exe, alle bestanden gevalideerd en clear cache gedaan, maar niks helpt. Hebben jullie voor mij de oplossing ?

 

En ik heb nog 1 vraagje,

Ik heb sinds vorige jaar een hele goede Laptop die speciaal ook voor games gemaakt is, en alleen sinds de update merk ik wel dat tussen station Ommen en Marienberg de route het heel erg zwaar heeft en tijdens het rijden heel erg de route haperd en de tijd erg langzaam gaat, heeft iemand of hebben meerdere mensen hier ook last van ?, bij de alle andere routes heb ik er geen problemen mee.

Ik hoor graag jullie reactie.

Edited by MB1987
Link to comment
Share on other sites

15 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Bedankt Trains-xp voor uw snelle reactie, hoe kan ik dat controleren ?

 

bedoel je het volgende:

Ik had net TS 2021 opgestart en een nieuw scenario opgestart en ''route origin'' aangevinkt, vervolgens klikte ik op het blauwe vierkant met een gele pijl in het linkerscherm in de scenario editor, waardoor er rechts een menu verschijnt, vervolgens klik ik daar op Koentjee, en vervolgens staat daar Vechtdal -> De oog is aangevinkt maar de trein ( scenario icoontje ) niet, die klik ik dan aan zodat er een vinkje komt te staan en dan klik ik in het bovenmenu op het wereld bolletje en dan krijg ik rechts normaal gesproken een menu waarin je op meerdere locaties kan klikken, maar nu niet, deze blijft helemaal leeg.

 

Ik heb afgesloten en vervolgens opnieuw een scenario proberen te starten maar nog steeds krijg ik geen locaties te zien.

 

Alles ik edit route klik van de vechtdallijnen, en vervolgen op de blauwe kleine vierkantje klik dan staan de buitenste 2 gewoon aangevinkt, de middelste kan niet i.v.m. scenario editor,

klik ik op het trein icoontje in de linkermenu om naar de scenario editor te gaan en dan daarna op het blauw vierkantje klik dan staat de scenario editor icoontje in het rechtermenu uitgevinkt, vink ik die aan en sla ik op, gebeurt er nog steeds niks, en krijg nog steeds geen locaties te zien.

 

Weet u hoe wat ik precies moet doen, want ik heb het idee dat ik iets niet goed doe ?, ik dank u alvast voor uw hulp en begrip.

 

 

Edited by MB1987
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Het is een vreemd probleem.

Assets C is niets anders dan assets versie 2 en versie 3 samengevoegd. (ivm missende Map Koentjee in de originele assets versie 3)

En de payware map Allaboard is verwijderd.

In die map koentjee  staan de namen

Ik zie dit. Ik neem aan dat je de Route gebruikt die bij ons ter download staat.

image.png

image.png

 

image.png

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Beste Sjef,

 

Hartelijk dank voor al uw tips en het meedenken, dit is idd de oplossing, ik heb Clear Cache nog een keer gedaan en nu heb ik alle locaties weer terug.

Ook wil ik graag Trains-xp bedanken voor het meedenken en alle hulp van jullie allebei.

 

Met vriendelijke groet,

Maarten.

 

20210922_185301.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 minuten geleden, Trains-xp zei:

Een update van deze route zal hier ook wel verschijnen maar hij is nu definitief op Dutchsims verschenen.

Probeer die maar eens, of wacht hier af, want ik weet het ook niet meer.....

Probleem is al opgelost Teun.

Clear Cache Was de oplossing.

 

Met onze versie hier is NIETS  mis.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 uren geleden, MB1987 zei:

Beste Sjef,

 

Hartelijk dank voor al uw tips en het meedenken, dit is idd de oplossing, ik heb Clear Cache nog een keer gedaan en nu heb ik alle locaties weer terug.

Ook wil ik graag Trains-xp bedanken voor het meedenken en alle hulp van jullie allebei.

 

Met vriendelijke groet,

Maarten.

Het probleem is idd al opgelost ?. Mijn excuus voor de verwarring Sjef61 en trains-xp, ik zag het bericht van trains-xp staan met de vraag of bij mij hetzelfde stond als bij die van hem bij routeproperties.xml, ik had op dat moment even niet door dat trains-xp waarschijnlijk mijn bericht van hierboven niet gelezen had met dat het probleem oplost is, en ik dacht ik beantwoord zijn vraag.

 

Met vriendelijke groet,

Maarten.

 

 

Edited by MB1987
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy