Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×
  • 0

Twee vragen betreffende rijden scenario's


Gerwil

Question

1> Ik blijf foutmeldingen krijgen als ik eender welke scenario wil rijden. Meestal problemen met consistbuilding (ik heb alle CT treinen plus de Classics plus alle treinen die bij de Steam routes horen), betekent dit dat ik toch nog een bedrag aan andere treinen moet investeren? Soms ook krijg ik een full screen scherm van een stilstaande trein op een station waar ik verder niks mee kan behalve van alle kanten bekijken. Zonder foutmelding dan...

2> Omdat ik geen scenario's kan rijden blijf ik (jammer genoeg hoewel die ook schitterend zijn) de QD routes rijden, en één van mijn favorieten is Amsterdam-Enkhuizen. En dan valt me op dat af en toe alleen de deuren van de achterste twee wagons openen (waar ik de trein ook neer zet op het perron). En dan iets raars: bij station Zaandam krijg ik iedere keer irritante tikken te horen (toch geen hei-installatie midden in de nacht??) terwijl ook de portalen verdwenen zijn. Na de fly-over en de afbuiging naar rechts verdwijnen de tikken en zijn de portalen ook weer terug. Het zal wel niets met elkaar te maken hebben maar zit er in die route dan een stukje wat andere portalen nodig heeft die ik mis? En die portalen zijn trouwens ook verdwenen op station Enkhuizen, alsof de route in stukjes is geknipt met verschillende assets?

 

Alvast weer heel erg bedankt, mensen! Ik probeer stukje bij beetje (weer) thuis te raken maar ik geloof dat TSC wat meer gecompliceerd in elkaar zit nu...

 

Fijne avond en dag morgen!

Edited by Sjef61
Titel aangepast
Link to comment
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Op 14-8-2023 om 22:43, Gerwil zei:

Meestal problemen met consistbuilding (ik heb alle CT treinen plus de Classics plus alle treinen die bij de Steam routes horen)

Oké, dit kan meerdere dingen zijn, heb je bijvoorbeeld álle repaints voor die treinen (want anders krijg je alsnog een foutmelding).

En heb je gekeken in de benodigheden van het scenario?

Kan je hiervan een voorbeeld screenshot sturen?

Op 14-8-2023 om 22:43, Gerwil zei:

Soms ook krijg ik een full screen scherm van een stilstaande trein op een station waar ik verder niks mee kan behalve van alle kanten bekijken

Kan je (ook hier) een screenshot sturen wat er bedoeld wordt?

Op 14-8-2023 om 22:43, Gerwil zei:

En dan valt me op dat af en toe alleen de deuren van de achterste twee wagons openen

Dit probleem is helaas omdat de route Noord-West Nederland 5.0 zwaar verouderd is (net als je probleem in Zaandam en Enk). Momenteel is NSR_22 bezig met de route te herbouwen (voortgan vind je hier). Hier valt momenteel niks aan te doen behalve wachten tot NSR_22 helemaal klaar is (wat nog lang gaat duren).

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hoi Truij, bedankt voor je hulp! Bijgaand wat screenprintjes: van Hart van Nederland (Career, Amersfoort-Ede Wageningen), Free Roam bij Oosten van Nederland, de Albulalijn en de Grenzlandbahn, allemaal zonder uitzondering problemen als ik geen QD rijd. Dus ook "kant-en-klare" routes van Steam (Albulalijn) gaan op tilt.

 

Nogmaals, ik heb alle CT treinen, de Classis en de treinen die door Steam bij hun routes worden geleverd, maar moet ik nu ook alle (en dat zijn er waarschijnlijk heel veel!) repaints van alle treinen e treinstellen gaan kopen/downloaden? Er is al behoorlijk wat geld in gaan zitten de afgelopen jaren maar er zijn, hopelijk, toch wel wat grenzen? Dat je iig de complete routes van Steam kan rijden?

 

Ik heb hiervoor ook wat euro's in Flightsimulator gestoken maar dan wist je wel precies wat je kocht, en dan was het ook compleet. Nu lijken er heel veel "verrassingen achteraf" in te zitten...

 

Dankjewel!

 

Screenprints TSC.docx

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy