Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×

Overname DTG


Alola

Recommended Posts

Als een gezond bedrijf als DTG wordt overgenomen door een ander bedrijf, dan ziet het aankopende bedrijf natuurlijk potentie om meer winst te maken.

Winst maken is op zich niet slecht, mits de bedrijfsvoering die winst gebruikt om zijn product(en) beter te maken en niet hoge winsten probeert te halen om de aandeelhouders tevreden te stellen.

Tegenwoordig is het vaak meer betalen voor minder. Je kunt de schuld aan de inflatie geven, maar vaak worden wij 'argeloze' consumenten ook een rad voor de ogen gedraaid.

Traditionele marketing focust op angst en schaarste. Voorbeeld: "Koop nu snel. Nog 20 stuks beschikbaar. Nu van € xx,xx  voor slechts € xx,xx. Beperkt beschikbaar, dus wees er snel bij!"

In werkelijkheid is er helemaal waarschijnlijk geen schaarste van het product. De handelaar heeft dan zijn magazijn helemaal vol liggen met het product, maar praat ons, de 'argeloze' consument, angst aan om maar het product te kopen want anders is het een 'gemiste' kans. We weten allemaal dat angst een slechte raadgever is. Het is dus een marketing trucje om ons over te halen om maar te kopen. Een verdienmodel dus.

 

Wat ik nu bedoel met het bovenstaande voorbeeld is dat wij, en dat is mijn mening en ik speculeer een beetje, als 'argeloze' hobbyist geducht moeten zijn op verkapte extra kosten, een aanpassing van de kern van TS zodat het modificeren niet zomaar meer gaat, dat we een licentie van bijvoorbeeld een jaar moeten kopen om überhaupt het spel te kunnen spelen (wij het spel niet meer in eigendom hebben, maar eigenlijk leasen), het spel niet meer op de eigen computer maar ergens in de Cloud staat en je eerst in moet loggen om maar bij je hobby te kunnen komen. Dit zijn zo maar voorbeelden van verdienmodellen die ik kan bedenken wat het nieuwe DTG ons zou kunnen voorschotelen.

 

Ik hoop maar dat het nieuwe DTG beseft, en dat denk ik wel, dat ze een wereldwijde fanclub hebben van toegewijde hobbyisten waar DTG, private content makers, en software huizen, flink geld aan verdienen en geen gekke dingen moeten gaan doen.

Om maar af te sluiten met het citaat van Sjef en een uitspraak van wijlen mijn vader:  "Ben benieuwd of dit nog gevolgen heeft op korte of middellange termijn" en '"De tijd zal het leeren".

Inderdaad leeren met 2 Ee's, want zo zei die ouwe het altijd... 😁

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy