Jump to content
  • 0

Gezocht 200 meter hektometer tool


rcdevisser

Question

Hallo mensen,

 

 

Er is een tool dat als loft bestaat die elke 200 meter een wit vlak met de text 200m als linear object kan plaatsen. 

ik heb de tool ergens staan, maar ik weet niet meer hoe het heet (creators naam).

 

Je lijnt deze tool uit en iedere 200 meter komt dat witte vlak met 200m in beeld waarop je de Hektometerborden van de DB / DR nauwkeurig kunt plaatsen.

Ik ben al een tijdje bezig met zoeken maar ik kan mij de naam van de bouwer/creator niet meer herinneren. Ik heb deze tool nodig voor de Duitse route waaraan ik pas begonnen ben.

 

Wie kan mij hierbij helpen.

ik hoor het graag van je.

 

Grtz

Link to comment
Share on other sites

14 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Hoe het bij de oude IKB3 zat en wel werkte weet ik niet, maar in de ....\RailWorks\Assets\SAD2016\KoeblitzerBerglandV3\Scenery\nearTrack\ zit wel een TTB_Tool_Hektometer alleen die werkt niet.

D.w.z. hij plaatst het bord niet om de 200m wat de TTB_Tool_25mTafelSetzen wel doet zij het om de 25m.

En het is dus een tool, maar je zult deze borden moeten vervangen voor bijv. een originele Coha Hektometer bord met raillink om de afstand erop te zetten.

 

Nu heb ik zelf even zo'n tool gemaakt maar weet niet of het geplaatst mag worden en/of de tool daadwerkelijk niet aanwezig is bij anderen?, hier in iig niet zover ik kan overzien, of het zou onder een andere naam of zo kunnen zijn.

 

Edit/

Als je een beetje handig bent zou je er zelf een kunnen maken, het principe is hetzelfde als bij de portalen van bijv. MORailworks die op de opgegeven afstand worden geplaatst.

Kortom zou je een portaal een afstand geven van 200m dan worden ze op deze afstand geplaatst.

Voor eigen gebruik heb ik ook dergelijke tools gemaakt voor de lampen van Frison, alleen werken die op wegen en word er om de 40/50m een lamp geplaatst, maar dat terzijde.

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Tsja dan word het lastig, je zou in de mappen van SAD eens kunnen zoeken op "tools" wat die vind?

Of anders de hele Assets map mocht de tool niet door SAD zijn gemaakt.

 

Edit/

Nee dat werkt niet want dan vind hij niets in de SAD2016 map.

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik heb hier nog een screenshot teruggevonden van de tool die ik bedoel.

 

Aan de hand van die tool plaats je de Hektometerbordjes DR/DB. 

Iedere 5 bordjes zet ik dan een schoorsteen neerdat dan weer 1000 meter is. 

 

 

20200223194033_1.jpg

20200226114641_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0

De Rodachtalbahn heb ik en ook de Hektometerbordjes van Schienenbus. Deze route werkt bij mij gewoon.

 

Het gaat om de grote witte "borden" die je als loft op het spoor uitlijnt en iedere 200m zo'n groot wit bord neerzet over de sporen heen. daarop zette ik dan de kleine originele hektometerbordjes en die zijn wel van Schienenbus.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik heb ze net gevonden doordat je aangaf over de Rodachtalbahn. 

Toen je aangaf Schienenbus ging mij weer een lichtje branden en kwam Hagen-Siegen v3.1.4 in beeld

 

Ze zijn van "Doktergep" bouwer van de Hagen Siegen lijn v 3.1.4

 

Het is loft maar staan onder Track Infrastrcture

dit is de asset: "DokterGep Hekto Tool"

 

Op de screen het juiste gebruik van deze "tool" 

 

20211010124148_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ha Sikkie,

 

Voor jou met alle plezier. dat weet je.

Doe je Moeder en je broer de groeten van mij,

 

Ik was trouwens donderdag met een rit aan de Zuiderparklaan Busparkeerplaats tegenover SWZ

En ja dat roept herinneringen op. 

 

Grtz

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy