Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×
  • 0

Foutmelding bij installatie WOP sporensets op DutchSims


Gerwil

Question

Misschien kom ik nu achter een probleempje waardoor ik in mijn vorige installatie ben misgelopen. Bij het afwerken van de lijst benodigdheden voor HSL Zuid staat een bestandje "Nederlandse WOP Sporenset" van DutchSIMs. Downloaden gaat goed (zoals bij alles) maar bij installeren komt een foutmelding: "Geen installatie ven de DR-Gleisset gevonden, controleer de benodigdheden op DutchSIMs".  Dus moet je eerst andere benodigdheden van DutchSIMs installeren die niet in de lijst staan?

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 1

Ja, waarschijnlijk heb je de originele WOP niet geïnstalleerd voor die repaint 

 

En zo wel, dan staat je Trainsimulator  pad niet goed ingesteld in je computer register.

Kijk hier eens;

https://dutchsims.nl/viewtopic.php?f=55&t=2597

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

het pad staat correct ingesteld, heb ik gecontroleerd. Maar waar ik ook achter ben gekomen is dat er inde lijst benodigdheden (in ieder geval voor HSL die ik nu aan het installeren ben) is dat dat er veel dubbele downloads inzitten.  Op zich geen probleem maar het wordt irritant als je zo'n uurtje zit te wachten op een download van UK Trainsims en, als je dan eindelijk kunt installeren, de melding krijgt dat er al een een nieuwere versie van het bestand aanwezig is. Even terug gezocht, en jawel, die staat een heel eindje terug in de lijst met benodigdheden. Dus voor niets zitten wachten. Het alternatief is dan dat je, als je de lijst van Chris Trains hebt, iedere download die daar staat in de lijst moet terugzoeken om te controleren of je die misschien al hebt. Vooraf valt dat niet te controleren omdat, zoals bij Chris Trains, de downloads vaak in een batch met andere downloads zitten en dus niet meer te controleren zijn. Wel jammer want daardoor spendeer je heel veel tijd die niet nodig is. Is het niet mogelijk om een lijst met benodigdheden vooraf te filteren op dubbele downloads/bestanden? Scheelt heel veel tijd en werk. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

En dan komt er nog een probleempje om de hoek kijken: als je Dutch Roads Pack wilt installeren krijg je de melding dat er een bestand ontbreekt, n;. het RW Austria Wegenpakket. En toen ik daar op zocht hier bleek dat er al eerder iemand tegen deze foutmelding was aangelopen, Sietse 98. Ook aan hem werd de vraag gesteld of het pad naar TS wel correct was, en ook bij hem stond dat goed. Meer waarschijnlijk lijkt het dat de downloads in de benodigdhedenlijst niet in de juiste volgorde staan. Blijkbaar moet RW Austria Wegenpakket eerder in de lijst staan dan Dutch Roads Pack.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Originele pakketten moet je altijd als eerste installeren en dan pas de repaints.

Als je alles gewoon eerst download dan even nakijkt en dan gaat installeren dan kost dat minder gedoe.

Ik zelf heb die ervaring niet dat ik dubbele downloads heb door verschillende pakketten.

Verder kan je gewoon meerdere downloads tegelijk downloaden.

En ja, deze hobby kost in het begin veel tijd maar na mate je meer routes hebt dan kost het minder tijd.

‘Met TS tools kan je vooraf bekijken wat je mist als je een nieuwe route hebt geïnstalleerd.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sjef, ik loop nog steeds (of opnieuw) tegen hetzelfde probleem aan: De Schipholtunnel is niet geïnstalleerd. Dus heb ik, zoals jij steeds terecht zegt, opnieuw de lijst doorgenomen. Dan kom ik weer op de Nederlandse WOP sporenset die zich niet laat installeren zonder DR-Gleisset van DutchSims. Maar die staan geïnstalleerd bij mij in Railworks. Ik las in de forums bij DutchSIMs dat er meer tegen dit probleem aanlopen, trouwens: DR-Gleisset wel geïnstalleerd (in Railworks, dus goed) maar wordt niet herkend bij het installeren van de WOP sporenset.

 

Maar dan ook nog: de tunnels (in dit geval de Schipholtunnel) is toch niet afhankelijk van de WOP Sporenset? Ik weet nog dat ik de vorige keer ook problemen met zo'n beetje alle tunnels had, dat is uiteindelijk goed gekomen. Maar waar staan die? Echt, ik heb de hele lijst (en alle sub lijsten van andere links) afgewerkt. Is er een specifieke download die betrekking heeft op de tunnels in HSL? En die ik toch heb gemist?

 

En dit is een vraag voordat ik TS Tools heb gebruikt, trouwens....

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Mja, De tunnels en sporen hebben niets met elkaar te maken.

Blijkbaar staat dan toch je register vermelding niet goed en kan de installer WOP niet vinden.

Heb je DIT WOP  pakket geïnstalleerd?

https://simtogether.com/files/file/1564-wop-dr-tracks-v35/

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 minuut geleden, Gerwil zei:

En jahoor, volgende: TS Tools installeert wel maar roept bij het starten dat er een file is missing. Ik heb toch echt de volledige versie gedownload...

En welke file is missing?

Heb je dit goed doorgelezen waar alle bekende foutmeldingen staan met oplossing??

https://simtogether.com/tutorials/article/33-hoe-installeer-ik-ts-tools-en-controleer-ik-routes-met-ts-tools/

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sjef, ik ken mezelf, en vooral twee van mijn meest opvallende en tegenstrijdige karaktertrekjes: ik ben een pietje precies èn ik ben ongeduldig. Dat botst met elkaar, ik weet het, en ik denk dat vooral dat laatste geen goede eigenschap is als je TS goed wilt doen...

 

Ik denk dat ik ook teveel gewend ben aan Flightsimulator, die ik ook al heel veel jaren speelde. Dat is downloaden, installeren en klaar. En ook MSTS was een stuk eenvoudiger met installeren. Nu ben ik erachter dat dit bij TSC niet werkt.

 

Dus morgen met nieuwe moed verder, en stapje voor stapje de hele lijst weer afwerken. Dankjewel voor je support...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, je wil te snel.

TSC is een spel waar je rustig voor moet gaan zitten en stap voor stap moet werken.

Er zijn best wel veel YouTupe filmpjes en documenten en tools te vinden. Ook bij ons.

Als je eenmaal een paar routes werkend hebt  zal  je veel plezier beleven aan dit spel.

Maar je bent niet de enige die te snel alles voor elkaar wil maken. Er zijn mensen met nog veel minder geduld heb ik gemerkt….

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Geduld is en blijft de hoofdzaak van vooral veeleisende spellen zoals TSC. Jaren geleden ben ik met Train simulator begonnen en ook ik wilde alles binnen 10 minuten werkend hebben (bij wijze van) Heel snel achter gekomen dat dit niet ging werken. Doordat ik toen het geduld niet had bleef het spel in de kast liggen en speelde andere simulatoren. Pas later, nu 2 jaar geleden ongeveer, toch weer opnieuw begonnen met wat nu TSC is en dat geduld wel opgebracht om eerst alles goed te lezen en inderdaad heb ik vrijwel alles werkend, vrijwel want soms heb je links of rechts toch nog een foutje. Missende sporen had ik inderdaad in het begin ook maar door het forum flink door te spitten kwamen de oplossingen vanzelf. En ja ik weet het, veel lezen kost veel tijd maar uiteindelijk vind je op die manier het overgrote deel aan oplossingen voor de meeste problemen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dank voor de reacties. Sjef, ik doelde op TS Tools zelf: ik heb het nu twee keer geïnstalleerd (jullie versie hier, 1.0.82) maar zodra ik het wil starten krijg ik een foutmelding over een ontbrekende file. Waar moet ik TS Tools in installeren? In de Railworks map van Steam of ergens anders?

Link to comment
Share on other sites

  • 0
20 minuten geleden, Gerwil zei:

Dank voor de reacties. Sjef, ik doelde op TS Tools zelf: ik heb het nu twee keer geïnstalleerd (jullie versie hier, 1.0.82) maar zodra ik het wil starten krijg ik een foutmelding over een ontbrekende file. Waar moet ik TS Tools in installeren? In de Railworks map van Steam of ergens anders?

Sorry, maar je leest weer eens niet goed.

In die WIKI onder aan staan oplossingen voor bekende  installatie problemen met TS tools.

En je geeft ook niet aan welke fout melding je krijgt.

image.png

 

Ook staat daar een tip waar je TS tools wel en waar niet moet installeren.

image.png

image.png

Dus poets de glazen en lees het eens rustig door met een lekker bakkie koffie .

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ts Tools geïnstalleerd, dankjewel, Sjef. Maar even een zijsprongetje: ik ben de lijst met benodigdheden voor HSL zuid weer aan het nalopen en stuit dan tegen een link aan waardoor ik waarschijnlijk afgelopen week mijn geduld verloor: UKTrainsim, waarvan een aantal bestanden onder critical staan bij Christrains. En UKTrainsim is afschuwelijk traag als je geen premium lidmaatschap hebt. Alleen het bestandje Blocks-Lofts-Bridges geeft een download tijd aan van ruim een uur (als je al aan de beurt komt)! En als je een premium lidmaatschap wil hebben (waardoor het sneller zou gaan) heb je een creditcard nodig en tja, die heb ik nu eenmaal niet.

 

Nou, ja, dan is mijn geduld toch snel tot een einde te brengen... Ik bedoel, 5 van die bestanden van elk een uur? In 5 uur kan ik wel even boodschappen gaan doen ofzo...

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Goed, jullie mogen lachen maar niet uitlachen (jij ook niet, Sjef!) Ik heb mijn glazen gepoetst en mijn hersentjes met cafeïne doordrenkt en kwam erachter dat ik alle downloads van juni en juli nog in mijn externe back-up had staan. Niet Uitlachen, zei ik toch!

 

Proef gedraaid met HSL, gelikt (prachtig!) maar de Schipholtunnel ontbreekt nog steeds. TS-Tools (ja, hij werkt!) geeft een enorme lijst van missing trackrules, ondanks dat ik dus alle downloads van de afgelopen maand weer heb geïnstalleerd (waar de Schipholtunnel toen wel aanwezig was in HSL!). Ergo, die Schipholtunnel nekt me en ik heb nu geen idee meer in welke bestand die zit. Nogmaals, alle andere scenery staat op zijn plek en werkt, maar alleen die tunnel.

 

Nu dan toch maar weer die hele lijst met benodigdheden gaan afwerken? Volgens mij staan alle benodigdheden nu al driekeer geïnstalleerd, de lijst helemaal afgevinkt. Ook alle Steamroutes staan in mijn DLC lijst, en nu weet ik het even niet meer. En dat alleen voor de Schipholtunnel....

 

Nu wil ik nog de zuidwest lijn gaan proefdraaien en als de Schipholtunnel daar wel in zit breekt m'n klomp! Want dan moeten de benodigde assets gewoon in Railworks staan, en dat betekent dat HSL zuid ze gewoon niet kan vinden.

 

Ik hou jullie op de hoogte! (En sta open voor suggesties!) 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ook gedaan, en net ook alle (vergeten) RWP bestanden uit de back-up weer geïnstalleerd met Utilities. Nog steeds geen Schipholtunnel, en ik word gek van dat ding. Alles is compleet verder en Tools blijft een giga lijst opleveren van voornamelijk begroeiingen (gras etc) die ontbreken. Ergens mist een asset die die tunnel regelt maar waar? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy