Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×
  • 0

Gebruik van externe SSD


Gerwil

Question

Ik heb soms een foutmelding m.b.t. geheugen; nu heb ik natuurlijk Steam en TSC op mijn interne SSD staan maar add-ons staan op een externe SSD. Levert dit problemen op bij installatie of spelen? I er een advies over wel of niet gebruiken van een externe SSD bij Stam en TSC?

Link to comment
Share on other sites

18 answers to this question

Recommended Posts

  • 1

Thanks, Sjef. Nou, hier is ie dan, de foutmelding. Ik gebruik TSC 64-bit, start Hart van Nederland op, Standard scenario's, IC1664 naar Den Haag. Melding van een missing, de CT NSV-IRM ABv5, Koln-Amsterdam Express. Dan kijk ik of ik iets met Edit kan doen en vervolgens verschijnt deze foutmelding en sluit TSC af.

 

Foutmelding.jpg.8046ffad74773a58c172ceef06f8620e.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Deze vraag begrijp ik niet. Is wel een vaag verhaal.......

 

Als je TSC geïnstalleerd op je interne SSD hebt staan, hoe kunnen je geïnstalleerde Add-on’s dan op een externe SSD staan?

Als je bedoeld dat je de Add-on’s installeert vanaf een externe SSD, dan staan  na installatie de Add-on’s geïnstalleerd in je TSC map op je interne  SSD. Om TSC te spelen heb je jou externe SSD dus niet bij nodig.

 

Je hebt het over een foutmelding van het geheugen. Bedoel je hiermee je PC geheugen of de Externe

 of Interne SSD mee? Welke foutmelding krijg je.?

 

TSC werkt bij mij super op de interne SSD maar werkt ook prima als deze is geïnstalleerd op een externe SSD op een USB 2 of hoger.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Een foutmelding mbt geheugen zou over het algemeen moeten gaan over RAM geheugen... Maar over het TS op twee drives: Nee, dan kan niet. Als je te weinig opslag (dat heet opslag en niet geheugen) hebt op je interne SSD dan kan je het beste TS op de externe SSD overplaatsen.

Kan je een screenshot van de foutmelding invoegen?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

ik neem aan dat Gerwil bedoelt dat hij een melding krijgt dat de opslagruimte bijna vol is. Dat is wat anders dan het RAM geheugen.

Ik heb het bij mij zo gedaan:

1x SSD-M2 1TB voor Windows ( en programma's zoals Office, Winrar, etc. )

1x SSD-M2 2TB voor TrainSimulator ( game )

1x SSD-SATA 2TB voor het bewaren van Addons ( Treinen, Routes, Assets )

2x externe HDD 4TB als backup ( waarvan 1 gekoppeld aan mijn netwerk )

Edited by Louke1968
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dank voor (de meeste) reacties. De memory melding komt soms voor als een scenario opstart, dan verschijnt die melding en stopt TSC. Als het weer gebeurt zal ik er een printje van maken.

 

Wat ik bedoelde is wat jij zegt, Sjef: ik download de add-ons op de externe en installeer ze daarvandaan naar de C:\Program(x86), in Steam (interne SSD). Ik had al het vermoeden dat het niets uitmaakt als je op een externe schijf download en daarvandaan naar de interne installeert, het was ook zomaar een vraag van me. Excuus voor de wijsneus die zegt dat 'ie niets zegt maar het toch niet kan laten. Beetje kinderachtig weer.

 

Overigens wordt mijn RAM regelmatig leeggemaakt, defragmenteer ik na iedere installatie en check het register met CCleaner.

 

Mocht het weer gebeuren stuur ik wel een screenprint mee.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Je moet met locoswap even die CT NSV-IRM ABv5, Koln-Amsterdam omwisselen.

Deze zit niet meer in het vernieuwde IRM pakket van Chris. Waarschijnlijk gaat Chris deze t.z.t. weer toevoegen.

Die dump komt omdat je in de Edit mode bent gegaan en vandaar uit het scenario start.

Dit gebeurd wel meer bij grote stations.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 uren geleden, Sjef61 zei:

Je moet met locoswap even die CT NSV-IRM ABv5, Koln-Amsterdam omwisselen.

Deze zit niet meer in het vernieuwde IRM pakket van Chris. Waarschijnlijk gaat Chris deze t.z.t. weer toevoegen.

Die dump komt omdat je in de Edit mode bent gegaan en vandaar uit het scenario start.

Dit gebeurd wel meer bij grote stations.

Volgens mij had Chris de Köln-Amsterdam express VIRM weer toegevoegd door middel van die patches.image.png.89cd7e040d04bfbd27b224e2b929c689.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Frison, iemand uitlachen zoals jij doet valt onder pesten en jij bent het bewijs dat pesten niet is voorbehouden aan kleine kinderen (hoewel ik daar bij jou toch enigszins aan twijfel). Slechts één verzoek: hou je alsjeblieft ver van enige bemoeienis met mijn verzoeken om support, want jij geeft geen support, jij kleineert blijkbaar graag mensen en daar schijn je een behoorlijke voldoening uit te halen. Dus alsjeblieft, houd idd vanaf nu je mond en richt je tot het, naar ik aanneem, selecte gezelschap van uitverkorenen welke dit spelletje heel snel doorhebben.  Ik ben op dit forum mensen tegengekomen met een minder grote mond als jij die me veel beter helpen.

 

Overigens, wat ik nog kwijt wil, gezien jouw verbale gedragingen lijk jij me een hoogst onaangenaam persoon, zowel privé als in je werk.

 

Dus blijf verre van mij en vervolg je ego-tripje.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

En dit echt als laatste, en hoewel ik het in ieder welk forum had kunnen plaatsen vind ik dit thuishoren onder support, of beter gezegd non-support. Als hier een kind van 14 of 15 jaar zijn of haar eerste stappen op Steam en TSC zet en hij of zij wordt geconfronteerd met een dergelijk "uitlach-gedrag" of wordt uitgemaakt voor lui omdat zo'n kind niet genoeg heeft gegoogled (omdat je er nu eenmaal vanuit mag gaan dat je terecht kunt bij support) dan zal de animo om met TSC verder te gaan al snel bekoeld zijn. Iets wat ik schandalig vind en diegene die daarvoor verantwoordelijk is moet zich dan diep gaan schamen.

 

Van websites die zich richten op het bevorderen van (het spelen van) bepaalde games mag verwacht worden dat ze ook beginners aanmoedigen. Heb jij daar het geduld of het karakter niet voor moet je nokken en je verder nergens mee bemoeien. Ik wil, net als iedere andere beginnende TSC'er, gewoon een nieuwe hobby opbouwen en daarvan genieten. Meer niet maar ook niet minder. En ik laat me niet uitmaken voor lui, ik laat me niet uitlachen door egotrippende mannetjes (als het al een mannetje is, het lijkt me meer een oud wijf) want dan is het helemaal klaar. En dat is ook iets wat ik niet onder stoelen of banken gaan steken.

 

Vraag me trouwens hoe thuis deze betweter is in FS, maar goed, dat wil ik eigenlijk helemaal niet weten.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

"Ik zeg maar niks 🤣"

 

En hoe noem je dit dan? Is dit geen uitlachen???

 

En waar heb je het in godsnaam over? De waarheid is hard? Het is *****dom***me een spel! Waarin de ene gebruiker aan anderen om hulp vraagt, meer niet, Xxx

 

Is er alsjeblieft een moderater die hier een einde aan kan maken? Ik heb hier niet om gevraagd, dacht de meest wijze te zijn door niet te reageren en hij blijft komen, als een bully op het schoolplein. 
 

 

Edited by Sjef61
Schelden is niet toegestaan
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Mensen, ik ben er klaar mee.

Meer gedoe sta ik niet toe en zal ik verwijderen.

 

 

 

En een advies aan Gerwil;

Stel je vragen  kort en bondig en duidelijk en begrijpelijk,

Dat scheelt een hoop ergernis en onnodige weder vragen.

 

Verder is er een handige knop om een Moderator in te schakelen als er iets is dat je stoort.

 

 

Sjef61

Moderator.

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Na het spelen van een scenario is het sowieso verstandig om TrainSimulator opnieuw op te starten alvorens een nieuw scenario te spelen, dit om tempdumps te voorkomen.

Dit geldt ook voor het wijzigen van een scenario in de editor. Wel eerst de wijzigingen opslaan ( F2, save changes ). Daarna klik je op play (pijltje rechtsonder in het scherm). 9 van de 10 keer krijg je een tempdump, dat is geen ramp want je hebt je wijzigingen opgeslagen. Gewoon TS opnieuw opstarten, het gewijzigde scenario opstarten en spelen maar.

Edited by Louke1968
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy