Jump to content

Spoorlijnen Zuid Limburg


BertTrain

Recommended Posts

De afgelopen tijd niet zoveel gewerkt aan de route omdat een mens er af en toe ook even tussenuit moet. Wel tijdens deze periode wat objecten gebouwd. Maar we hebben de draad weer opgepakt en flink gebouwd aan het plaatsje Echt. Van Echt is het nog 13 km naar Roermond. Dus er is nog wel wat werk aan de winkel voor de volgende update. Hieronder wat plaatjes van de vorderingen:

 

A_20240612110808_1.thumb.png.de4c27d42c46eb3e80a21183b78dfae2.png

Nieuw object voor het station Voerendaal.

 

A_20240612110725_1.thumb.png.b55ad5aa1493de65e8e5f18bf1fb7671.png

Bij het meest gewaardeerde station van Nederland, Klimmen Ransdaal, staat nu ook een kopie van het origineel.

 

A_20240609142906_1.thumb.png.76b9e67551008d9732097d35396986ea.png

Het derde stations gebouw dat ik afgelopen periode gebouwd heb is dat van Echt.

 

A_20240612110526_1.thumb.png.b819b448b8fdd2c1327615c047c06dc0.png

Dierenpark en kinderboerderij ‘t Hertenspoor in Echt is vanuit de trein te zien.

  • Like 3
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Het is weer tijd om de vorderingen van de route Spoorlijnen Zuid Limburg te laten zien. Langzaam werk ik vanuit Echt naar Roermond toe. Ook ben ik begonnen met de scenery voor de Stad Roermond. Ik laat maar weer wat plaatjes zien.

De trein gaat in deze tunnel onder de A73 door.

A_20240721195837_1.thumb.jpg.03b678bc40b67a32f0e48d96f237646a.jpg

 

Enkele plaatjes van het spoor ter hoogte van het plaatsje Linne.

A_20240721195749_1.thumb.jpg.990b2409e91b528fee80dc942c818c9b.jpg

 

A_20240718163247_1.thumb.jpg.9eb8137add3221d797c70ea4fe3706c7.jpg

 

A_20240718162851_1.thumb.jpg.e2c0e68a9e7c86a4dccc94ac2bf01f96.jpg

 

De omgeving van de Kappellerlaan in Roermond

A_20240718163525_1.thumb.jpg.aaf4b00499270108c42771355668c495.jpg

 

A_20240721195529_1.thumb.jpg.9980d69aae6227257756702f395eb158.jpg

 

A_20240718163427_1.thumb.jpg.7c356a2b2eadc05b98975dd7ae542d2f.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Afgelopen week was ik in midden Limburg, mooie gelegenheid om Roermond te bezoeken en daar foto's van station en omgeving te nemen. Ik kan nu verder met de afwerking van het stationsgebouw Roermond waar Frits (Frison) mij het basisgebouw voor heeft geleverd.
Roermond zuid is wat scenery betreft klaar dus gaan we nu verder bouwen naar het noorden van Roermond.1_20240816201852_1.thumb.jpg.504c7e62d18a60446c40def1c7be59ea.jpg

Het stationsplein van Roermond.

 

1_20240816201927_1.thumb.jpg.e0b5fc5ab0046471836e6075e9551c88.jpg

Tijd voor een Terrasje...

 

1_20240816201950_1.thumb.jpg.0780823ba7deffc47ff54b297e5b01ff.jpg

De zuidkant van Roermond met de karakteristieke watertoren.

 

1_20240816201958_1.thumb.jpg.524918f4d52385ae3d3b4b6077c3543b.jpg

De linkse sporen (tussen het gras) zijn enkele jaren geleden losgekoppeld van de rechtersporen maar liggen er nu nog steeds. Ook het spoor naar Duitsland is deels afgebroken.

 

1_20240816202015_1.thumb.jpg.7277363bce78ec3b4f2e02115e42dae9.jpg

Er is veel parkeergelegenheid in Roermond.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Het uitbrengen van de update voor de GTW van Chris heeft nogal wat invloed op de meegeleverde scenario's van de route Spoorlijnen Zuid Limburg, dit raakt 30 van de 40 scenario's.
De scenario's waar de GTW de spelerstrein is (5 stuks) werken niet meer.
In andere scenario's wordt de GTW als AI of Loose content gebruikt, deze werken nog wel.
Ik ga dit aanpassen, maar dat zal pas beschikbaar komen bij de volgende release van de route.
Reden hiervoor is dat in de nieuwe release de laatste update van de COHA seinen zijn toegepast en daarvoor moeten (o.a. bij keren) ook aanpassingen aan de scenario's worden uitgevoerd. Daarnaast zijn in de nieuwe release de aanpasbare CTA's van Chris toegepast, ook daar zit werk in voor de scenario's.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Goed nieuws
Ik heb gisteren versie 3.1 van deze route geüpload.

Image.png.996254faf9c385542988713edb56b207.png

 

Wat is nieuw aan deze versie:
In eerste plaats het traject Maastricht - Roermond.

Daarnaast zijn er nog de volgende zaken aangepast:

  • Routemarkers toegevoegd aan de route.
  • Diverse technische aanpassingen aan de rails, wissels, seinen en ATB.
  • Meer Portals voor de scenariobouwers toegevoegd aan de route.
  • De perrons in Landgraaf verlengt naar 130 meter.
  • Vegetatie op het gedeelte Maastricht - Kerkrade aangepast.
  • Nieuwe stationsgebouwen voor Klimmen-Ransdaal en Voerendaal.
  • CTA's vervangen door nieuw type van Christrains

Aan de route zijn voor het nieuwe traject Maastricht - Roermond 6 scenario's toegevoegd waardoor het totaal op deze route op 41 standaard scenario's komt.

Na de upload wordt de controle van de route door het downloadteam uitgevoerd waarna nog eventuele aanpassingen moeten worden gedaan. De verwachte release datum is over 2 a 3 weken. Dus nog even geduld.

 

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Imagepreview.jpg.1a589967f209643d9d3383b8425a1fbc.jpg

 

Maandagavond 4 november 2024 gaat Rob (Rubku_NL) op Twitch een preview doen van het nieuwe gedeelte in de route "Spoorlijnen Zuid Limburg".
Dit betreft het traject van Maastricht naar Roermond.

 

De livestream van Rob begint om 19:30 uur.

Na de livestream zal de versie 3.1 beschikbaar komen voor download.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Op 7-11-2024 om 08:40, Ritchie87 zei:

Niet Normaal... echt een schitterende route.
Ik herken alles in die route omdat ik van Maastricht afkomstig ben, maar petje af, wow!
Kijk nu alweer uit naar toekomstige plannen!
Complimenten!!

 

Dank voor je reactie, dit motiveert om verder te bouwen aan de route.

 

Kom je in versie 3.1 nog een foutje tegen meld dit dan in dit topic of via een PB.

In versie 3.2 zal in ieder geval het traject Sittard - Heerlen worden opgenomen. De start hiervan is al begonnen en inmiddels gevorderd (vanuit Heerlen tot voorbij station Nuth. Daarnaast ben ik bezig om de vegetatie op het ZLSM traject op hetzelfde niveau te brengen als Maastricht - Roermond (in versie 3.1 is dat al gebeurd voor het traject Maastricht - Kerkrade Centrum).
Voor de release van versie 3.2 zal nog wel een of meerder trajecten toegevoegd worden, wat dat gaat worden weet ik op dit moment zelf nog niet, dat blijft dus ook een verrassing.

Dus maar weer wat plaatjes van het nieuwe traject:

 

Station Hoensbroek en de omgeving:
20241026163128_1.thumb.jpg.cfd1d71d1e301bc4874fee632f5938a1.jpg

 

20241108143445_1.thumb.jpg.7839971a54f1fb105f14c701b8f1cc0e.jpg

 

20241108143553_1.thumb.jpg.5b763b89c8f796117768f9fdd5e9303e.jpg

 

Tussen Hoensbroek en Nuth:

20241108143759_1.thumb.jpg.bcbc1e235d8115c4070d0a4e5ba4ad08.jpg

 

20241108144139_1.thumb.jpg.c5778732a5b21ed3c7d9d87b77647827.jpg

 

20241108144209_1.thumb.jpg.b9ba09d4d20a1c7d9d9ee8c669dd0629.jpg

 

Station Nuth en omgeving:

20241108144418_1.thumb.jpg.578dd9d61653cffdaf0dcb7a74510a4f.jpg

 

20241108144435_1.thumb.jpg.340024a9564c7d5438132c7f565b1354.jpg

 

20241108144507_1.thumb.jpg.7e8124cc8e2369fa0385af549e511ac9.jpg

 

Op weg naar Schinnen:

20241108144651_1.thumb.jpg.2c72308f7b988acc79124162a9f0201b.jpg

 

20241108144716_1.thumb.jpg.7f6443645264ea0b06b477e928954f8e.jpg

 

 

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Op 8-11-2024 om 16:52, BertTrain zei:

.........

Voor de release van versie 3.2 zal nog wel een of meerder trajecten toegevoegd worden, wat dat gaat worden weet ik op dit moment zelf nog niet, dat blijft dus ook een verrassing.

 

Wanneer dat ook Maastricht - Luik gaat zijn ga ik vragen of DTG jou niet in vaste dienst kan nemen.
Dan zal ik je wel moeten voordragen voor een lintje, 😉

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy