Jump to content
Er was een korte storing in het gebruik van Ideal. Dit probleem is opgelost! We faced an issue with our Ideal payments. This issue has been solved now. ×
  • 0

Ik mis de handleidingen van alle Nederlandse treinen


Wim-train

Question

Beste mensen,

 

Sinds afgelopen september heb ik alle treinen van ChrisTrains en ben ik aan het oefenen op Krammerdijks Deltaland. Elke week rijd ik een andere trein om de bediening in de vingers te krijgen. Leuk om te doen! Lastig is dat ik tijdens het installeren van de treinen steeds dezelfde foutmelding kreeg, namelijk dat de decompressie van de pdf-handleiding mislukt is. Ik heb dus prima werkende treinen, maar mis alle handleidingen. Op internet heb ik niet kunnen vinden hoe ik dat op kan lossen, dus opnieuw installeren helpt me niet. Ook heb ik op internet (incl. Simtogether) de handleidingen niet als losse download kunnen vinden. Mijn vraag is daarom of iemand weet waar ik deze wel kan vinden?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

 

Wim

Link to comment
Share on other sites

11 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Dan zit de fout waarschijnlijk in je Adobe software zodat de pdf bestanden niet worden gedecomprimeerd en hiermee niet worden geïnstalleerd.

Of het heeft mogelijk te maken met je virus scanner waar je op word gewezen als je een CT add-on installeert.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Beste Sjef61,

 

In de map: C:\Games\Steam\steamapps\common\RailWorks\Manuals\ChrisTrains zijn helemaal geen pdf-handleidingen te vinden, behalve van de NS 2200 en de ICNG. Ik beschik over een abonnement op Adobe-software (vanwege Photoshop), dus kan zeker wel pdf-bestanden lezen, maar ze worden niet toegevoegd in deze map. Lastig is dat ik hier geen oplossing voor op internet kan vinden.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dan is er iets niet goed gegaan  bij het installeren van de CT add on.

Je ziet ze bij mij keurig in mappen staan.

image.png

 

 

Sommige oude treinen kunnen ook in deze map staan

image.png

image.png

 

Ik open ze in de windows Edge.

 

Op internet zal je niets anders vinden

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Beste Sjef61 en Trains-xp,

 

Dank voor jullie snelle hulp. De tip van Trains-xp heeft me geholpen. ik heb de virusscanner uitgeschakeld en één van de treinen van Chris opnieuw geïnstalleerd en nu vind ik de handleiding wel. Weer wat nieuws geleerd! Ik installeer de komende dagen de treinen opnieuw en dan kan ik verder met het leren rijden van alle treinen.

Nogmaals dank en hartelijke groet,

 

Wim

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Inderdaad mooi dat het is opgelost, maar welke virus scanner gebruik je dan?

Mogelijk kunnen anderen gebruikers er hun voordeel mee doen als dat bekent is.

Even terzijde; maar ik gebruik naar tevredenheid al jaren geen virus scanner zins Windows 11 uit is met zijn ingebouwde Defender enz.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Defender zit niet voor niets in Windows 11 gebakken en zoals gezegd het zonder derde partij scanner doe zonder problemen.

En als je toch een free scanner gebruik waarom niet eens zonder Avast uitproberen.

Mja anderen denken daar misschien anders over maar dat is mijn ervaring.....

 

Edit/

En als ik iets niet vertrouw kun je altijd nog even oa. bestanden online met VirusTotal laten controleren.

Edited by Trains-xp
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy