Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×
  • 0

Repaint probleem


Mat47

Question

Beste ST'ers,

Een week of 4 geleden kwam ik op het idee om een Wadloper te gaan repainten voor een mooie route die misschien uit gaat komen. Dan heb ik deze alvast klaar staan.

Ik moet zeggen dat het repainten me erg goed lukt en ik vind het nog leuk ook. Was wel even een puzzel hoe het precies werkte. Van het ene programma naar het andere springen. Veel mislukkingen, nieuwe pogingen, weer inlezen, zelf handleiding gemaakt ... en plots, daar lukt het. Dan weer opnieuw beginnen om het meteen ook goed te doen. Daarna inladen in Train Simulator en daar staat het logo van de NS weer op de trein dat ik niet wil. En bij het repainten ook niet gezien heb. Weer lezen en zoeken. En ja, het heeft te maken met decals. Transparant maken en het is opgelost. In de mappen zoeken en gevonden.

Nu na 1 week weer proberen de decals nog niet 1x kunnen openen. En ik weet echt niet meer wat ik nog zou kunnen doen.

Allicht zijn er hier forumleden die inmiddels weten hoe het in elkaar zit en mij willen helpen dit mirakel op te lossen. Ik zou het zeer waarderen. Of moet ik juist iets anders doen om het bewuste logo weg te krijgen?

Ik wacht met spanning af.

Gr. Mat

Link to comment
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Ik heb niet vaak met decals te maken maar als ik ze tegen kom dan open ik ze in paint.net en dan de laag deleten en terug opslaan. als je dan geen logo maar een zwarte decal ziet dan zou je ze ook kunnen vullen met de juiste kleur maar dan wel als je in paint.net de laag eerst verwijderd heb anders komt het er vaak ook nog doorheen. zo is het ook met meerdere stukken..als je in photoshop iets verwijderd heb maar je blijf het toch zien als een soort watermerk dan kan je dit met paint.net wel oplossen.. 

 

dit is mijn ervaring.. een ander doet het misschien weer anders!

 

succes!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hallo Rob,

Zoiets had ik al begrepen. Ik krijg de decal niet zo maar geopend in paint.net. Voordat ik het in paint.net geopend krijg moet ik het TgPcDx-bestand eerst via DXTBmp binnenhalen en dan naar paint.net zenden. Ik krijg dan een beeld met allemaal vertikale strepen. Komt je dat bekend voor?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Het komt mij niet bekend voor.. Ik gebruik rsbintool om ze om te zetten naar dds.. misschien lig het aan DXTBmp..

 

http://www.railworksamerica.com/index.php/download-library/accessories?view=document&id=311:rsbintool-20130222&catid=24:accessories

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Het NS-logo en het woord Wadloper zijn weg. En idd zie ik nu wel een wazig vlak als ik de trein in de editor plaats. Maar ik weet nu dat ik het opgelost krijg. Als ik het morgen nog weet haha.

Heren hartelijk dank! En mocht er nog iets zijn zal ik nog wel vragen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy