Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×
  • 0

Probleem met een sein


Rob_zeeland

Question

Beste mensen..

 

Ik ben wat seinen aan het plaatsen en ben ook wat aan het testen er van.. maar het gaat gelijk fout. 

 

ik heb het zo gedaan dat ik een serie cargo wagons wil ophalen maar het gaat niet omdat het sein waar de cargo staat op groen blijft staan. ik zie niet in waarom deze groen zou moeten zijn aangezien er geen loc voor staat of iets.

 

 

 

 

20220726080928_1.jpg

 

Edit: Als ik naar een leeg spoor wil gaat het licht ook niet op groen. 

20220726084907_1.jpg

Edited by Rob_zeeland
Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

zo als het nu is op de screenshot werkt het wel. dus niet elk spoor een sein maar het sein na het emplacement. als ik net vertrek dan kan ik nog niet op tab drukken.. als ik vlak voor het sein ben werkt tab wel.. bij het 2de sein werkt het ook met tab en weer als ik niet al te ver verwijderd ben van dat sein.

20220726102055_1.jpg

Edited by Rob_zeeland
Link to comment
Share on other sites

  • 0

@Trains-xp ik rijd met een 361 en vooruit

 

ik denk dat er iets fout zit in dat rode cirkeltje.. ik heb de sporen allemaal main line gemaakt maar dat was het dus niet. als ik dat stukje voorbij ben werkt de tab toets wel daarvoor gebeurd er niks als ik tab druk. als ik afbuig naar die 2 sporen er onder werkt het wel  maar heb dit nog niet getest met wagons op de baan of zo..

20220726153415_1.jpg

Edited by Rob_zeeland
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Oké, zou je achteruit hebben gereden dan werkt de Tab niet en is het Ctrl + Tab.

Vraag maar zo wat, maar de wissels staan goed gesteld naar het desbetreffende spoor?

En dat inrijsein voor die rode cirkel hoe zit dat dan qua linken plus de andere seinen, zo hier en daar staat een sein maar kan het daar niet aan liggen?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

@Trains-xp de wissels staan goed en zo als het nu is werkt het maar ik zou graag seinen hebben per spoor en nu heb ik pas een sein als ik het emplacement af rij. dat inrij sein gaat dan ook niet naar alle 17 sporen nu maar naar de 3 inkomende.. die 2 andere werken naar behoren die heb ik getest.

 

screen 1 is inrij sein screen 2 zijn die ander 2 seintjes

20220726195159_1.jpg

20220726195304_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, je geeft het al aan maar de inrijsein linken horen anders te liggen ofwel die horen op alle rangeersporen te liggen. (zie knipsel wijsvinger(s))

En de dwergseinen horen bij de rangeersporen te staan (wijsvinger(s)) met de linken over de wissels naar de inrijseinen, dus horen niet te staan wat je in plaatje 2 laat zien om het goed te laten functioneren.

 

 

seinen.jpg

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

ik heb het weer compleet gemaakt met in en uit rij seinen .. (50 crashes verder)  probleem is ook gelijk terug. ik heb die witte paaltjes neer gezet zodat ik weet waar de pijlen zitten van de seinen.. naar mijn mening staan deze goed.. ik weet het niet meer.. het kan zo wel horen maar ik krijg het zo niet aan de gang.. als ik door rood rij en dan alle wissels voorbij ben kan ik tab drukken dan mag ik door rijden..

20220727211924_1.jpg

20220727212054_1.jpg

20220727212118_1.jpg

20220727212331_1.jpg

Edited by Rob_zeeland
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, zo zou het goed moeten zijn qua seinen.

Het zal niet uitmaken maar omdat je zei dat het een standaard scenario is zie ik wel dat het handwissels zijn.

D.w.z. dat die met een standaard scenario niet te schakelen zijn en blauwe cirkels ziet bij de wissels.

Mja dan weet ik het verder ook niet, het enigste wat ik kan bedenken is je route zover klaar even inpakken en via een PM een downloadlink sturen.

Dan kan ik hier eens kijken of ik eruit kom.

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

even een update!

 

Ik heb het in een freeroam wel aan de gang maar in het standaard scenario wil die niet.. ik heb nu alle sporen op mainline.. ik had eerst alleen de sporen gedaan waar ik overheen moest. alles is nu voorzien van seinen.

 

maar waarom dit in het standaard scenario nog niet werkt is mij ook weer een raadsel.. maar goed we gaan weer verder zoeken dan maar..

 

@Trains-xp ik had gezien dat het seinentest 1 scenario in de war was gegooid ..ik heb eventueel een aangepaste versie waar het weer in orde is..

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja dat had ik al gezien dat je (s) siding 1 en 2 door elkaar had gegooid qua koppelen enz.

En kwam nog iets tegen dat er 1 sein link (over de wissel) van een van de 4 seinen (bij siding 1) verkeerd om ligt.

Dat neemt niet weg, na dat veranderd te hebben, ik het werkend heb gekregen en krijg dus na de Tab ook vooralsnog geen toestemming.

Ofwel we puzzelen nog even verder.

 

Edit/

Het zal niet uitmaken maar 140 km/u is wel erg hard op een rangeerterrein.

 

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

@Trains-xp

Als je het locje verzet naar b.v. het zesde spoor vanaf boven gezien.. dan werkt het wel. blijkbaar kan het sein die wissels niet goed verwerken of zo.. maar toch raar dat het nu in de freeroam dan weer wel werkt..

20220728151513_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Juist, hiermee hoef je niet over de kruiswissels heen en daarom had ik al sterk het vermoeden dat het in 1 van die 2 kruiswissels zat.

Sterker nog, die heb ik beide eens verwijderd en opnieuw gelegd en wat dacht je wat, nu werkt het scenario en word dat dwergsein meteen geel.

Kortom probeer dat eens en haal het rechte spoor weg tot aan de wissels wat zonder sein gevolgen kan dat ze verdwijnen, en dan met de kleinste boogstraal maken want vracht kan al net te ruim zijn.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

ik ga er nu aan beginnen om ze opnieuw te leggen.. had nog niet eerder tijd.. word vervolgd!

 

edit:

 

zou je een screen van de kruis wissels toe kunnen voegen.. ik heb ze nu allebei opnieuw gelegd en nu ook 1 weg gelaten maar het werkt geen van 2 bij nu

20220728195032_1.jpg

Edited by Rob_zeeland
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy