Jump to content
  • 0

Hoe kan ik rijden met de nieuwe Retro Canvas Route uit het starterspakket? Nu missen er een paar treinen.


enno

Question

Toen ik gisteren bij de downloads keek van mijn starterspakket, dat ik op 29 mei heb gekocht, zag ik daarin een nieuwe versie van de Retro Canvas Route, met een installer die in tegenstelling tot de oude ook goed werkt, zodat ik niet meer zelf bestanden in mijn RailWorks-map hoef te kopiëren. En dat leek goed nieuws.

 

Toen ik een activiteit uit deze nieuwe versie wilde rijden, kreeg ik direct foutmeldingen over missende consists, waaronder de NS Hbbkkss, de mP3000, diverse modellen ICMm, en de class 2200. Daarbij kon ik over de 1e niets op het forum vinden, maar bij de andere consists vond ik een oude aankondiging van de Retro Canvas Route, waarin die 3 als benodigde payware vermeld worden. Ze zitten alle 3 echter niet in het starterspakket, en ik heb nu dus een probleem.

 

Omdat ik de oude download niet meer had, ben ik nu overgegaan tot het terugzetten van een kopie van de RailWorks-map die ik eerder gemaakt had op een externe schijf, waarbij ik alles overschreven heb dat er na de nieuwe installatie van gisteren stond. Ik had eerder die map ook al een keer helemaal leeggehaald, omdat ik dacht dat er nog resten van andere routes in stonden die de boel verstoorden, maar dat hielp niet. De nieuwe route werkt ook niet in een compleet schone installatie, en dan bedoel ik dat er met vrijwel geen enkele activiteit viel re rijden.

 

Nu ik die RailWorks-map van begin juni hersteld heb, zie ik 2 exemplaren van de Retro Canvas Route, waarvan 1 met SP tussen haakjes. Daarmee kan ik wel rijden, en ik vermoed dat die SP ook staat voor Starters Pack, of zo.

 

Ik ben door die backup nu uit de brand, maar zonder zou ik niet meer met deze route kunnen rijden. Is hier wat aan te doen?

 

Ik heb bij de nieuwe download van de route ook een ticket aangemaakt, maar als ik via beheer die downloadpagina opnieuw bezoek, krijg ik de melding dat er nog geen ticket is. Ik zie die, en eerdere tickets, echter wel als ik de algemene support-pagina bezoek: https://simtogether.com/support

 

Hierbij ook even een screenshot met de foutmeldingen:

 

 

2023-06-17.png

Link to comment
Share on other sites

8 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Zeker, maar dat is nou juist de clou. De ICMm, motorpost, en de 2200 zitten niet in het starterspakket. Ik zou ze dus bij moeten kopen, terwijl de versie van de route die ik eind mei gedownload had alleen de 6400, Mat'64, en VIRM nodig heeft, aan betaalde content van CT. Daarnaast heb ik op de downloadpagina van dat pakket, zoals ik dat dus gekocht heb, nog links naar de Koppelwagen en de Tads.

 

De oude route, of eigenlijk de route die voor het startpakket was aangepast, heeft genoeg aan de consists die hierboven genoemd staan, die ik hier allemaal vanuit de shop kan downloaden. Waar het nu om gaat is dat de route die ik nu als download zie, meer consists nodig heeft, en ondanks dat ik het hele pakket heb, onbruikbaar is, doordat die nog meer consists nodig heeft. Dat kun je ook zien in de foutmelding in het screenshot.

 

De route die ik nu in de shop kan downloaden lijkt dit exemplaar te zijn:

 

En voor dat exemplaar heb je niet genoeg aan de 5 consists die ik bij mijn startpakket heb gekregen. En dat kun je ook zien op bovenstaande pagina, want die noemt er 11, en geeft bij alle scenario's een foutmelding.

 

En die foutmelding is denk ik alleen zichtbaar als je het startpakket installeert in een sim die verder alleen materieel van Steam bevat, wat precies mijn situatie is. En ik heb alle extra's die vanaf de kant van Steam nodig zijn, inclusief het genoemde loco pack.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, het staat bij de Retro canvas route vermeld dat extra downloads van materiaal benodigd is;

 

->

Naast al het meegeleverde materieel, worden er ook 24 scenario's meegeleverd. Om alle scenario juist te laten werken, heb je ook het volgende materieel benodigd:

 

NS Class 6400 

NS Class 2200 

NS mP3000 (inclusief gratis paintpack) 

NS ICM 

NS ICM paintpack 

NS SGM 

NS FCCPPS 

NS (V)IRM 

NS Mat64 

ChrisTrains NS Tads and Takkls 

Koppelwagen (gratis)

<—

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, dat snap ik, maar daar gaat het niet om. Het startpakket wordt als compleet pakket verkocht, en daarin zitten alleen de 6400, (V)IRM, Mat'64, en de Tads, Takkls, en de Koppelwagen. Die kun je zien in onderstaand screenshot van mijn downloadpagina. En het was dus ook compleet, tot er een nieuwe (eigenlijk dus oude) RCR in werd gezet.

 

Schermafdruk van 2023-06-17 17-36-17.png

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, en daar zitten die extra 24 scenario’s bij waar je niets aan hebt zonder extra rijdend materiaal.

Die losse retro canvas pakket is een ander pakket dan die in het starters pakket begrijp dus…

Afwachten dan maar op antwoord  op jou support ticket 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hoi Enno, dank voor je bericht. Ik zag inderdaad ook een support ticket, maar omdat je ook een topic hebt geopend, antwoord ik hier.

We hebben recent een nieuwe versie geüpload van de Retro Canvas Route, om wat issues met het installatiebestand op te lossen. Het kan zijn dat daar wat scenario’s bij zijn gekomen, die daar niet in horen. Ik check het morgenochtend even en kom er dan op terug. Mocht dat zo zijn, zal ik zorgen dat de oude - reguliere - scenario’s terugkomen.

Ok?

 

Groet, Etienne

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hoi Etienne, dank je, ik wacht even af. Ik heb zelf ook even naar beide routes gekeken, en ze hebben inderdaad een verschillend aantal scenario's, namelijk 11 voor de versie die in de oorspronkelijke bundel zat, die met die installatieproblemen, en 24 voor de nieuwe. Ik kan ze beide zien, in mijn menu:

 

afbeelding.thumb.png.74279018d371131a81e3f3bee611518d.png

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy