Jump to content
  • 0

Stuurtafel hendels verdwenen alle treinen Train Simulator


Langstraatspoorlijn

Question

Hi all,

 

Heb een zeer vreemd probleem met hopelijk een makkelijke oplossing. Gisteren heb ik de Thalys PBKA werkend gekregen. Ik merk nu echter dat bij veel loks (o.a. Traxx, SLT, VIRM) de bedieninghendels zijn verdwenen om de trein te laten rijden/afremmen etc. Zie de printscreen. Zowel in de cabine als daarbuiten is het issue aanwezig. . Heb de VIRM al gedeinstalleerd en meest recente versie weer opnieuw geinstalleerd via Christrains maar probleem blijft. Waar kan m dit in zitten?

 

gr

Teun

print.jpg

Link to comment
Share on other sites

7 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Even een aanvulling: Bij alle treinen van Christrains is het nodig dat je met de toetsen leert rijden.

 

A: Gas/tractie geven

'/': trein rem harder aantrekken

:/;: treinrem lossen

]/[: loc rem los en vast zetten

 

/= parkeerrem vastzetten/lossen.

p= pantograaf, omhoog en omlaag.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Aha, dat verklaart alles, maar toch zo als ik zei: het lijkt eerst moeilijk om zonder de F4 HUD te rijden. Ik vond het ook akelig om alleen met een F3 HUD te rijden, tot ik het eens probeerde. Ik pakte een keer mijn Chromebook, zocht de handleiding van TS op internet en het beviel me om met de toetsen te rijeden. Als je eens een keer met toetsen wil proberen te rijden en je hebt hulp nodig: stuur me dan een PM.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

De HUD is ook niet betrouwbaar. Niet alle seinen langs de baan en snelheden worden in de HUD correct weergegeven. Ik maak er zelden gebruik van. Wanneer ik er gebruik van maak is alleen als ik uit de trein ben dus bijv. met camview / droveview kijk en je niet de stuurtafel voor je ziet. 

De kleine HUD gebruik ik wat meer om bijv. de tijdsbalk van in- en uitstappen te zien en om te kijken hoe laat het is in de game.  Tijdens het rijden gaat de HUD absoluut uit. Daarnaast werkt de HUD ook erg slecht met stoomloks een aantal functies werken daardoor slecht waardoor het rijden met stoom wordt benadeeld. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy