Jump to content

Jouw Collectie. Hoe ziet Jouw collectie eruit...... en wat heb je allemaal al verzameld......?


rcdevisser

Recommended Posts

Door de jaren heen heeft een ieder van ons zijn of haar eigen collectie / verzameling treinen bijeen vergaard.

 

Het maakt niet uit van welke train Simulator maar tel nu eens jouw collectie aan virtueel rollend materieel en deel dat hier onder deze topic. 

Dit hoeft niet specifiek alleen maar treinen te zijn maar bijv. ook bussen, vliegtuigen, vrachtwagens, landbouwvoertuigen en zelfs schepen.

 

Ook een bijkomstigheid om te delen tezamen met de virtuele collectie is het aantal stuks rollend materieel dat je in schaal heb verzameld bijv.
Spoor H0 of Spoor N.

 

Waar ligt jouw intressegebied. Is dat modern, of historisch......? Is dat Stoom, Diesel of Electrisch......?

 

Laten we kijken wat er zoal bij iedereen omgaat.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mijn collectie bestaat nu uit het volgende: European Loco and Asset Pack, materieel uit Hamburg- Hanover en Hamburg Lübeck, ook heb ik materieel van de North Jersy Coastline en de South Wales Coastal.

 

Van third party developers heb van christrains: ICMm, Traxx 186+ICRmh wagons, ICMm retro paint pack, SGM+SGM retro paint pack, NS 2200, Mat 64, NS 6400, Stadler GTW, Stadler Flirt 3, NS SNG, NS IRM, NS SLT, NS DDZ, Tads+Takkls, NS GBS wagons, NS slmmnps wagons, ns gbs, ns gtow, Laers autowagons, NS koppelwagen en natuurlijk de Jet Train niet te vergeten. Eigenlijk was de Jet Train mijn eerste trein van chris, want hij was gratis. Overgens heb ik van een paar van de treinen van chris repaints, waaronder SGM, SNG, Traxx 186+ICRmh wagons, ICMm en NS 6400

 

Verder heb ik van Railtraction/fopixtrains: NS 1800+Dutchsims repaint pack.

 

RSSLO: Vectron AC/DC+advanced

 

VIrtual Railroads: Eurofirma IC wagen.

Edited by Alola
Link to comment
Share on other sites

Mijn verzameling,....  ja wat zal ik zeggen, is een beetje uit de kluiten gegroeid.?

Rekenen en tellen van treinen is niet meer te doen, waarbij ik op voorhand zeg, dat het Nederlands spoor aan mij niet besteed is.

Recentelijk een nieuwe M.2 SSD van 1 terabyte met externe behuizing aangeschaft en tot de ontdekking gekomen dat alleen de ASSETS map al meer dan 1 terabyte groot is.

Mijn gedachten gang was om alles op 1 externe te hebben en dan daar vanaf sneller te starten (Laden met 450 MBps) maar dat gaat dus niet door omdat de assets map te groot is.

Nu dus maar langzaam aan opbouwen met routes die ik wel rijdt (Heb een kleine 550 routes onder de knop) waarbij ik in de Content map groepeer in diverse landen.

Duitsland Oostenrijk en Zwitserland staan er al op, vooral scenario’s in de sneeuw hebben wel mijn voorkeur en bevalt de locomotief niet, dan zet ik er wel een andere locomotief voor om te rijden er is keuze genoeg.

 

Rijden door en over bergen en dalen is toch wel schitterend om te zien en te doen, het is voor een leek als ondergetekende een leuke hobby, alleen een beetje uit de klauw gelopen.

En een out of memorie error, ach, daar leer je mee te leven en op te lossen of te ontlopen, het houd je van de straat… Mooie bijkomstigheid met dit weer en dat gedoe van de Covid/griep.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mijn collectie bestaat ruim 300 locomotieven/treinstellen. Hiervan bestaat ongeveer de helft uit Stoomloks. Veel stoomloks zijn in geavanceerde uitvoering. 

 

Ook de routes die ik heb zijn vooral stoomroutes of daaraan gerelateerd. 

 

Naast stoomloks en aanverwante rijtuigen en wagens ook veel materieel van Virtual Railroads die in de stoomtijd hebben gereden.  Ook de collectie Dutch Classic is geheel aanwezig.

 

Het rijden met stoomloks is bij mij het hoofddoel van TS20xx.

Dit doe ik in advanced mode, zonder automatsche stoker en zonder HUD.

 

Daarnaast bezik ik uiteraard de gehele collectie van CT, masr datbis eerder om invulling te kunnen geven voor AI verkeer dan dat ik er mee rij.

Af en toe rij ik een stukje met modern materieel, maar dat verveelt mij al gauw en stap al weer snel terug op die goeie ouwe stoomlok. 

 

Als ik snenarios rij met moderne tractie dan bouw ik al snel om met stoomgetrokken mat. Zo maak ik nog wel eens van een Intercitydirnst een stoomrit met historiscg materieel dat onderweg is naar een zoveel jarig bestaan van een spoorlijn, station of andere festiviteit met daaromheen histlrisch materieel dat extra ritten verzorgt.  Bijv mat 54 of 46.

 

Op Duitse routes swap ik meestal alle treinen met materieel van eind jaren 60, begin 70, met overwegend stoomloks in de hoofdrol. Aangevild met op strategische en mogelijk historisch verantwoorde lokaties waterkranen, kolenladers, etc.

 

Ik rij het liefst met materieel van The Forge Sim die ik ook compleet in mijn collectie heb en van Just Trains voor op de Engelse bodem.

 

Voor TSW2 rij ik klassieke loks zoals bijv. de br 155, 363 (V60), Br 204, F7, GP38, SD40, Northern Trans Pennines. GWR in BR blue livery, 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy