Jump to content

geschikt voor welke leeftijd?


alfred

Recommended Posts

Hallo, 

Ik heb even een vraagje, mijn zoon van 9 jaar is helemaal weg van treinen en ook van zelf een trein besturen. Hij wil heel graag trainsimulator kopen maar ik vraag me af of dit geschikt is voor hem? Ik wil graag weten of de routes en treinen al compleet zijn of dat hij dit zelf nog moet ontwerpen? 

Link to comment
Share on other sites

TS2022;is prima geschikt voor iemand van 9 jaar met een beetje begeleiding.

Echter om alles rij klaar te maken zal jij dus wel de boel rij klaar moeten maken.

 

https://simtogether.com/store/product/81-nederlands-starterspakket-incl-train-simulator-de-game/

 

Het vergt nog al wat werk om, als je Nederlandse routes wil rijden, zaken te downloaden en te installeren.

 

bij Simtogether kan je diversen pakketten kopen waaronder ook een Nederlandse fantasie route.

Ook hiermee Zal jij de spullen moeten downloaden en installeren.

 

In onze wiki staan diverse handleidingen hoe je dat moet doen.

https://simtogether.com/tutorials/

 

Verder kan je in ons forum vragen stellen mocht je ergens tegen aanlopen.

Link to comment
Share on other sites

In principe maakt het niet uit welke leeftijd. Leer hem eerst hoe te rijden op simpele manier. 

Geef hem de mogelijkheid om te leren rijden me een trein. 

 

In zijn leeftijdscategorie raad ik aan de HUD via F4 te gebruiken.

Ik ben er zelf geen voorstander van maar voor kinderen is het perfect om de "feeling" te krijgen.

 

Laat hem rijden met een eenvoudige trein zonder poespas enzo. Gewoon simpel. nikw meer of minder. Geen regels en blokkades. 

In dit geval zou ik beginnen met bijv. een Koploper of SGM van ChrisTrains.
Een Koploper is uitermate geschikt omdat je hoog zit en een goed beeld over de baan waarop je rijdt. bediening is simpel en eenvoudig.

Ook een VIRM is eenvoudigweg een fijne trein om mee te beginnen. Ze is de vervanger van Mat 54 maar genereert een heerlijke rijervaring.

 

Als hij genoeg ervaring heeft met rijden dan zou ik overstappen op diesel zoals een 2200 met wat moeilijkere treinen.

Daarna op een Plan U of Mat 64. Als dat goed gaat, dan is Stoom de volgende stap. Maar hier zou ik voorzichtig mee zijn want rijden met stoom is heel anders dan rijden met diesel of electrisch. Rijden me stoom vergt veel meer intensiteit en aandacht en is niet geschikt voor een 9-jarige. 

In het geval van je zoontje zou ik  het laten bij de Koploper, VIRM of een SNG. Daarna pas diesel zoals een 2200, 2400 en/of 6400, DM90 of Wadloper.

Ik rij deze uiterst zelden omdat ik voornamelijk met stoom rij. zoals de machines van The Forge Sim.

 

Mocht je zoontje willen weten hoe met stoom te rijden dan mag hij of jij mij een berichtje sturen via ST.

Dat vergt veel aandacht en intensie en is niet makkelijk voor een beginner.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

hoi, ik heb het ook in 2015 gekocht voor mijn zoon. in het begin wist ik er niks van. er zat ook weinig bij. 

de nl routes en alle assets erbij instaleren ben je soms uren bezig. 

tijdens al het instaleren heb ik gaandeweg zelf ts als hobby ontdekt. 

als je ts koopt zitten er in ieder geval wat engelse en duitse routes bij. 

ik zou hem eerst zo een route en scenario laten rijden.

ik weet nog bij mijn zoon, toen hij experimenteerde met de camera dat ts vastliep. 

nu doet hij dingen ermee die ik zelfs niet begrijp. 

bij elke gekochte route zit ook een quikdrive bij, op deze quikdrive kun je elke trein laten rijden, die je gekocht hebt ,of bij ts erbij zat-

als hij zelf wil bouwen, dat kan hij ook alle onderdelen die je hebt kun je te voorschijn zoeken in het spel zelf.

het is alleen opletten dat hij een vrije route maakt.

anders crasht ts.

waarschijnlijk zal ts rond de kerst ook weer in de sale zijn.

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy