Jump to content
  • 0

Vragen omtrent Starten bouw nieuwe route


Truij

Question

Hey, ik ben momenteel bezig met een (nogal) fictieve route. Ik hoop morgen al 1 of 2 screenshots te kunnen sturen van rond het eerste station genaamd Broeckersveen.  Maar ik heb ook nog (best veel eigenlijk) wat vraagjes, vooral over gebruik seinen, borden en over assets (die zal je nog vaak horen). Waarmee ik al wil snel wil beginnen. Wanneer gebruik je een baanvaksnelheid bord (groene driehoek) en wanneer je een snelheid bord gebruik (witte vierkant). 

En ik had nog een vraagje over de seinen chaos die Coha seinen heet. Want, ik kwam er best snel achter dat in het Coha seinen pakket nogal veel seinen zitten. Sommige herken ik niet (of totaal niet) en andere wel. Maar wanneer gebruik je een sein met cijfer eronder en wanneer eentje zonder? En gebruik je een "dwergsein" enkel bij stations (en je ziet hem al aankomen) wanneer gebruik je die dan. En een sein moet normaal toch rechts staan?

 

Graag bedankt voor de moeite (als iemand dit leest)?!

Link to comment
Share on other sites

14 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Geavanceerde sein opvolging.

maak een testroute met rails en seinen en wissels  en ga er eens mee experimenteren met behulp van de documentatie.

Vul de codes in en kijk wat er gebeurd. Begin simpel. 

De documentatie is erg uitgebreid en duidelijk....dus hier alles gaan uitleggen is dubbel werk en zinloos

Anderen hebben dit ook zo moeten doen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ehh, nog één vraagje: want zoals jullie misschien hebben gezien heb ik ondertussen al wel wat (eerste station voor 90% afz gevonden hoe je van zigzag naar niet zigzag ga met de bovenleiding etc.), maar toch lukken een paar dingen niet. Want als ik het gele ATB bordje plaats, dan gaat hij wel op het goede moment af, maar dan staat het verkeerde getal erop. Oplossing? En waarvoor dienen km bordjes? (Dat wou professor Google niet zeggen).

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Op 2-10-2022 om 12:25, truij_treinen zei:

En P seinen hoeven toch (zoals ik eerder vroeg) enkel bij wissels? Tenminste, dat dacht ik te lezen in de handleiding.

 

Dat heb je dan verkeerd gelezen, P seinen horen juist niet bij wissels want daar zitten nl. geen rail linken aan (op de 0 link na) die over de wissels gelegd moeten worden om bijv. 2 sporen of meer te beveiligen.

Maar bekijk anders eens wat routes hoe dat daar gebeurd is, tevens is er genoeg info te vinden in de handleidingen en heb hiermee geen zin om dit te herhalen.

Trouwens de eerste gebruikers van het seinen pakket hoe zouden die eruit gekomen zijn dacht je, juist door aandachtig de handleiding door te spitten, en niet ff gauw er doorheen lopen en denken dat je dan alles wel weet. ?

Link to comment
Share on other sites

  • 0
59 minuten geleden, Trains-xp zei:

Dat heb je dan verkeerd gelezen, P seinen horen juist niet bij wissels want daar zitten nl. geen rail linken aan (op de 0 link na) die over de wissels gelegd moeten worden om bijv. 2 sporen of meer te beveiligen.

Maar bekijk anders eens wat routes hoe dat daar gebeurd is, tevens is er genoeg info te vinden in de handleidingen en heb hiermee geen zin om dit te herhalen.

Trouwens de eerste gebruikers van het seinen pakket hoe zouden die eruit gekomen zijn dacht je, juist door aandachtig de handleiding door te spitten, en niet ff gauw er doorheen lopen en denken dat je dan alles wel weet. ?

Oeps, typfoutje?. Maar wel bedankt voor de hulp.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
21 uren geleden, truij_treinen zei:

Ehh, nog één vraagje: want zoals jullie misschien hebben gezien heb ik ondertussen al wel wat (eerste station voor 90% afz gevonden hoe je van zigzag naar niet zigzag ga met de bovenleiding etc.), maar toch lukken een paar dingen niet. Want als ik het gele ATB bordje plaats, dan gaat hij wel op het goede moment af, maar dan staat het verkeerde getal erop. Oplossing? En waarvoor dienen km bordjes? (Dat wou professor Google niet zeggen).

Het is uiteindelijk gelukt door bij het bordje dat je ziet de "verbinding" bij het 40 gedeelte te zetten (zodat je een 4 ziet) en een ander ATB bordje ergens weg te stoppen (ik deed het onder de grond) en die wel op de goede plek te "verbinden".

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy