Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×
  • 0

Aarzelingen bij sommige scenario's


Gerwil

Question

Geen idee of dit echt een support vraag is, Sjef, maar toch. Stapje voor stapje ga ik van de QD over naar de scenario's en ik vind het geweldig! Echt, veel realistischer! Maar er zitten soms wat haken en ogen aan (niet alleen v.w.b. de aankoop van extra materieel en routes, maar dat snap ik!). Maar andere dingetjes: bij Arnhem, vanaf Nijmegen, ontspoor ik omdat ik op een ander trein blijkt te zijn geknald. Welke trein? Geen trein te zien, niet visueel noch in seinen of signalen, geen waarschuwing, niets. En als ik met [2] naar buiten kijk is er ook geen trein te zien, alleen die van mij die naast de rails staat.

 

Vervangende trein in HvNL: ik moet naar Hilversum en wachten tot de defecte trein is gepasseerd. Nou, ik heb gewacht tot ik een ons woog maar er passeerde geen enkele trein. Optrekken naar het volgende station dan maar, passagiers laten uitstappen, fluitsignaal en de deuren sluiten. Krijg je de melding: 'laat de passagiers hier in- en uitstappen en vervolg dan je route" etc.....

 

Het lijkt me dat er hier en daar wat haken en ogen aan sommige scenario's zitten waar je als (beginnende) meester de kriebels van krijgt... Of mis ik ergens iets bij deze twee voorbeelden?

 

Verder: scenario's rijden is absoluut veel leuker, ja, daar ben ik wel achter. Goed, je moet wat extra investeren maar het is wel waard. Nu nog die gekke dingen waar ik tegenaan loop...

Link to comment
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Lijkt er op dat je toch  nog dingen mist.

Ik denk dat je  tegen een repaint trein aanbotst die niet goed is geïnstalleerd en dus onzichtbaar is.

Als je problemen hebt bij bepaalde scenario’s , geef dan aan welke route en welke scenario en wat het probleem is wat optreed.

 

Met dit verhaal kunnen we niet veel en dus ook niet goed helpen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Extra tip:

Kijk ook goed of de versie van het scenario geschikt/compatible is met de versie van de route.

Routes worden geüpdatet als je dan een (oudere) scenario voor die route downloadt die nog gemaakt is voor een verouderde versie van de route kan dat tot vreemde situaties lijden.

 

ps.

Scenario's zijn vele male leuker en interessanter om te rijden dan QD mode.

OD vind ik handig om iets te testen of te kijken hoe iets eruitziet. "Echt" rijden doe ik eigenlijk alleen met scenarios of career mode. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
14 uren geleden, Gerwil zei:

Het lijkt me dat er hier en daar wat haken en ogen aan sommige scenario's zitten waar je als (beginnende) meester de kriebels van krijgt... Of mis ik ergens iets bij deze twee voorbeelden?

Daar is TS_Tools en/of LocoSwap voor bedoeld om per scenario te kijken of je geen rollend materieel mist.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy