Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×
  • 0

Vervolg installatie Krammerdijk: Werking LocoSwap


jwubs

Question

Een paar dagen niet bezig geweest met de TS2022.

Zondag zelfs ruim 600 km in de (echte) treinen gezeten in Nederland.

 

En nu weer even verder met mijn zoektocht naar het afronden van Krammerdijk Deltaland.

Alle voorgaande berichten heb ik doorgespit. Verschillende onderdelen geïnstalleerd.

Op advies ook LocoSwap geïnstalleerd.

Als ik die start krijg ik veel rode bolletjes in de kantlijn. Hier een paar schermprints:

afbeelding.png.6804d08c125d4087d733e007c76c15c8.png  afbeelding.thumb.png.930f9e1ce956526f4f075278e33342f1.png  afbeelding.thumb.png.a659d8b8a45216d51a334e0519988897.png

 

Ik krijg graag hulp bij het "omzetten van rood naar groen".

Ik heb de handleiding zo goed mogelijk doorgelezen, maar wellicht zie ik toch nog dingen over het hoofd.

Link to comment
Share on other sites

10 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Ik heb deze handleiding geschreven.

https://simtogether.com/tutorials/article/34-installeren-van-locoswap-en-het-omwisselen-van-rijdend-materieel/

Waar gaat het mis??

 

[mod. Sjef61, heb de titel wat aangepast]

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
4 uren geleden, Sjef61 zei:

Ik heb deze handleiding geschreven.

https://simtogether.com/tutorials/article/34-installeren-van-locoswap-en-het-omwisselen-van-rijdend-materieel/

Waar gaat het mis??

 

[mod. Sjef61, heb de titel wat aangepast]

 

 

LocoSwap is (naar mijn mening) goed geïnstalleerd. Jouw handleiding heb ik exact gevolgd.

Als ik dan de tool start en route Krammerdijk selecteer en daar binnen een scenario, geeft hij al die "missing objects" - rode balletjes.

Dat betekent toch, dat er iets mist bij de Krammerdijk-set? Of zie ik dat niet goed?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Rode bolletjes  betekend dat je rijdend materieel mist in het desbetreffende geselecteerde scenario in deze route.

In mijn uitleg staat ook hoe je missend rijdend materieel kan omwisselen.

Bestudeer de laatste plaatjes nog eens goed.

Daar staat hoe je een locomotief kan vervangen. Dit principe geld ook voor treinstellen en wagons.

 

Je hebt er wel wat basis kennis voor nodig als je materieel wil omwisselen.

En als het een tijdgebonden scenario is kan na omwisselen het scenario soms niet goed meer werken.

Wat zeker handig is is dat je missende repaints kan omwisselen voor originele.

Verder kan je ook zo snel achterhalen welk rijdend materiaal je mist en van welke leverancier  en of het een repaint  betreft.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

De eerste regel van je antwoord kan ik nog enigszins volgen. Dat ik rijdend materieel mis.

Maar het fenomeen "omwisselen" is voor mij onbekend. Ik mis denk ik nog veel routine.

Ik heb de handleiding nauwkeurig bestudeerd en snap hier en daar iets, maar niet alles.

 

Maar eigenlijk is mijn hoofdvraag: Waarom mis ik zoveel materieel, terwijl ik "Krammerdijk" helemaal volgens de handleiding heb geïnstalleerd.

En ja, ik ben een absolute beginner en verbaas me steeds meer over de complexiteit van het spel TS2022. Ik vind het tevens een uitdaging om er de weg in te vinden.

 

Ik speel het samen met mijn kleinzoon (van 11). Hij is al vanaf z'n 3e een enorme treinfanaat en ik probeer hem te helpen met de "computerkant" van het spel.

Maar er komt toch veel meer bij kijken, dan ik in eerste instantie verwachtte (maar ik val in herhaling).

 

Wat is een tijdgebonden scenario?

Wat zijn repiants (of is het repaints)?

 

En zo gaan we weer verder. Dank voor het meedenken!!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

wat je nu mist heeft niets te maken met de route.

Je mist , zoals ik al aangaf, rijdend materieel en die wordt niet meegeleverd met de routes.

Dit  rijdend materieel kan koop (payware) of gratis (freeware) zijn.

Welk rijdend materieel er worden gebruikt bepaald de maker van het scenario.

Dit kan freeware of payware of een combinatie zijn van beide.

 Repaints is het natuurlijk. Type foutje. 

Als je het scenario wil rijden zoals bedoeld dan moet je dus het missend materieel kopen of als het freeware betreft downloaden en installeren.

Met LocoSwap kan je dus snel zien wat je mist.

En als je handig bent kan je wat je mist omruilen met wat je wel hebt.

 

Een aantal freeware rijdend materieel kan je hier downloaden

https://simtogether.com/files/category/171-the-netherlands/

 

 

Hier staat wat meer informatie over scenario's

https://simtogether.com/files/file/1366-handleiding-scenario-maken/

Lees dit maar eens door.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nou zeg, dat ik daar toch helemaal overheen gekeken heb. Hoe eenvoudig kan iets zijn.

 

Ik heb alles van (.../category/171-the-netherlands/) gedownload en geïnstalleerd.

Een enkele bleek ik al te hebben, maar ik neem aan, dat dat geen probleem is.

Nu ga ik kijken hoe e.e.a. werkt.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy