Jump to content
Het is weer mogelijk om te stemmen op jouw favoriete screenshot! I It’s now possible to cast your vote for your favourite screenshot! ×
  • 0

Rood kruis in route.


gelijkstroom

Question

Hallo treinsimmers, op mijn laptop heb ik opeens rode kruisjes in het baangedeelte tussen Utrecht en Amersfoort (misschien ook wel elders) van de HvN route. Die heb ik niet op mijn gewone desktop. Ik had nog 1.5 op mijn laptop, die snel verwijderd en update 1.6 van HvN geïnstalleerd met de nodige pakketten van Coha. Maar ik raak die kruisjes niet kwijt. Mis ik bepaalde assets of is er wat anders aan de hand? Ik hoop, dat iemand dit herkent en weet hoe ik die kwijt kan raken.

20220825155719_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

11 answers to this question

Recommended Posts

  • 1

Hierbij de reden waardoor dit wordt veroorzaakt. 

 

  • Oorzaak

Het is misschien moeilijk te begrijpen, maar het ligt aan je opgeslagen 'data' van je game sessie. Als jij bijvoorbeeld de route Hamburg Hanover opstart (Welke een eigen, duitse ondergrond heeft). Dan zie je op die route 'grijze' wissels en seinen zijn veranderd in deze rode kruizen. Mocht je de route daarna afsluiten, en zonder de game opnieuw opstarten een andere route openen (zoals Hart van Nederland), dan heb je in die route hetzelfde.

 

  • Oplossing

Elke keer dat je van route veranderd, start de game opnieuw op. Hierdoor krijg je steeds een 'verse' history en heb je steeds de ondergronden en 2d kaarten zoals het hoort. Ook heb je dan minder kans op een tempdump.

 

 

Ik hoop je hiermee genoeg informatie te hebben gegeven. ?

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Tsja, ik heb die rode kruisjes ook nog nooit gezien. Het zit ook in andere scenario's, bijv. bij het emplacement van Utrecht (zie foto). Het zou kunnen zijn, dat ik iets mis in de route, een of andere asset, maar het kan ook wat anders zijn. Nogmaals, bij mijn desktop zie ik dat niet in de HvN-route. Alleen op mijn laptop. Eigenaardig!

20220825204809_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nja ik vraag maar zo wat, maar de rode XXX zie je die bij een bepaalt scenario opstarten in de scenario editor, of als je al rijdend naar de 2D map gaat bij een scenario?

Of maakt dit niet uit en zie je ze bij beide opties?

 

Edit/

Heb eens gekeken met verschillende opties maar ik zie hier nergens Rode XXX staan.

Maar als scenario's het verder goed doen zou ik me daar niet te veel in verdiepen, ook al omdat je het op de desktop niet ziet.

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Goedenavond. Computers blijven (voor mij) soms vreemde apparaten. Het probleem was, dat die rode cirkels met zwart kruis op mijn laptop verschenen en bij dezelfde route op mijn desktop niet. Hoezo???? Bij nader inzien staan die rode cirkels vnl. aan het eind van een stukje rails, dus aan het eind van een doodlopend spoor. Op mijn desktop zijn dat gewoon rode cirkels zonder zwart kruis. Op mijn laptop stonden ook een paar van die cirkels met zwart kruis in de route tussen Den Dolder en Amersfoort met als gevolg ook een rood sein, wat niet gepasseerd kon worden. Nu heb ik net de laatste versie van de Nederlandse seinen van Coha (versie 4.0) gedownload en geïnstalleerd en wat blijkt? De rode cirkels met zwart kruis zijn verdwenen in het traject (zie foto). Ze staan nog wel aan het eind van een doodlopend spoor. De trein (Traxx) neemt in het scenario (Utrecht-Amersfoort retour) opeens ook een andere route, niet over het meest rechtse spoor vanaf station Utrecht, maar over het meest linkse spoor (zoals dat ook hoort). Hoezo???? Hoe kan dat??? Maar goed, in principe is met versie 4.0 van de Nederlandse seinen het probleem wel opgelost. Maar het blijft een vreemd verhaal.

Beide computers hebben windows 10, maar het zou kunnen zijn, dat de grafische kaart het verschil maakt. Daar heb ik echter geen kaas van gegeten. Dus wat de oorzaak van dit verschil in alleen rode cirkel en rode cirkel met zwart kruis veroorzaakt blijft voor mij een raadsel, maar in de praktijk kan ik de scenario's weer gewoon rijden.

20220827174827_1.jpg

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0
Op 26-8-2022 om 12:40, truij_treinen zei:
  • Al geprobeerd de route opnieuw te installeren?

Dan zou zoals truij_treinen eerder zei dat de oplossing zijn geweest als het nog niet gefikst was/is.

Mja toen wist je nog niet waar het aan lag wat ClipmeneerNL aangeeft.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hallo Clipmeneer en trainsxp,

Ik moet mijn excuses aanbieden. Bij deze! Trainsxp had het over het antwoord van Clipmeneer en ik dacht: "Clipmeneer?" Nog eens naar boven gescrolld en toen zag ik dat eerste antwoord op mijn vraag. Op de een of andere manier heb ik dat helemaal over het hoofd gezien. Gelijk het advies opgevolgd en dat klopt inderdaad helemaal. Ik heb eerst een scenario in de IJsselroute gestart. Daar zag ik die vreemde kruisjes niet. Toen heb ik, zonder TS2022 af te sluiten, een scenario gestart in de route HvN en zowaar, ook daar waren nu de kruisjes verdwenen en waren het de "normale" rode cirkels. Nu begrijp ik ook, waardoor dat "vreemde verschijnsel" dus veroorzaakt wordt. Dankzij de uitleg van clipmeneer, waarvoor ik hem heel dankbaar ben. Weer wat geleerd. Heel veel dank daarvoor. Geweldig, dat er steeds mensen zijn, die dat inzicht hebben en het kunnen uitleggen. Beetje dom van mij, dat ik die oplossing niet eerder opgemerkt heb. Had veel tijd en gezoek gescheeld. Maar .... toch goed gekomen!

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy