Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×

Route Antwerpen - Gent


hsholmes

Recommended Posts

De route zal voorzien worden van de nodige veiligheidssystemen , de Traxx van Christrains werkt momenteel al ( ETCS) , TBL1+ zal ook voorzien worden maar ik zit een beetje in de knoop met hoe ik het werkend krijg xD

moest er iemand weten hoe dit werkt , luister ik graag

Link to comment
Share on other sites

Ik weet nog niet wanneer de route volledig klaar zal zijn maar hier alvast een update

Het duurt helaas vrij lang en ik weet niet goed hoe ik TBL1+ moet implementeren,

ETCS voor de traxx van christrains is op het grootste deel van de route al aanwezig!

 

De V1 van deze route zal bestaan uit volgende haltes  (Antwerpen-Centraal , Antwerpen-Berchem, Antwerpen-Luchtbal Antwerpen-Zuid, Zwijndrecht, Melsele, Beveren-Waas, Nieuwkerken-waas, SInt-Niklaas , Belsele , Sinaai , Lokeren , Beervelde, Gent-Dampoort , Gentbrugge , Gent-st-Pieters )

(+- 65 km)

 

ik weet ook nog niet zeker of ik er een (lage) prijs aan zou binden aangezien er toch wel heel veel tijd in het bouwen kruipt, advies hierover is ook zeker welkom

 

Update 7.jpg

Update.jpg

UPDATE1.jpg

UPDATE2.jpg

Update3.jpg

Update4.jpg

Update5.jpg

Update6.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Informatie over de werking van TBL1+ in de Traxx vind je uitgebreid in de meegeleverde manual of volgende YouTube video:

 

 

Over je route gesproken: je kan hier geen prijs aan koppelen wanneer je objecten gebruikt die niet van jou zijn. Dan verdien je namelijk geld met iemand anders werk. Het maken van een route kost nu eenmaal veel tijd, daarom is het ook een vrijetijdsbesteding ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hou er rekening mee dat als je er een prijs aan hangt deze niet in onze download sectie komt en dat je heel veel zaken moet regelen.

Je kan niet zondermeer payware  zomaar aanbieden.

 

Hou hier rekening mee....

Mijn freeware, en van vele anderen freeware assets makers, mag je NIET gebruiken in payware routes, ook al lever je ze niet mee!!

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

UPDATE:

 

Aangezien er een route bestaat Amsterdam-Breda(HSL) die vrij recent is doorgetrokken tot Noorderkempen (Brecht) , Heb ik mijn route ook verlengd tot daar, zodat je theoretisch gezien van Amsterdam tot Gent kan doorrijden.

 

opmerkingen bij de route (09/05):

-Ik ben nog op zoek naar de assets van de belgische overwegen. als iemand weet waar ik deze kan vinden , altijd welkom!

-Er zitten ook nog een paar bugs in de route, ik kan bv enkel door een bepaald gebied in Antwerpen rijden als ik de trein verander naar 'special' bij het maken van een scenario, de reden waarom dit gebeurd weet ik niet.

De trackrules veranderen in deze regio wel maar ik weet niet of dit hier iets mee te maken heeft.

-De release datum van de V1 versie van deze route komt in zicht. een exacte datum is nog niet bekend maar het komt zeker wel dichtbij!

 

De totale route is nu +-78km 

 

hier alvast nog een paar update foto's 

Screenshot_Antwerpen - Gent St Pieters_48.98795-8.41220_14-06-06.jpg

Screenshot_Antwerpen - Gent V1_49.30346-8.97257_16-52-33.jpg

Screenshot_Antwerpen - Gent V1_49.27779-8.97533_08-54-06.jpg

Screenshot_Antwerpen - Gent V1_48.91157-8.30951_08-01-37.jpg

Screenshot_Antwerpen - Gent V1_49.13746-8.59462_17-10-12.jpg

Screenshot_Antwerpen - Gent V1_49.13864-8.59595_16-31-05.jpg

  • Like 10
Link to comment
Share on other sites

 

Bugspotters gezocht!

 

In Bijlage een Demo versie van de route (sommige scenery stukken moeten nog opnieuw gedaan worden en sommige zijn nog leeg)

 

assets die hiervoor nodig zijn staan vermeld in de Readme (ik heb zo weinig mogelijk 3rd party assets gebruikt)

de demo zal 3 dagen beschikbaar zijn

 

[MOD Sjef61. bijlage verwijderd]

 

 

feedback graag hier via de PM/DM knop  van ST

 

[MOD Sjef61. Email adres vervangen door PM/DM]

Link to comment
Share on other sites

Op 9-5-2022 om 16:25, hsholmes zei:

-Ik ben nog op zoek naar de assets van de belgische overwegen. als iemand weet waar ik deze kan vinden , altijd welkom!

Belgische overweg kun je vinden op de site van www.coha.nl

Dit ziet er wel veel belovend uit , alleen is er al redelijk wat Belgische objecten te krijgen maar ik zie in jou route alleen maar Belgische Bvl en de seinen.

 

- Er zijn al NMBS Perrons te krijgen

- Belgische huizen

- NMBS Wachthokken

- Perronverlichting

enz

 

https://simtogether.com/files/file/1838-bovenleiding-belgie-beta-v2/

https://simtogether.com/files/file/https://simtogether.com/files/file/1875-gm-nmbs-huizenrij-15-tm-19-nieuw/

https://simtogether.com/files/file/1416-gm-nmbs-huizen/

https://simtogether.com/files/file/441-gm-sjef-7-type-nmbs-perrons-belgie/

https://www.railsim-fr.com/forum/index.php?/files/file/1822-gm-nmbs-seinhuis/

https://www.railsim-fr.com/forum/index.php?/files/file/1821-gm-nmbs-loft-objects/

https://www.railsim-fr.com/forum/index.php?/files/file/1818-gm-spoorobjecten/

https://www.railsim-fr.com/forum/index.php?/files/file/1638-gm-nmbs-woningen/

https://www.railsim-fr.com/forum/index.php?/files/file/1796-gm-nmbs-stationsset/

 

Ik denk dat je hier al aardig ver mee komt...

 

Ga zo verder !

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

In het RouteProperties.xml bestand van de demo route staan gegevens dat dit ook nodig zou zijn:

        <Provider d:type="cDeltaString">DTG</Provider>
            <Product d:type="cDeltaString">FrankfurtHighSpeed</Product>
        </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
        <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID d:id="317281016">
            <Provider d:type="cDeltaString">DTG</Provider>
            <Product d:type="cDeltaString">RhineValley1</Product>

Maar dat staat volgens mij niet in de readme, of heb ik dat mis?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Ja Jan dat is goed mogelijk, mja dat krijg je als er 2 add-ons zijn geselecteerd met grote kans dat het spoor mogelijk dezelfde is, je hebt alleen een ander pad maar wel moet je beide hebben.

De Rhine Valley1 heb ik trouwens ook niet, maar dat terzijde.

 

Afijn, nu we toch bezig zijn heb ik wat deze 2 add-ons betreft een vraag;

Mij viel op dat vrijwel alles Frankfurt highspeed is In het RouteProperties.xml bestand zoals de template, het weer enz. maar uitgerekend RhineValley1 niet, wat het terrein betreft.

Zie string:

 

    <TerrainBlueprint>
        <iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
            <BlueprintSetID>
                <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
                    <Provider d:type="cDeltaString">DTG</Provider>
                    <Product d:type="cDeltaString">RhineValley1</Product>
                </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
            </BlueprintSetID>
            <BlueprintID d:type="cDeltaString">Environment\Terrain.xml</BlueprintID>
        </iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
    </TerrainBlueprint>

 

Dus mijn vraag waarom het terrein van Rhine Valley1 en de rest Frankfurt highspeed, is het terrein zoveel anders c.q. beter of zo?

Wellicht heb je van beide add-ons scenery enz. gebruikt, maar anders zou je bij wijze van al 2 payware add-ons nodig hebben waarvan Rhine Valley1 alleen voor het terrein.

Hou mij ten goede het is jou route ..., maar ik zeg maar zo wat.

 

Edit/

Volgens TS_Tools heb je deze ook nodig en niet in de readme staat:

....\RailWorks\Assets\virtualTracks\Berlin-Leipzig\SAD\scenery\trackinfra\.....

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Jan366 said:

In Antwerpen-Centraal zie ik geen sporen. Ik vermoed omdat ik Rhinevalley1 mis?

Dit zou normaal niet mogen, alle sporen komen van de LGV addon en in antwerpen centraal van de Berlin-leipzig addon (in de readme staat wittenberg, dit is nu ook aangepast)

In de toekomst zal ik deze misschien ook aanpassen naar LGV sporen.

 

ik was me ook niet bewust dat frankfurt-highspeed en Rhinevalley1 gebruikt werden, 

 

@trans-xp ; zou de route ook correct laden zonder Rhinevalley?

 

is het btw ook mogelijk het pad van deze spoor assets aan te passen zodat enkel Berlin-wittenberg nodig is en leipzig niet?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Op 15-5-2022 om 11:32, Trains-xp zei:

Mij viel op dat vrijwel alles Frankfurt highspeed is In het RouteProperties.xml bestand zoals de template,

het weer enz. maar uitgerekend RhineValley1 niet, wat het terrein betreft.

Zie string:

 

    <TerrainBlueprint>
        <iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
            <BlueprintSetID>
                <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
                    <Provider d:type="cDeltaString">DTG</Provider>
                    <Product d:type="cDeltaString">RhineValley1</Product>
                </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
            </BlueprintSetID>
            <BlueprintID d:type="cDeltaString">Environment\Terrain.xml</BlueprintID>
        </iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
    </TerrainBlueprint>

 

Dus mijn vraag waarom het terrein van Rhine Valley1 en de rest Frankfurt highspeed, is het terrein zoveel anders c.q. beter of zo?

Hier moeten we even op terug komen want ik zag wel dat de route Frankfurt highspeed ook gebruik maakt van de Rhine Valley1 Terrain blueprint.

Want zelf heeft deze route geen terrein map c.q. bestand waar hij de texturen uithaalt.

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hallo,

 

Een goede avond, Ik heb jouw mooie beta route gedownload gehad.

 

Reeds heel mooi werk !

 

Ik heb nog enkele vragen, de meeste perron's zie ik niet, terwijl andere leden deze wel hebben. De ingang van de tunnel L59 ( Kennedytunnel ) Na Antwerpen Zuid zijn ingang ziet er ook raar uit. Uiteraard begrijp ik ook dat dit een Beta project is natuurlijk.

 

Zou het mogelijk zijn om me een link te bezorgen voor de perron's, ik heb namelijk alles gedownload zoals er stond.

 

Thanks, 

 

Groetjes uit Dendermonde

railworks64.exe Screenshot 2022.07.11 - 17.02.25.60.png

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy