Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×
  • 0

Spoor bijster na telkens Exceptioncode: 0xC0000005 out of memory


Wilco Smit

Question

Goedenavond, iets minder voor mij.....
Al tijdje bezig met TS, zekers toen ik zag dat er NL materieel te krijgen was.
Alles liep goed, heb nog niet alles, dus sommige scenarios missen nog wat, dat komt later wel.
Maar pas gelee liep ik dus tegen de exception code: 0xC0000005 aan, nog nooit gehad, en was er niet altijd.
Zag dus memory probleem, PC ingedoken, oke ik heb maar 16GB geheugen, mss dat het probleem, de 1080Ti zal het wss wel niet zijn.
Goed, dan maar een upgrade aan de pc, 64GB memory en gooien er ook een 3070Ti in, die andere gaat in oudere pc als upgrade, wil namelijk spullen van Dutch Classics erbij hebben, en schijnt wat zwaar te zijn.....
Verbazing aldaar, wederom eruit gegooid, op zoek, cache leeg gehaald, in steam game gevalideerd, instellingen aangepast dat de graphic card het werk doet, haven benchmark gedraaid, damn dat is hoge waardes, memory nagekeken.....Ik weet het even niet meer, ik ben niet zo een PC held met graven en doen.....
En toen een scenario het deed, moeizame start ICNG, klopte daar ook iets niet, aangekomen bij de gestrande trein was ineens mijn spoor verdwenen, waar ik op reed, terwijl dit scenario het altijd goed deed, net zoals de vrijheidstrein naar Dordrecht en museumtrein.....

Zoals de titel aangeeft, ik bent het spoor bijster, sta op een zijspoor.
Iemand een idee, links, uitleg in NL want heb gemerkt dat iets in Eng ik niet op mijn pc weet te vinden, terwijl ik een aardig woordje Eng babbel, Clips, ik zoek alles na, maar weet niet meer waar te beginnen.....

Vriendelijke groet, en alvast bedankt, of moest dat andersom geschreven worden.....

Wilco Smit.

PS, het laden van scenario moeizame start duurde ook ongeveer 6 minuten, lijkt mij ook niet fris, wil eigenlijk alles van TS van de HDD naar een grotere SSD zetten.....maar HDD heeft nog genoeg ruimte ( 2TB heeft nog 388GB over ) , gaat meer om de snelheid, maar hoe werkt dat dan weer, of alles opnieuw installen.....

Link to comment
Share on other sites

9 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Hallo Wilco,

 

Aan je specs van je pc zal het niet liggen.

 

Ik heb het betreffende scenario zelf zojuist getest en het opstarten duur bij mij 1 minuut en 15 sec.

 

Ik haal circa 30FPS op mijn laptop en het TS op een externe SSD geïnstalleerd.

NVIDIA GeForce GTX 950M (2048 MB)

Intel Core i7-6700HQ

16384 MB(2 x DDR4-0)

WD-BLACK D30 NVMe SSD Game Drive

RW enhancer2

 

Het probleem mbt 0xC0000005 heb ik in het verleden ook gehad. Bij mij is na het aanpassen van de virtual-memory-pagefile dit probleem verleden tijd.

 

Ik vermoed dat jouw probleem te maken heeft met het ontbreken van bepaalde assets in de route Zuid West Nederland. Je kunt dit controleren met behulp van het programma TS-tools

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
54 minuten geleden, Milko80 zei:

Hallo Wilco,

 

Aan je specs van je pc zal het niet liggen.

 

Ik heb het betreffende scenario zelf zojuist getest en het opstarten duur bij mij 1 minuut en 15 sec.

 

Ik haal circa 30FPS op mijn laptop en het TS op een externe SSD geïnstalleerd.

NVIDIA GeForce GTX 950M (2048 MB)

Intel Core i7-6700HQ

16384 MB(2 x DDR4-0)

WD-BLACK D30 NVMe SSD Game Drive

RW enhancer2

 

Het probleem mbt 0xC0000005 heb ik in het verleden ook gehad. Bij mij is na het aanpassen van de virtual-memory-pagefile dit probleem verleden tijd.

 

Ik vermoed dat jouw probleem te maken heeft met het ontbreken van bepaalde assets in de route Zuid West Nederland. Je kunt dit controleren met behulp van het programma TS-tools

 

 

Hai.

Rare vindt ik dat het scenario met de ICNG hiervoor zonder problemen heeft gewerkt, kwa rails.

Als ik ziet dat als het eindelijk begint er nog vele dingen ingeladen moeten worden, snap ik dat t een zwaar scenario lijkt.....

 

Waar kan ik dat virtual memory-filepage vinden?

Is dat op de schijf vd game, of in de PC.....sorry noob.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 uur geleden, Wilco Smit zei:

Waar kan ik dat virtual memory-filepage vinden?

Is dat op de schijf vd game, of in de PC.....sorry noob.

 

Via google zoeken naar: "Warwick Rail Fixing the Out of Memory Error" kom je als het goed is uit op de Steam Gidsen van Warwick Rail. Hierin staat duidelijk uitgelegd hoe je dit kan aanpassen.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Op 24-9-2022 om 09:03, RobertF68 zei:

Misschien goed om aan te geven bij welke route en scenario dit optreedt.

Hai.
Even gekeken welke mij direct opvielen.
Zijn bovengenoemde die ik al eerder heb gespeeld, 't hart van Nederland v_1.6.....(BLXT) 08-Right away from the museum.....zag bij klikken op F1dat het spel stopt en ik die melding kreeg.....
                                                                                             Zuid West Nederland         ..... (Koplopermau) Vrijheidstrein van Rotterdam.....Deze stopt al voordat laden compleet is en ik die melding kreeg.....Terwijl ik deze al een aantal maal heb gespeeld zonder problemen.....

Als ik dan het scenario pak, 't hart van Nederland v_1.6.....(RcA51) Museumrit, welke eigenlijk hetzelfde lijkt, dan is er niets aan de hand.
Pak ik een ander scenario van Koplopermau op dezelfde lijn, is er ook niets aan de hand.....

Miko80 heeft een link geplaatst die ik nog nakijk, was ik al wel langsgekomen, maar ja, noob dus gaat mij nog boven mijn pet, wordt even goed inlezen, en dan denkt ik optie 3, dat leegmaken hebt ik al aangezet.....

Scenarios zijn gespeeld in Standard.

Edited by Wilco Smit
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Goeiemiddag gentlepeople.....

Ben bezig geweest, en heb de scenarios waar het gebeurde opnieuw geinstalleerd, en de museum trein, vrijheidstrein doen het weer, als ook het verdwenen spoor bij scenario Moeizame start ICNG.....
Hoewel nog niet alles oke lijkt te zijn, inladen Moeizame start ziet er nogal raar uit, zie de treinen al staan maar gehele station moet nog ingeladen worden, maar daar had iemand een reactie bij het scenario geplaatst wat wss het antwoord is.....

Helemaal blij nu, straks maar eens op Dutch Classics kijken, welk moois ik er allemaal bij wil hebben.

Voor nu, Hartelijk dank voor de hulp, altijd fijn.

VG Wilco Smit. 

railworks64.exe Screenshot 2022.09.25 - 15.40.26.18.png

Edited by Wilco Smit
uitgebreid met pic
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hallo Wilco,

 

Goed om te horen dat het jou allemaal gelukt is.

3 uren geleden, Wilco Smit zei:

Hoewel nog niet alles oke lijkt te zijn, inladen Moeizame start ziet er nogal raar uit, zie de treinen al staan maar gehele station moet nog ingeladen worden,

Het inladen van de diverse assets (zoals de rails en station) bij aanvang van het scenario viel mij inderdaad ook al op. Dit duur circa 20sec.

 

mvg Henk

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik heb ondertussen ook het geheel van de HDD naar een SSD gekregen, incl de Christrains, volgens mij, ICNG deed het iig.

Laadt nu zekers sneller in.

Nu wachten op de links van Dutch Classics en ik kan weer door.

 

Nogmaals bedankt voor de hulp en info mensen, zeer gewaardeerd....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy