Jump to content
  • 0

Marker namen verandert? / Geen winter en sneeuw


Jopio54

Question

Hoi medesimmers,

 

Niet gevraagd is altijd mis, dus nu ben ik eens tegen een voormij onverklaarbaar probleem aangelopen.

Het volgende is het geval; via de workshop van steam heb ik een free smalspoor route gedownload en via TS tools alles gecontroleerd. TS-Tools komt tot de conclusie dat alles aanwezig is, maar nu komt het;

Als ik de editor oproept, zie ik in de railsmap de diverse bestemmingen, echter coresponderen die niet met de instructies in het scenario.

Ik heb dezelfde route ook gestart in de steam versie en dan zie ik wel alle juiste benamingen staan?

Mijn gedachten gang was en is, dat in de assets map alle toebehoren staan en in de map routes alle gegevens over het landschap, railsen en markers horen te staan.

Het gaat om de route "Dyffryn Llechi Light Railway" welke in de workshop is te vinden. Het betreft een leuke werk en rij omgeving in een steengroeve met verschillende plateaus.

Pic 001 is de marker dus niet te vinden en in pic 2 dus wel ?

Wie kan mij vertellen waar de juiste route en bestemming markers in staan vermeld?

quarry 001_.jpg

quarry 002.jpg

Link to comment
Share on other sites

10 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Nu alleen nog het probleem oplossen dat als je in een winter scenario rijdt dat er geen sneeuw zichtbaar is op de grond en landerijen.

 

Maar dat is maar bijzaak, het leuke is wel dat de steengroeve nu wel te berijden is met de geleverde scenarios.

 

Nu kan ik ook zelf wel weer wat leuke scenarios in elkaar draaien.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nou, n.a.v. je eerste bericht had ik eens de werkplaats bezocht en zag dat er zoveel meest payware nodig was dacht van daar begin ik heel niet aan.

Maar wat de sneeuw betreft en bijzaak is, heb je alles wel wat nodig is en bij de werkplaats staat vermeld?

Dus deze:

Required DLC;

Corris Railway - Track, scenery, base textures (very important)

Riviera in the 50's - Signals, scenery, roads, detail objects (very important)

West Highland Extension - most Scenery (Important)

Western lines of Scotland - Scenery (moderately important)

Memories of Maerdy - Scenery, station signs (not too important)

Malmesbury Branch - Some station and scenery objects (important)

Woodhead - some scenery objects (optional)

West Somerset Railway - Scenery objects (somewhat important

Town Scenery Pack (Train simulator Marketplace) - station and town objects (somewhat Important)

Isle of Wight - scenery objects (optional)

Falmouth Branch - Scenery objects, roads, paths (somewhat important)

Hatchet Hill Quarry - Scenery objects, cliffs, buildings (somewhat important) ( https://store.steampowered.com/sub/11113/ )

Wherry Lines - Signal wires, point rodding, scenery assets (optional)

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0
23 uren geleden, Jopio54 zei:

Nu alleen nog het probleem oplossen dat als je in een winter scenario rijdt dat er geen sneeuw zichtbaar is op de grond en landerijen.

 

Maar dat is maar bijzaak, het leuke is wel dat de steengroeve nu wel te berijden is met de geleverde scenarios.

 

Nu kan ik ook zelf wel weer wat leuke scenarios in elkaar draaien.

 

Over welke routes gaat het?

Of heb je het overal?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ne het is specifiek alleen in deze route, want ik mag graag routes rijden in Zwitserland en Oostenrijk met sneeuw.

Ik zal proberen de vraag wat anders te stellen,

Waar uit haalt een route zijn sneeuw layout?

Als ik dat weet kan ik ook wat gerichter gaan zoeken naar het probleem.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nog even voor Trains-XP

 

Ja alle DLC heb ik alleen die Memories of Maerdy misschien niet, maar dat was ook niet zo belangrijk.

Ik ga er vanuit dat een sneeuw landschap layout in de route mee geleverd wordt, want men moet toch weten waar sneeuw wel en niet moet verschijnen.

 

Voor de rest, zijn alle DLC alleen nodig voor de assets die de bouwer in zijn route heeft gebruikt heeft gebruikt.

 

Met TS-Tools gecontroleerd en dan is er ook niets missende, dus compleet.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Je kan simpel controleren welke seizoenen worden gebruikt.

Deze staan in de  RouteProperties.xml bestand vermeld

 

Als voorbeeld ZW Nederland

image.png

 

Bestand geopend in Notepad++

image.png

 

Hier staan alle 4 de seizoenen in.

image.png

 

image.png

 

Als er een template is gebruikt dan deze ook even controleren

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Bedankt Sjef

Bij deze een schouderklopje, want ik heb door jouw aanwijzingen het probleem gevonden.

Hoe het kan mag joost weten, maar in de SHG\narrowgaugepack01\TemplateRoutes stonden 2 coris.bin files waarvan er eentje de toevoeging BAK er achter had staan.

De BAK versie was 2727 bytes groot en degeen welke dus door de route werd aangesproken, de corris.bin was maar 8 bytes groot?

 

Hoe dat is ontstaan ? Wie het weet mag het zeggen.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy