Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×

LuaCreator update


Recommended Posts

Er is een update van LuaCreator beschikbaar. In deze versie twee bugfixes:

 

- Alle functies werken nu goed als je spaties in paden van mappen  hebt.

- Een bug in de Lua decompiler is opgelost.

 

Nieuwe functionaliteit: de decompiler kan nu ook bestanden met .out bestandstype decompileren.

 

Downlooadlocatie: https://www.hollandhiking.nl/trainsimulator

Link to comment
Share on other sites

Vraagje over 'Nieuwe functionaliteit: de decompiler kan nu ook bestanden met .out bestandstype decompileren.'

Met Luadec kan je geen OUT files decompileren alleen luac bestanden. Tenminste dat lukt mij niet.

Alleen met ' TS 2014 Lua_Out Editor_V2' kan ik OUT files decompileren naar ASM files.

 

Kan die OUT naar LUA optie ook niet zo snel vinden in je programma.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Op 25-4-2020 om 22:31, Sjef61 zei:

Vraagje over 'Nieuwe functionaliteit: de decompiler kan nu ook bestanden met .out bestandstype decompileren.'

Met Luadec kan je geen OUT files decompileren alleen luac bestanden. Tenminste dat lukt mij niet.

Alleen met ' TS 2014 Lua_Out Editor_V2' kan ik OUT files decompileren naar ASM files.

 

Kan die OUT naar LUA optie ook niet zo snel vinden in je programma.

 

Hoi.

Dank voor je reactie. Het is erg fijn om wat feedback te krijgen. geen idee wat er bij jou fout gaat. Voor zover ik weet zijn zowel .luac als .out bestanden gecompileerde LUA bestanden. Wat ik doe is eenvoudig: ik kijk of scenarioscript.luac bestaat, zo ja, geef ik dat bestand aan de decompiler. Als dit niet bestaat, kijk ik of ik wel scenarioscript.out kan vinden en geef dat aan de decompiler. Ik kon geen scenarioscript.out bestand vinden en heb daarom een luac bestand hernoemd naar .out. Misschien is dat geen goed idee. Ik zal kijken of ik ergens een .out bestand vandaan kan halen. Decompileren werkt overigens niet altijd goed. Er zijn auteurs die nog een soort scrambling loslaten waardoor je alsnog niets leesbaars krijgt. je output kun je via de button net onder de decompiler openen. Ik overschrijf veiligheidshalve niets.

 

 

Korte aanvulling: volgens de Lua Compiler informatie is luac.out de default bestandsnaam voor lua binaries. Ik denk daarom dat .luac en .out bestanden hetzelfde format hebben.  Nogmaals, ik kijk er nog even war diepgaander naar.

Link to comment
Share on other sites

Dag Rudolf,

 

Het probleem is dat OUT bestanden die TS maakt altijd zijn versleuteld.

Ik maak zelf  OUT files van mijn LUA script om animaties of automatische hekken of knipperlichten ed.  te besturen.

Die OUT files kan ik ook niet meer decompileren naar LUA. Alleen naar ASM.

 

Een LUAC bestand gemaakt in TS is niet versleuteld.

Als je een LUAC hernoemd naar OUT kan je deze dus probleemloos decompilen 

 

Neem nu een OUT file zoals een wagon script.

Die kan je alleen decompilen naar ASM

Daarmee kan ik reverse engineering mee doen om opdrachten te extracten voor mijn scenario LUA script om de locomotief te besturen. 

 

Scenario scripts worden door de bueprint editor altijd omgezet naar LUAC en nooit naar OUT

Die LUAC.OUT doet TS niets mee van wat ik weet

Ik heb geprobeerd scenario script om te zetten naar OUT i.p.v. LUAC en TS deed er niets mee,,,

Edited by Sjef61
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Op 4-5-2020 om 09:48, Rudolf Jan zei:

Nogmaals, ik kijk er nog even war diepgaander naar.

Nou Rudolf ik kwam dit topic toevallig tegen en moet zeggen dat je wel heel erg diep moet kijken gezien de bericht datum. ?

Kortom ben je er al uit na ca. tweeënhalfjaar? ?

 

Edit/

Het zal nog wel wat langer duren, zag zojuist wel dat het ruim een jaar geleden is dat Rudolf de site bezocht heeft.

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy