Jump to content
SimTogether wenst het Nederlands elftal veel succes op het Europees Kampioenschap 2024! I SimTogether wishes the Dutch team the best of luck at the European Championship 2024! ×
  • 0

Routes geïnstalleerd maar niet zichtbaar


Gerwil

Question

Ik denk ondertussen dat ik gekke Henkie ben maar ik loop steeds tegen rare zaken aan. Ik installeer routes; goed, dat die niet compleet zijn, zoals HSL, waar de Schipholtunnel blijft ontbreken al heb ik alle benodigdheden nu al twee keer geïnstalleerd, wil ik nog inkomen. Misschien iets fout gedaan en die heb ik maar even in een laatje gestopt, misschien kom ik er nooit op. Maar routes die ik installeer en die helemaal niet zichtbaar zijn in TSC, dat snap ik niet. Noord oost Nederland geïnstalleerd en gecheckt, geen foutmeldingen, ook niet in Tools. Maar nergens te vinden in TSC, ook niet bij Loc swaps en in geen enkele categorie. Ben ik nu zo dom of zit het nu zo gecompliceerd in elkaar, die installaties in TSC?

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Dat is het eerste goede voornemen wat je nu gaat doen want zoals gezegd zie ik geen andere keuze.

En voor je straks verder gaat zul je het toch echt anders moeten gaan installeren voor het weer een bende word!

 

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dankjewel, Frison. Ik heb nu Steam verwijderd van C en C gedefragmenteerd. Alles downloads (op F:) laten staan maar alles installatiebestanden op 😄 zijn nu dus weg, er staat niets meer op C.  Dus nu eerst weer Steam installeren en dan alle RAR bestanden in een tijdelijke map uitpakken en van daaruit installeren? En dan de RWP bestanden uit dezelfde tijdelijke map met Utilities installeren? 

 

Die smiley is dus C

En maakt het wat uit of ik het per route doe? Of kan ik nu beter eerst alles routebestanden weer installeren en daarna bv. de benodigdheden?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

NEE. 

RAR/ZIP  pak je uit met WinZIP orf WINRar in je aparte map

Dan krijg je RWP en PDF of losse mappen zoals Assets, Content  enz.

RWP installeer je met utillitis

losse mappen kopieer je met verkenner naar de TSC map Railworks

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik snap dat jullie moe van me worden, en sorry daarvoor. Maar dus:

 

Ik heb een hele lijst met gedownloade RAR bestanden en een hele aparte lijst met RWP bestanden nu. Ieder RAR bestandje moet ik dus in een aparte map uitpakkens en van daaruit met WinRar installeren in Steam....uiteindelijk Steamworks?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

NEE.

In de RAR bestanden zitten jou RWP bestanden en PDF bestanden of mappen   Assets, Content ..

Met die RAR doe je verder niets meer mee na uitpakken

RWP installeer je met Utillities.

Die pakt dat bestand uit en plaats in de Railworks map

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Heb je TSC er nu opnieuw opstaan of moet dat nog .....?

Zo ja pak dan voorlopig niets uit wat je mogelijk al gedaan had en verplaats en/of versleep niets!

Begin dus met ....Railworks\Utilities.exe -> Pakketbeheer -> Installeren te openen en installeer alle RWP bestanden.

 

Ps. heb je wel een extensie achter de bestanden staan, dus .rwp en .exe enz.?, ik meende gezien te hebben van niet ....

Zo niet zie dan hier voor Windows 11 hoe in te schakelen en weet je iig wat je moet selecteren, in dit geval .rwp:

extensie.jpg.11c1efaea0846869b7ff47360ddad785.jpg

 

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nou, dan ga ik beginnen. Bijgaand een screenprint van de gedownloade bestanden van HSL Zuid, de route zelf en de scenario's. In het mapje downloads bovenaan zitten alle benodigdheden van de lijst, zoals ik die eerder had gedownload. En voor iets doe ga ik eerst nu maar vragen.

 

Als ik het goed begrijp moet ik nu eerst alle RWP bestanden met Utilities installeren en dat die ze op de juiste plek zet. Dat geldt voor de RWP's in deze map als voor de RWP's die in de map met gedownloade benodigdheden zitten, toch?

 

Dan de RAR  en de ZIP bestanden die ook zowel in deze map zitten (de route en de scenario's) als in de map met gedownloade benodigdheden. De Zip bestanden moet ik dus in de map zelf uitpakken en dan installeren?

 

Maar ik zag dat de WINRAR (archive) bestanden (ook zowel in deze map als in de "benodigdhedenmap") niet uitgepakt kunnen worden. Wat doe ik daar dan mee?

 

 

HSL Zuid scrprnt.docx

Link to comment
Share on other sites

  • 0
30 minuten geleden, Gerwil zei:

Als ik het goed begrijp moet ik nu eerst alle RWP bestanden met Utilities installeren en dat die ze op de juiste plek zet. Dat geldt voor de RWP's in deze map als voor de RWP's die in de map met gedownloade benodigdheden zitten, toch?

 

JA

 

Dan de RAR  en de ZIP bestanden die ook zowel in deze map zitten (de route en de scenario's) als in de map met gedownloade benodigdheden. De Zip bestanden moet ik dus in de map zelf uitpakken en dan installeren?

 

JA

 

Maar ik zag dat de WINRAR (archive) bestanden (ook zowel in deze map als in de "benodigdhedenmap") niet uitgepakt kunnen worden. Wat doe ik daar dan mee?

 

Wat krijg je voor een fout krijg je dan omdat er niet uitgepakt kan worden?

 

 

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0
25 minuten geleden, Gerwil zei:

Gedaan en de route is zichtbaar in Tools en in de map content-routes van Steam (als file-nummer). Verder staat ie in TSC onder Standard. Maar is zie hem niet in Utilities, klopt dat?

Dat maakt op zich niet zoveel uit, maar als je op ....\Railworks\Utilities.exe -> inpakker -> Ververs klik zou de route te zien moeten zijn.

HSL.jpg.51c6069f9df69b75108e9b8afe59ea33.jpg

 

Dit is alleen van toepassing als je bijv. een eigen gemaakt scenario wilt inpakken om te releasen.

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Klopt. Ik moet alleen even schakelen, ik heb de Engelstalige versie van Utilities. Maar ik zie hem staan. onder Packager. En nu, de RWP bestanden voor de twee scenario's met Utilities uitpakken? Voorlopig maar nog niet de benodigdheden, denk ik? En de Zip- en RAR bestanden, waar en hoe moet ik die uitpakken (zoals gezegd, de RAR bestanden laten zich niet uitpakken) dan wel installeren?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
4 minuten geleden, Gerwil zei:

Klopt. Ik moet alleen even schakelen, ik heb de Engelstalige versie van Utilities. Maar ik zie hem staan. onder Packager. En nu, de RWP bestanden voor de twee scenario's met Utilities uitpakken? Voorlopig maar nog niet de benodigdheden, denk ik? En de Zip- en RAR bestanden, waar en hoe moet ik die uitpakken (zoals gezegd, de RAR bestanden laten zich niet uitpakken) dan wel installeren?

 

Je bedoeld "de RWP bestanden voor de twee scenario's met Utilities installeren" en niet uitpakken?

 

Maar zoals gezegd krijg je hierbij geen fout te zien waarom het niet uitgepakt enz. kan worden?

Trouwens met Utilities kan een zip of rar bestand nooit uitgepakt worden, dat probeer je toch niet te doen?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Pak een zip of rar uit in de map waar het bestand staat en klik er recht op, (mogelijk even voor "meer opties weergeven" kiezen) zie het voorbeeld van smalle vluchtheuvels:

 

uitpakken.jpg.837f80dc9e6be8b83e6e4d13f9f6c971.jpg

 

Kies dan "Hier uitpakken" of als er meer dan een bestand inzit "Uitpakken in ....", zo hou je de bestanden bij elkaar in genoemde map.

Installeer vanuit die map het rwp of exe bestand, is het bijv. een map laat het dan weten.

 

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

RWP is duidelijk, ja. En de hele content map, in z'n geheel, kopiëren en in Railworks plakken (er zit een route in, met daarin een route-file, zag ik).

 

Trouwens, ik noteer iedere stap, want dan zou ik het zonder of met minder hulp ook zo met andere routes moeten kunnen doen.

 

Gedaan. Wat me opvalt is dat er in ...\Railworks al een contentmap zat maar dat die niet wordt overschreven door de contentmap die ik geplakt heb. Ik zag wel dat de routemap uit "mijn" contentmap nu in de contentmap van ...\railworks zit

 

Kan ik nu alle benodigdheden installeren? Dus de RWP's met Utilities, de .exe bestanden? En de zip en rar in dezelfde map uitpakken en dezelfde werkwijze volgen? Ook eventuele contentmappen weer in Railworks zetten?

 

Ik zit nog steeds met een RAR bestandje, scenario Breda. Wat moet ik daarmee doen? Ik kan het niet uitpakken, zoals bij een zip-bestandje

 

Edited by Sjef61
Losse zinnen bij elkaar gezet.
Link to comment
Share on other sites

  • 0
34 minuten geleden, Gerwil zei:

RWP is duidelijk, ja. En de hele content map, in z'n geheel, kopiëren en in Railworks plakken (er zit een route in, met daarin een route-file, zag ik).

Ja, maar het ging toch om een scenario en die loopt over de HSL ... route om in de scenario map terecht te komen.

Dus Z:\Steam\steamapps\common\RailWorks\Content\Routes\fd3a837c-4903-4237-a76b-83229dca6b48\Scenarios\

<(*_*)>

En ja, je kunt nu alle benodigdheden installeren zoals uitgelegd voor de HSL.

Kom je uitgepakt een Assets map tegen dan moet die ook copy/paste naar ....\Railworks\ net als de content map.

 

Edit/

Misschien de rar verwijzen naar zip, dus rechtsklik op het rar bestand en kies dan "openen met" en zoek naar het exe zip bestand wat je dan kiest.

Wil dat niet dan is het bestand mogelijk corrupt.

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy